PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

å så är den borta igen nu.

Permalänk

Detta är en recap av min upplevelse i onsdags när jag fick igenom en beställning på Webhallen.

Varning för vägg av text. tl:dr finns vid slutet.

Först och främst vill jag verkligen tacka samtligas insatser i denna tråd för uppdatering av lagerstatus och nya batches. Ytterst hälsosamt beteende från er.

Precis innan Webhallens magiska batch missade jag spelbutikens få exemplar för att sidan buggade när jag försökte betala med kort. Trodde jag... Mer om detta senare. Nåväl. Jag återgick till mitt arbetsmöte och fortsatte glatt refresha flikarna lite halvt om halvt.

Då dyker helt plötsligt följande svar på tråden upp:

Skrivet av Delejon:

Jag klickar in och ser 4 olika produkter och alla är lagerstatusmässigt gröna. En mindre panik väller över mig och jag går igenom beslutskedjan för de olika alternativen och kommer fram till att köra PS5 med svart handkontroll, så jag lägger den i kundvagn och går till kassan. Allt är förifyllt utifrån min profil på Webhallen och jag bara klickar vidare med PayPal som betalmetod. Samtidigt som jag trycker vidare mot PayPal märker jag att det är fel postadress ifylld. Jag måste ha glömt uppdatera min profil efter flytt. Nu i efterhand insåg jag att det inte hade spelat någon roll då jag flyttade inom samma förening och att utlämningsstället hade varit samma. Men jag backade tillbaka för att ändra. Av någon anledning tömdes kundvagnen då. Så jag stänger alla flikar för Webhallen och börjar om. Väljer samma produkt, PS5 med svart handkontroll, men kundvagnen uppdateras inte. Jag åker istället på ett "toast"-meddelande i botten av webbsidan med texten; Du får endast köpa en av dessa produkter. NEJ!

Jag jobbar som systemutvecklare och min gissning var att de har byggt in en kontroll som slår till då man klickat vidare till en betaltjänst men inte kontrollerar att själva beställningen gick igenom. Det enda alternativet jag har då är att välja ett annat paket. Jag kan ju inte nu ta upp telefon och ringa dem och försöka "reda ut" något...

Jag väljer istället PS5 med vit kontroll och går vidare till kassan på nytt, vilket gick bra. Denna gång med korrigerad adress innan klick till PayPal. Väl inne i PayPals gränssnitt får man det vanliga framför sig. Vilket kort, adress osv. Jag klickar vidare och det funkar inte. Nu i efterhand kommer jag inte exakt ihåg vad det stod men det var väldigt otydligt vad felet var. Då insåg jag det värsta. Jag har för lite pengar på kortkontot :facepalm:. Lite extra panik på redan befintlig panik då. Jag tar upp telefonen, loggar snabbt in och flyttar pengar från sparkontot och lyckas komma igenom PayPal-sidan och fick en bekräftelse på beställningen.

Följande timmar, från kl 10:18, var då rena berg&dalbanan av stress då jag väntade på att få bekräftelse på att beställningen verkligen gått igenom. 14:32 kom det dock i postnordappen att elektroniska transporthandlingar tagits emot och inte långt efter det såg man att den förväntas levereras dagen efter.

Vilken lättnad.

tl:dr: Totalt oförberedd på att köpa PS5an, hade inte pengar på kontot, fel adress på webhallen, men lyckades ändå stressa igenom ett köp som har levererats

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snazethebaze:

Fick tag på ett via MM Clubmedlems bundle verkar det som, fått en orderbekräftelse och enligt MM's hemsida är "Leverans påbörjad", men inget mail med kolli id eller liknande än. Så håller tummarna!

Knappade hem den kl 11.21.

Hej, har samma som dig. Men hur ser du att leverans är påbörjad?

Permalänk
Skrivet av Jesal:

Hej, har samma som dig. Men hur ser du att leverans är påbörjad?

Om du går in på dina kvitton på MM så ska du se din order, där står det "Leverans påbörjad" för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snazethebaze:

Om du går in på dina kvitton på MM så ska du se din order, där står det "Leverans påbörjad" för mig iaf.

Inte på min. Jag har bara en bil till höger om produktbeskrivningen. Får väl vänta och se.

Permalänk
Medlem

Min order som jag beställde från Komplett är påväg nu. Beställde den 7 juni förra året. Så nästan på årsdagen😆

Permalänk
Medlem

Beställde 09:32 fick Mail om att ordern hade skickats 14:24. Äntligen får man en Ps5 🤩 Är så glad att att jag upptäckte denna tråd. 👍

stavfel
Permalänk
Skrivet av ComeradJenko:

Min order som jag beställde från Komplett är påväg nu. Beställde den 7 juni förra året. Så nästan på årsdagen😆

Grattis skönt att se att komplett får in några konsoller till de som förbokade 😀

Permalänk

ps5 i mediamarkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

ps5 i mediamarkt

Har du länk? Ser ut att ej vara i lager?

Permalänk

Hämtade precis ut mitt ps5 från postombudet, tyvärr så ser det ut som någon slagit sönder hela förpackningen…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leobontemps:

Hämtade precis ut mitt ps5 från postombudet, tyvärr så ser det ut som någon slagit sönder hela förpackningen…

Fy vad segt. Hoppas maskinen är hel!

Permalänk
Skrivet av weewee:

Har du länk? Ser ut att ej vara i lager?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Permalänk
Medlem

Var inne på den 1 min efter du skrev men då var de slut. haha

Permalänk
Medlem

jag var precis på posten och hämtade min ps5 från Netonnet som kom på express leverans. äntligen
bara det lilla problemet att köpa en ny tv så man utnyttjar kraften

Permalänk
Medlem

Jag såg Webhallen har plockat bort PS5 helt och hållet. Varför?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Jag såg Webhallen har plockat bort PS5 helt och hållet. Varför?

Tror att de har levererat alla förbokade ps5 så de droppar in ps5 om de har extra lager olika tider och dagar,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag såg Webhallen har plockat bort PS5 helt och hållet. Varför?

Dem har dolt kategorin, du kan F5a här om du vill fördriva tid: https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol

Visa signatur

MBP 16", Apple M3 Max, 48 GB RAM
13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Såå.. nu har det gått hela vägen till att posten har mitt paket i alla fall.. Kanske man kan andas ut lite i alla fall.. och dra till stan och köpa något spel också.. yaye och jippi..

Webhallen Centrallager
2021-06-18 14:24
Din order har skickats. Du kan spåra försändelsen med kollinummer xxxxxxxxxxx.

Webhallen Centralllager
2021-06-18 10:06
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Webhallen
2021-06-18 09:32
Order mottagen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BeratMost:

antagligen kan man köpa ps5 från Cyberphoto.se men det står att det är okänd leveranstid, någon som har köpt ifrån dem?

Man kan lägga en order hos dem, jag gjorde det själv för en kvart sedan nu typ, men inget leveransdatum ges. Dock, företaget är välkänt och har vad jag vet god renommé, så jag är inte oroad över att ligga ute med femtusen spänn.

Tack för tipset!

Skrivet av DGARD:

Jag har sån sjukt dålig timing. Varje gång jag efter att suttit och refreshat i var 30e sekund i en halvittme går iväg 5 min för att göra nåt så blir det släpp.

Blir knäckt :(.

Det var därför jag beställde från Cyberphoto. ORKAR INTE jaga en maskin som ni andra gör, jag är 1000% för oorganiserad, plus har världens universums sämsta tur. Får väl vänta till hösten eller vintern typ innan jag får konsollen, men det får gå isåfall. Nu har jag beställt så nu kommer den när den kommer.

Skrivet av lambdan:

Fanns en kvar fortfarande när jag kollade för skojs skull för en stund sedan... Om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Fanns en kvar fortfarande när jag kollade för skojs skull för en stund sedan... Om någon är intresserad.

Är slut nu vad jag ser. Men nå, dem fanns iaf i ca 3+ timmar i lager hos Webhallen (och finns fortfarande hos Amazon.se)...
Är inte lika högt tryck på dem nä...

Visa signatur

MBP 16", Apple M3 Max, 48 GB RAM
13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Är slut nu vad jag ser. Men nå, dem fanns iaf i ca 3+ timmar i lager hos Webhallen (och finns fortfarande hos Amazon.se)...
Är inte lika högt tryck på dem nä...

Verkar ju som Elgiganten har massvis xbox x tyckte jag mig se nånstans. Men det hjälper ju inte när man vill spela Ratchet and Clank

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Man kan lägga en order hos dem, jag gjorde det själv för en kvart sedan nu typ, men inget leveransdatum ges. Dock, företaget är välkänt och har vad jag vet god renommé, så jag är inte oroad över att ligga ute med femtusen spänn.

Tack för tipset!

Det var därför jag beställde från Cyberphoto. ORKAR INTE jaga en maskin som ni andra gör, jag är 1000% för oorganiserad, plus har världens universums sämsta tur. Får väl vänta till hösten eller vintern typ innan jag får konsollen, men det får gå isåfall. Nu har jag beställt så nu kommer den när den kommer.

Fanns en kvar fortfarande när jag kollade för skojs skull för en stund sedan... Om någon är intresserad.

Nice, säg till hur det går med cyberphoto.

Permalänk
Medlem

Körde också med CyberPhoto. Bor i Umeå så kan hämta på plats. Bara vänta och hoppas nu..

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

MM har Ps5 i lager nu!!
Beställde en till min bror precis.

Permalänk

slut tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delliecat:

slut tydligen

Det är sjukt hur fort de går. 1-3 minuter sen är de borta. Men jag får känslan att MM släpper på några få åt gången så det kan vara värt att uppdatera deras sida!

Permalänk
Medlem

ps5 släpp med minuter kvar av Sveriges EM match! vilken stil

Permalänk
Skrivet av weewee:

Det är sjukt hur fort de går. 1-3 minuter sen är de borta. Men jag får känslan att MM släpper på några få åt gången så det kan vara värt att uppdatera deras sida!

Bundle eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

Bundle eller?

Det var den de släppt några gånger under dagen med en extra handkontroll