Permalänk
Medlem

Få ut Bitcoin från Nicehash

Jag testade för några år sedan att mine:a via Nicehash. Hade glömt bort det helt. Loggade in och hade ett saldo på 902 SEK 😅
Men jag har ingen aning hur jag får ut detta till pengar. Kan någon guida mig?
Jag har ett Coinbase konto, men på något vis lyckas jag inte koppla ihop min Coinbase-wallet med Nicehash.

Om jag lyckas med att koppla ihop dem och skicka Bitcoin till Coinbase. Hur gör jag sen?

Hur gör ni andra som kör eller har kört mining?

Jag tycker det känns dumt att bara ha det liggandes där. Skulle gärna få ut pengarna och göra nåt kul för det istället

Tacksam för all hjälp! Kom gärna med enkla och stegvisa förklaringar.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "koppla ihop"? Det enda du behöver göra är att lägga till en "withdrawal address" i nicehash och sedan använda withdraw-funktionen för att flytta dina coins. Vänta tills på söndag morgon, då brukar avgiften vara som lägst.

Anyway, både att ha dem liggandes hos nicehash och hos coinbase är en dålig idé. https://en.bitcoin.it/wiki/Storing_bitcoins#Bad_wallet_ideas

EDIT: jag ser nu att nicehash kan kopplas ihop med coinbase. Kanske är funktionen nere just nu p.g.a underhåll, Nicehash har varit nere till och från de senaste dagarna.

Permalänk
Medlem

Det jag gjorde med mina Dogecoins. Skickade dom till Kraken.com , sen bytte dom där till euro. Och skickade euro till mitt Nordea bankkonto efter fyllt i IBAN nummer m.m. Sidan är lite laggig numera vet inte varför, och kan kräva du bevisar din identitet osv men fungerar gör den. Under "Funding" sen på sidan klickar du "Deposit" på det coin sort du ska ta emot så ser du din adress där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronaldo:

Det jag gjorde med mina Dogecoins. Skickade dom till Kraken.com , sen bytte dom där till euro. Och skickade euro till mitt Nordea bankkonto efter fyllt i IBAN nummer m.m. Sidan är lite laggig numera vet inte varför, och kan kräva du bevisar din identitet osv men fungerar gör den. Under "Funding" sen på sidan klickar du "Deposit" på det coin sort du ska ta emot så ser du din adress där.

Hur gjorde du/kommer göra med beskattning och deklaration?

Permalänk
Medlem

Skicka till ett digitalt betalkort, t ex Revolut.com, och använd vid betalning online.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Skicka till ett digitalt betalkort, t ex Revolut.com, och använd vid betalning online.

Kan man ta ut kontanter i bankomat med det kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlHelmer:

Hur gjorde du/kommer göra med beskattning och deklaration?

Antagligen gör jag ingenting då det är så små summor. Men i värsta fall om dom ringer från skatteverket eller nått så säger jag det är hobbyverksamhet - cryptomining/gpu överklockning.

"Hobby räknas enligt Skatteverket till inkomstslaget tjänst, och i princip alla inkomster från hobbyverksamhet är skattepliktiga. Undantaget är om din sammanräknade inkomst är mindre än 20 008 kr."

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlHelmer:

Kan man ta ut kontanter i bankomat med det kortet?

Då måste man nog beställa ett fysiskt.
Jag tänker på ett digitalt kort vilket ju bara är siffror.

Nu när du säger det så kan man ju göra vanlig överföring också.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Får testa mig fram. Nicehash verifiering fungerade inte för mig och supporten var inte så hjälpsam när jag mailade.
Får testa att ordna det och skicka till Coinbase. Därifrån borde man väl kunna växla till Euro och skicka till Paypal, eller?

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch