Permalänk
Medlem
Skrivet av AlixSPQR:

Därför att andra har andra preferenser och skulle tycka om någonting som jag själv inte tycker om.
Samsung är ett ganska populärt märke, minst sagt, och om någon säger sig vilja ha Android och inte utesluter Samsung är det inget konstigt att föreslå det.
Jag har flera i min omgivning som jag supportar med Samsung och andra Androidmobiler och de verkar nöjda.
Men jag är å andra sidan inte lagd åt det missionerande hållet. Var och en blir salig i sin tro. Så jag har inga problem med att folk gillar olika.

Vill man ha android som så förutsätter jag att man menar android och inte One UI.
Jag har flera i min omgivning som avkyr Samsung men gillar andra androidmobiler.
Du har tydliga problem med att folk gillar olika, annars skulle du inte hoppa på mig på detta sätt.

Skrivet av Valetudo_swe:

Men nu rekommenderade du ingenting utan klankade bara ner på någon annans rekommendation. TS är nöjd med sin P30 Pro, låter det då som att vanilla Android är ett krav?

Däremot önskades SD kort plats vilket A52S har utöver IP67 och hörlursuttag

Ja, är nåt dåligt säger jag självfallet det. Förstår inte varför jag blir påhoppad för att jag yttrade min åsikt, antog att det var det forumet var till för.

Fan vad otrevliga människor är här, aldrig sett på maken.

Permalänk
Medlem

Samma sits som dig, min P30 pro är bästa mobil jag ägt. När skärmen pajade köpte jag en Xperia 1 III och tycker allt utan kameran är bättre på Sonyn. Kanske nya Xperia 1 IV är nåt för dig?!

Permalänk
Medlem

OnePlus 10 Pro kanske? Annars är ju Samsung A53 ofta rekommenderad.

Sitter själv och avvaktar på nya släpp som Pixel 7 och OnePlus 10T för att se om det är något att ha. Vill ha batteritid likt min P20 Pro (som var riktigt bra) och en grym kamera.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Samma sits som dig, min P30 pro är bästa mobil jag ägt. När skärmen pajade köpte jag en Xperia 1 III och tycker allt utan kameran är bättre på Sonyn. Kanske nya Xperia 1 IV är nåt för dig?!

Har en Xperia 1 III jag också. Lite missnöjd med vissa saker, men Sonyn känns helt klart som en uppgradering. Tycker kameran i Sonyn är bättre också, även om P30 Pro kanske är bättre på spontana snabbfoton.

Permalänk
Skrivet av AlixSPQR:

Samsung Galaxy A52s 5G är inte sämre än Nothing 1 och betydligt billigare. Källa*. Så om design och hajp inte är värt det, ta den.

*Citat: ”This Galaxy has the same screen and chipset, equally powerful battery, and similarly capable cameras. The Galaxy A52s design isn't as cool and has no Glyph, obviously, but it is IP67-rated for dust and water resistance, and considering its noticeably lower price, it is an outstanding offer.”

Jag skaffade just en A52s och skulle definitivt rekommendera den, den känns väldigt batteridryg och spaciös efter min Pixel 3.

Permalänk

Asus Zenfone 9?
Den har dock inte trådlös laddning eller plats för minneskort...men annars har den det mesta.
OM man gillar en lite mindre telefon, typ 5.9 tum.

Jag har en A52s också och det är mycket mobil för pengarna! (Men jag vill ha en mobil som är bra på det mesta
men känns smidig i formatet. Så jevvla trött på "phablets" )

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Kör på Samsung Galaxy A53 bra batteri och helt okey prestanda och lätt att hålla i handen och väger inte bly😀

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Själv haft Oneplus 5 och Oneplus 7 pro idag. Så Oxygen OS behöver du inte vara orolig för, trivs väldigt bra med det.
Enda som min Oneplus 7 Pro hade kunnat vara bättre på är kameran. Är lite sugen på att byta ut denna och testa Oneplus 10 Pro. Men min telefon fungerar fortfarande väldigt bra efter 3år+. Batteriet klarar enkelt 1,5 dag och flyter på.
Men sugen på en bättre kamera.

Telefoner i prisklassen 5000kr kommer antagligen inte nå upp i P30 Pro's grymma kamera tyvärr, min sambo hade P30 Pro också förr.
Idag har hon en S22 som också har en bra kamera.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Valfri Iphone håller hög kvalitet och får uppdateringar under lång tid så det får bli min rekommendation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leifn:

Valfri Iphone håller hög kvalitet och får uppdateringar under lång tid så det får bli min rekommendation.

Android var ett krav. Läs gärna vad som gäller innan du kommenterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Android var ett krav. Läs gärna vad som gäller innan du kommenterar.

Ok missade det, men med Iphone så behöver man inte leta då även de billigaste har bra kamera och håller flaggskeppskvalitet.

Permalänk

Pixel-telefonerna är rätt janky men har haft dessa i flera år nu. Senast Google Pixel 6 pro. Det finns vissa funktioner som är helt outstanding. Kameran är 10/10, otroligt bra. Särskilt mjukvaran, bildbehandlingen, är riktigt bra.

Men sen funkar typ inte trådlös laddning, eller bara ibland, när man betalar 10k för en lur. Sånt har det varit egentligen hela resan, alla år, med både mina telefoner och annan hårdvara från Google. Det är någon slags självplågeri, jag vill inte rekommendera det.

Permalänk
Skrivet av LeifSandvik:

Lite lustigt faktiskt. Jag har en P30 Pro privat och en iPhone SE 2020 på jobbet. Hade alltid Android innan jag blev påtvingad iPhone av arbetsgivaren, först en 6s och nu som sagt en SE.

Min P30 Pro ligger mestadels oanvänd nu. Tycker att allt utom kameran och batteritiden är sämre på den, trots att SE är en gammal design.