Permalänk

Köpråd tv 70 tum

Hej!

Provade att lägga ut min philips 70pus7304 på blocket idag och den blev såld direkt till ett bra pris så nu sitter jag utan TV.

65 tum är för litet och 75 tum är för stort för vår TV bänk.
Vad finns det på marknaden för 10 - 15000 kr gällande 70 tum.

Tv tittande genom Telia digital box
Streaming av filmer, typ Viaplay, Netflix, Disney+ mm
Inget spel via tv
Ambilight inget krav

Hade varit kul att prova Oled men verkar svårt att hitta något i 70"

Tips mottages tacksamt då jag annars får ut på jakt imorgon.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Oled är 65 eller 77 tum, så du får bygga om hemma ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Oled är 65 eller 77 tum, så du får bygga om hemma ¯\_(ツ)_/¯

Det går tyvärr inte att bygga om just nu och en större Tv sticker utanför tv bänken

Det lutar åt en likvärdig TV så länge genom Netonnet philips 70pus8007 dock 3 år nyare.
Om man inte skulle bli nöjd så är ju Netonnet bra att ha med att göra.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Hasselmannen:

Det går tyvärr inte att bygga om just nu och en större Tv sticker utanför tv bänken

Det lutar åt en likvärdig TV så länge genom Netonnet philips 70pus8007 dock 3 år nyare.
Om man inte skulle bli nöjd så är ju Netonnet bra att ha med att göra.

Jag är en ihärdig kämpe för oled, och jag tar hellre en 5" mindre TV för att få överlägsenheten i oled. Du får en LG oled 65 C1 för precis under 15k, och tar du en B1 istället (knappt märkbar skillnad) så får du den för 10k.

När man väl gått över till oled kommer allt annat se dassigt ut dock, så var beredd på det

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Det blev en Samsung QE65QN85AATXXC Neo Qled från Netonnet.till slut.
Sambon blev nöjd att tv blev mindre och jag fick en uppgradering i varje fall.
Får testköra några dagar och se vad jag tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag är en ihärdig kämpe för oled, och jag tar hellre en 5" mindre TV för att få överlägsenheten i oled. Du får en LG oled 65 C1 för precis under 15k, och tar du en B1 istället (knappt märkbar skillnad) så får du den för 10k.

När man väl gått över till oled kommer allt annat se dassigt ut dock, så var beredd på det

Jag har Oled och en backlit tv. Märker inte någon enorm skillnad och dassigt är inte ett ord för att beskriva skillnaden.

Philips har pus9006 som är 70 tum, den har vi. Mycket tv för pengarna och Ambilight och android ger stora pluspoäng. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5785187

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Hasselmannen:

Det blev en Samsung QE65QN85AATXXC Neo Qled från Netonnet.till slut.
Sambon blev böjd att tv blev mindre och jag fick en uppgradering i varje fall.
Får testköra några dagar och se vad jag tycker.

Ett ganska ordentligt kliv uppåt från vad du hade och den TV du först funderade på, så helt rätt val ur den synpunkten.