PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murzko:

Fattar inte, är inloggad ser ingenstans där ja kan köpa konsolen är det för att det är slut redan eller ?

Garanterat. Tog säkert slut på några minuter.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Murzko:

Fattar inte, är inloggad ser ingenstans där ja kan köpa konsolen är det för att det är slut redan eller ?

Ja, är nog slut. Är det mer enn 5 min sedan det postades och du inte ser nått är det garanterat borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Garanterat. Tog säkert slut på några minuter.

😭

Permalänk

Jag beställde en från Webhallen den 21/1 och idag levereras den! Bra kommunikation från Webahallen hela vägen och supernöjd!

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Har du läst texterna som står där?

Jag hade inte läst texterna på den sidan som SolidR hänvisade till, jag var inne på webhallen och sökte på PS5 och såg då att konsolen fanns i 23 ex på webblagret, men när jag klickade på den produktlänken var sidan tom. När jag läser texterna på sidan som SolidR länkade till förstår jag att det läggs upp löpande och att de förmodligen var slutsålda så jag hamnade väl mitt i glappet där...

På sidan som SolidR länkade till framgår det ju även tydligt att man inte ska välja alternativet "Hämta i butik", men den informationen har jag inte sett på produktsidan och det framgår inte heller vad jag kunnat se när man lägger sin beställning och ska välja leveranssätt och betalningsalternativ. Men de gånger jag lyckats klicka in mig på en konsol har jag inte läst så noga då man är så in i h-e stressad för att få en produkt. Det hade hjälpt om det alternativet var blockat... Men nu vet jag ju hur jag ska göra nästa gång

Permalänk
Medlem

Gick fruktansvärt fort, lyckades få iväg en beställning iaf 👍. Fanns längst ner på sidan, skrollade ner så stod det weblager för mig iaf.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Jag hade inte läst texterna på den sidan som SolidR hänvisade till, jag var inne på webhallen och sökte på PS5 och såg då att konsolen fanns i 23 ex på webblagret, men när jag klickade på den produktlänken var sidan tom. När jag läser texterna på sidan som SolidR länkade till förstår jag att det läggs upp löpande och att de förmodligen var slutsålda så jag hamnade väl mitt i glappet där...

På sidan som SolidR länkade till framgår det ju även tydligt att man inte ska välja alternativet "Hämta i butik", men den informationen har jag inte sett på produktsidan och det framgår inte heller vad jag kunnat se när man lägger sin beställning och ska välja leveranssätt och betalningsalternativ. Men de gånger jag lyckats klicka in mig på en konsol har jag inte läst så noga då man är så in i h-e stressad för att få en produkt. Det hade hjälpt om det alternativet var blockat... Men nu vet jag ju hur jag ska göra nästa gång

Hahahaha ja den stressen jag kände, tog tydligen en trygghetsförsäkring 12 mån ala 349 kr. Men jag har alltid varit inloggag och bokmärkt den sidan. Hade bara tur att jag i min covidhost attack vakna 08 och testa sidan då webhallen varit aktiva med ps5. Så i frustation av mina tidigare missar och vips så stod det beställa!👍. Hade samma flax på 3080 på netonnet förra året 😅🙏

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk
Medlem

Order 08:17... la ut 08:20 o kanske redan slut då... går fort åt 😔

Visa signatur

Ryzen 7 5800X @ 4.8Ghz - Cooler Master ML240L RGB V2 | ASUS RTX 3080 TUF OC | 32GB DDR4 3600Mhz Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 1TB Samsung 860 EVO | Seasonic FOCUS GX 850W | Kolink Observatory RGB Svart | Windows 10 - 64bit | Asus MG248QR 144hz

Permalänk

Netonnet fick precis PS5 Disc Edition på lager men det tog några minuter innan dem blev slutsålda. Lyckades beställa och hoppas på att ordern går igenom. Jag skulle rekommendera att man har webbläsare öppen med websidan http://gpukollen.ingman.me/ som ger en notis direkt när den kommer in på lager.

Permalänk
Medlem

Beställde en från webhallen den 25/1 och fick den idag. Mycket snabbare leverans än vad jag hade trott.

Permalänk

Någon som är insatt i skillnaden mellan Webhallens och Mediamarkts försäljning? Webhallen verkar ju lägga ut sina när de har dem lager, med leverans några dagar senare. Lägger Mediamarkt ut sina när de får vantarna på dem i Kina innan de ska fraktas sju varv runt jorden med båt, eller varför tar deras så lång tid från beställning?

Permalänk
Skrivet av ME76_124578:

Någon som är insatt i skillnaden mellan Webhallens och Mediamarkts försäljning? Webhallen verkar ju lägga ut sina när de har dem lager, med leverans några dagar senare. Lägger Mediamarkt ut sina när de får vantarna på dem i Kina innan de ska fraktas sju varv runt jorden med båt, eller varför tar deras så lång tid från beställning?

Är nog som du säger. Webhallen säljer när dom får bekräftad leverans, Mediamarkt tar beställningar när dom får bekräftat sina orders.

Dom flesta av MM sina säljare verkar dock vara tydliga med kunden om att dom inte kan ge et beräknat leveransdatum. Inte hörd om någon som har fått et säkert svar när dom har beställd och det är fair nog.

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Är nog som du säger. Webhallen säljer när dom får bekräftad leverans, Mediamarkt tar beställningar när dom får bekräftat sina orders.

Dom flesta av MM sina säljare verkar dock vara tydliga med kunden om att dom inte kan ge et beräknat leveransdatum. Inte hörd om någon som har fått et säkert svar när dom har beställd och det är fair nog.

Jo jag instämmer, ingen skugga över MM alls från min sida, jag bara funderade på de olika uppläggen. Nackdelen om det tar flera månader att få produkten är ju att garantin börjar ticka. Kan vara något att fundera över i samband med att varan hämtas för de som får vänta länge.

Permalänk

Någon som vet i nuläget vart man ska satsa på att beställa och när nästa leverans lär komma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Jo jag instämmer, ingen skugga över MM alls från min sida, jag bara funderade på de olika uppläggen. Nackdelen om det tar flera månader att få produkten är ju att garantin börjar ticka. Kan vara något att fundera över i samband med att varan hämtas för de som får vänta länge.

detta är nog felaktig information. Det borde inte börja ticka någon garanti eller liknande bara för att du gjort en beställning. Det är oftast först vid leverans som garanti osv börjar ticka. Det kan också vara från när kvittot skrivs. Reklamationsrätten däremot är alltid från leverans av vara.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Skrivet av Discharged:

detta är nog felaktig information. Det borde inte börja ticka någon garanti eller liknande bara för att du gjort en beställning. Det är oftast först vid leverans som garanti osv börjar ticka. Det kan också vara från när kvittot skrivs. Reklamationsrätten däremot är alltid från leverans av vara.

Beställer man från MM får man vid beställningstillfället ett kvitto på full betalning. På kvittot står öppet köp 30 dagar och garanti 1 år.

Sen kanske det finns regler som styr detta och medför att annat gäller. Men det kan vara god idé att kolla detta senast i samband med att man hämtar ut sin produkt, då man där och då nog enklare kommer överens om vad som ska gälla om det är kvittot som är riktmärket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ME76_124578:

Beställer man från MM får man vid beställningstillfället ett kvitto på full betalning. På kvittot står öppet köp 30 dagar och garanti 1 år.

Sen kanske det finns regler som styr detta och medför att annat gäller. Men det kan vara god idé att kolla detta senast i samband med att man hämtar ut sin produkt, då man där och då nog enklare kommer överens om vad som ska gälla om det är kvittot som är riktmärket.

Självklart gäller det när du från och med att du får produkten, inte från när du betalar. Annars hade ju öppet köp kunna gå ut innan du ens får enheten xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hej ny här och undrar om någon av er har beställt eller är bekant med den här sidan https://pardonmykicks.se/collections/electronics/products/pla...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shuayb-H:

Hej ny här och undrar om någon av er har beställt eller är bekant med den här sidan https://pardonmykicks.se/collections/electronics/products/pla...

För de där pengarna kan du väl lika gärna köpa från blocket?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

För de där pengarna kan du väl lika gärna köpa från blocket?

Enda anledningen till att jag överväger den här sidan är att det känns lite mer bekvämt med att man kan betala med klarna och kunna returnera om det blir strul. Annars har någon koll när det kommer in med ps5 har suttit med http://gpukollen.ingman.me/ öppen sen förra veckan utan någon tur.

Permalänk
Medlem

Hej alla - ny här! Någon som kan berätta hur man snabbast får en notis om att det finns en ny kommentar i tråden? Ofta säljs varorna ut på bara några minuter.

Permalänk
Medlem

Amazon hade precis några PS5 disc edition uppe men tog slut på några minuter. Fick iallafall en beställning genomförd tack till http://gpukollen.ingman.me/ Får hoppas att det skickas nu bara då...

Visa signatur

MSI GTX 1070 QuickSilver Edition OC 8GB│i5 6600k OC 4,4│525GB Crucial SSD
Corsair RM550x│Ballistix Sport DDR4 16GB 2800MHz
ASUS Z170-E│NZXT s340

│ ASUS pg279q │G550JK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuayb-H:

Enda anledningen till att jag överväger den här sidan är att det känns lite mer bekvämt med att man kan betala med klarna och kunna returnera om det blir strul. Annars har någon koll när det kommer in med ps5 har suttit med http://gpukollen.ingman.me/ öppen sen förra veckan utan någon tur.

Följ denna användare på twitter och sätt på notifikationer. Mycket mer träffsäker än den sidan. Verkar dock vara ett avbrott sedan några dagar, men antagligen tillbaka snart igen.
https://twitter.com/ps5kollen

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Följ denna användare på twitter och sätt på notifikationer. Mycket mer träffsäker än den sidan. Verkar dock vara ett avbrott sedan några dagar, men antagligen tillbaka snart igen.
https://twitter.com/ps5kollen

Tack för tipset ska vänta ut veckan och se om jag har tur och får tag i en för ordinarie pris annars kommer jag bara köpa den för 8500 har inget annat val än det för att hinna med min lillebrors födelsedag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shuayb-H:

Tack för tipset ska vänta ut veckan och se om jag har tur och får tag i en för ordinarie pris annars kommer jag bara köpa den för 8500 har inget annat val än det för att hinna med min lillebrors födelsedag.

Känns ju väldigt legit med ett svenskt företag som hänvisar till detta:

"YOUR RIGHTS UNDER THE CALIFORNIA CONSUMER PRIVACY ACT
The California Consumer Privacy Act (CCPA) provides you with rights regarding how your data or personal information is treated. Under the legislation, California residents can choose to opt out of the “sale” of their personal information to third parties. Based on the CCPA definition, “sale” refers to data collection for the purpose of creating advertising and other communications"

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuayb-H:

Hej ny här och undrar om någon av er har beställt eller är bekant med den här sidan https://pardonmykicks.se/collections/electronics/products/pla...

Köp inte! Du kan få tag i för 7500 kr på både tradera, blocket och facebook marketplace om du nu inte orkar vänta på att ÅF får in dem.

Permalänk
Medlem

Beställde min PS5 på MediaMarkt den 21/1 och idag ringde de och berättade att den gick att hämta på varuhuset. Känns ändå som att det var ganska ok leveranstid på den då. Kontrollerade bara status på deras hemsida och när den gick att boka körde dit och fixade det.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Beställde min PS5 på MediaMarkt den 21/1 och idag ringde de och berättade att den gick att hämta på varuhuset. Känns ändå som att det var ganska ok leveranstid på den då. Kontrollerade bara status på deras hemsida och när den gick att boka körde dit och fixade det.

Hur gick det till för att beställa den, kan se på hemsidan att jag kan köpa den fast att det står att den är fullbokad. Och om jag köper den idag hur stor är chansen att jag får in den innan den 24/2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Köp inte! Du kan få tag i för 7500 kr på både tradera, blocket och facebook marketplace om du nu inte orkar vänta på att ÅF får in dem.

Hej jag har aldrig köpt något från de här sidorna av de tre vilken skulle du säga är säkrast att köpa från. Har inte heller koll på betalningsalternativen går det som med klarna att köra delbetalning eller är det hela summan direkt då?.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shuayb-H:

Hur gick det till för att beställa den, kan se på hemsidan att jag kan köpa den fast att det står att den är fullbokad. Och om jag köper den idag hur stor är chansen att jag får in den innan den 24/2.

Är den fullbokad kan du inte beställa, men det framgår att de accepterar bokningar i butiken när de har enheter på väg in. Tyvärr går det nog inte att säga när de öppnar för beställningar (det kunde de inte säga när jag svängde förbi tidigare i januari), och när de väl gör det så kan de inte garantera någon leveransdag. För min del tog det som sagt var 11 dagar från beställning till leverans (även om jag inte hade tid att hämta upp den idag).

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster