Moddare kör Windows XP på Macbook med pekskärm

Permalänk
Melding Plague

Moddare kör Windows XP på Macbook med pekskärm

Ja du läste rätt. Windows XP. På en Macbook från Apple. Med pekskärm.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sjukt ointressant för mig.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Sjukt ointressant för mig.

Vilken tur att du inte behöver titta på videon då

Själv tycker jag att Michael MJD gör en del roliga videos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Sjukt ointressant för mig.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Vilken tur att du inte behöver titta på videon då

Själv tycker jag att Michael MJD gör en del roliga videos.

Mitt inlägg verkar ändå skapa mer engagement än artikeln än så länge.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Mitt inlägg verkar ändå skapa mer engagement än artikeln än så länge.

Gör inte felet att misstolka folks irritation på ditt antisociala beteende för intresse för vad du har att säga. Ingen bryr sig. Det är helg och då får vi faktiskt tåla att det kommer lite mer "ointressanta" artiklar som inte faller alla i smaken. Sådana där "äh vem fan bryr sig" kommentarer utan att bidra något som helst av värde är bara onödigt.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Bra jobbat att hitta igen så gamla drivare och boot camp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Mitt inlägg verkar ändå skapa mer engagement än artikeln än så länge.

Ditt inlägg får dig bara att verka dryg dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Sjukt ointressant för mig.

Inte fått kaffe och bajsat idag??

Jag kollade på videon med glädje

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Sjukt kul att det finns folk som vill ta sig tid att få något sånt här att funka

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Kul när folk lyckas göra saker som inte är avsedda från början. Detta är anledningen till att vi bör tillåta öppna bootloaders och öppen källkod

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Sjukt ointressant för mig.

Håller med. En kille fick igång Windows på en x86 processor och gjorde en hackintoch? 12 år senare? För sent för att vara coolt och för tidigt att vara retro.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Sötast
Skrivet av medbor:

Kul när folk lyckas göra saker som inte är avsedda från början. Detta är anledningen till att vi bör tillåta öppna bootloaders och öppen källkod

Ellerhur! Teknik hade varit så mycket roligare om företag(eller myndigher) INTE arbetade för att låsa ner....

Har jag köpt en usb hand dammsugare så gillar jag inte att varvtalet blivit sänkt i EU.
Xiaomis har utanför EU två settings. Normal å max. (33 vs 9min batteritid)

Jag hittar inte artikeln längre men vill minnas att det var något krav från EU om batteritid som gjorde att den inte fick säljas med maxfart här.

Såklart då så hoppas man att Xiaomi är shyssta nog att tillåta att ändra detta i firmware men nej, istället har de låst ner det så hårt att ingen lyckats öht kommunicera med enheten över seriell afaik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Håller med. En kille fick igång Windows på en x86 processor och gjorde en hackintoch? 12 år senare? För sent för att vara coolt och för tidigt att vara retro.

En hackintoch är ju tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

En hackintoch är ju tvärtom.

Haha, har du ju rätt i. Bakfyllan från midsommar har inte släppt än

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Fick mig att reflektera över hur länge MS har försökt göra Windows touch vänligt och misslyckats 😅 - det var ju inte speciellt bra i 8.1 eller W10 heller. W11 har jag inte testat än

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Ditt inlägg får dig bara att verka dryg dock.

Ja, men det kanske är för att jag är dryg?

Skrivet av SCORPIUS:

Inte fått kaffe och bajsat idag??

Kaffe hade jag definitivt fått i mig, ska kolla upp min toa-cam ifall jag hade bajsat. Lovar att återkomma!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Gör inte felet att misstolka folks irritation på ditt antisociala beteende för intresse för vad du har att säga. Ingen bryr sig. Det är helg och då får vi faktiskt tåla att det kommer lite mer "ointressanta" artiklar som inte faller alla i smaken. Sådana där "äh vem fan bryr sig" kommentarer utan att bidra något som helst av värde är bara onödigt.

Jag tycker att den var provocerande ointressant.

Vad menar du med antisocialt beteende? Menar du att jag har antisocial personlighetsstörning? Lite personangrepp för att jag tycker att ämnet i artiklen var remarkabelt ointressant?

Citat:

https://www.sveakbt.se/personlighetsstorning/antisocial-perso...

Antisociala drag betyder att en person har nära till aggression och våld eller att utnyttja andra människor. (med mera)

Det kanske är lite att ta i. Jag upplever det som att du drar på alla växlar för att jag tycker att en artikel är ointressant och vill uttrycka min åsikt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Jag tycker att den var provocerande ointressant.

Vad menar du med antisocialt beteende? Menar du att jag har antisocial personlighetsstörning? Lite personangrepp för att jag tycker att ämnet i artiklen var remarkabelt ointressant?

Du behöver inte ha antisocial personlighetsstörning för att uppvisa antisocialt beteende. Personangrepp? Herregud, ska du spela offer nu också? Du är rolig du. Om du ska vara medvetet dryg så får du också tåla att folk tar dig på ditt BS.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Du behöver inte ha antisocial personlighetsstörning för att uppvisa antisocialt beteende. Personangrepp? Herregud, ska du spela offer nu också? Du är rolig du. Om du ska vara medvetet dryg så får du också tåla att folk tar dig på ditt BS.

Nu får du sluta ditt fantiserande om mig. Varför skulle jag spela offer?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?