Permalänk

PS5 och SVT play

Fungerar SVT Play på PS5? Det gör det ju inte på PS4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Fungerar SVT Play på PS5? Det gör det ju inte på PS4.

Svaret är nja. PS5 har inte en webb-app än, men den går att aktivera den med lite trix:

https://www.reddit.com/r/PS5/comments/jvxd0c/how_to_access_th...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB

Permalänk

Hm. Trist.

Permalänk

Du får tjata på SVT om att dom får fixa en app till playstation.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
Corsair Vengeance RBG DDR5 32gb (2x16gb) 6000Mhz
Gigabyte X670 GAMIMG X AX
Sapphire RX 7900XTX

Permalänk
Medlem

Enligt Giant Bomb så var det ganska dyrt att skapa en App för PS4. Jag antar att Sony ska ha någon dyr avgift. Jag vet inte om det är därför SVT inte skapat någon app för PS4/PS5. Men man kan ju tycka att SVT borde ha råd med det. De kanske tycker det räcker med inbyggda appar i TV-apparater istället.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Enligt Giant Bomb så var det ganska dyrt att skapa en App för PS4. Jag antar att Sony ska ha någon dyr avgift. Jag vet inte om det är därför SVT inte skapat någon app för PS4/PS5. Men man kan ju tycka att SVT borde ha råd med det. De kanske tycker det räcker med inbyggda appar i TV-apparater istället.

Man kan ju tycka att detta är lite att skjuta sig i foten från Sonys sida. En smart tänkte vore väl att få in så mycket mediaappar som möjligt så att folk som överväger att köpa en konsol kan se ett större användande av sagda konsol än att bara spela. Så länge man kan kvalitetssäkra, vilket jag antar kostar lite, men det borde man kunna stå för från Sonys sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

De tittar nog på statistik och ser att de flesta som har just PS5 har en LG, Samsung eller Android-TV som har SVT Play-app alternativ att de har Chromecast eller Apple TV. Är nog tvärt om, att webbläsaren ska stödja tjänsten vi får gå.