Kommande buggfix ingen lösning för redan kraschade Intel-processorer

Permalänk
Medlem

Har i7 gen 11 och 12 på mina datorer, men var lite sugen på en HP Spectre med en saftig rabatt innan sommaren. Tur att det inte blev något.

Permalänk
Medlem

Känns fortfarande som väldigt mycket är oklart och folk som vanligt spekulerar hej vilt. Sitt lugnt i båten och invänta information - särskillt om du inte har problem idag. Sätt gärna Intels rekommenderade inställningar i BIOS sålänge och kör inte med moderkortstillverkarens galna värde

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Medlem

så vidare dom inte löst felet i produktionen och att det når slutkund utan Bios update m.m så är detta mest skrämmande "De säger sig inte heller ha några planer på att pausa försäljningen av processorerna"

det första dom bör gå ut med är förlängning av garantin skulle varit kul och se egnas siffror ang RMA och falerande kretsar, låter otroligt om det är som GN och Wendel säger.

Permalänk
Medlem

Tråkigt! Lär bli många garantiärenden.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Vill minnas att GN nämnde att Intel redan börjat sätta sig på tvären. Bland annat skall de börjat skylla på att deras garanti bara gäller från den tid då Intel "upptäckte felet" (vilket kan vara för "två dagar" sedan) och inte alla CPU:er generellt.

Ja det kommer om så är fallet att skada dem oerhört är jag rädd för.
Frågan är om det spelar någon roll.
X86 känns ganska framtiden ligger i backspegeln och det känns just nu som om både amd och intel är någon slags dinosaurier som långsamt håller på att dö ut och ersättas av nya tillverkare.

Edit svenska regler för garanti skulle nog inte ta hänsyn till att intel inte vetat om felet tidigare och därför inte kan ge garanti.
Låter ju väldigt märkligt också.

Permalänk
Medlem

Men vafan? Om detta stämmer så får allt Intel se till att lösa detta på något sätt, i form av kompensation.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Snusfri
Skrivet av yoggan:

Känns fortfarande som väldigt mycket är oklart och folk som vanligt spekulerar hej vilt. Sitt lugnt i båten och invänta information - särskillt om du inte har problem idag. Sätt gärna Intels rekommenderade inställningar i BIOS sålänge och kör inte med moderkortstillverkarens galna värde

Tack för ett nyktert inlägg.
Tyvärr så måste folk skrika högst att XX bolag är bajs och dylikt innan något alls är klart hur de företaget kommer att agera, hur många enheter som verkligen är skadade gentemot hur många som tillverkats/sålts osv.

Självklart är det inte bra det som hänt, men väldigt många förstår inte att det tar tid att samla in information, ge igenom och utvärdera den informationen, sedan skall en lösning som tas fram, sedan skall denna lösning presenteras, först för stora OEM-kunder, därefter privatpersoner och sedan skall den utföras.

Det är helt orimligt att som vissa verkar tro att en Intel-anställd ska komma hem till dom med en helt ny CPU och montera den åt dom och uppgradera BIOS med nya microkoden.

Så sitt ner i båten tills vi har mer info om det hela.

Dock så tycker jag att Intel varit lite väl dåliga och luddiga i sin information hitills, men det har nog med att göra att de håller på med stor utredningar.

Ett uttalanda i stil med "Vi samarbetar med våra partners för att samla in information och efter det kommer vi att gå ut med hur vi skall gå vidare" varit lämpligt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Var ju andra bullar när Sandy Bridge lanserades. Då kördes det igång med kampanjer att lämna tillbaka moderkorten.

Men kanske var mer moderkortetstillverkarna som fick ta smällen den gången?

Kan hoppas när detta är utrett, så borde kunder med problem få sin utbytt även när felet kommer efter garantitiden.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av THB:

Självklart är det inte bra det som hänt, men väldigt många förstår inte att det tar tid att samla in information, ge igenom och utvärdera den informationen, sedan skall en lösning som tas fram, sedan skall denna lösning presenteras, först för stora OEM-kunder, därefter privatpersoner och sedan skall den utföras.

Nu har ju Intel varit fullt medvetna om oxidationsdefekterna i (vad det verkar som) över ett år och rimligen fått tydliga signaler om de andra omfattande problemen, vari de nu består, ganska länge utan att för den del komma till skott, så att då fortsätta avvakta och hoppas att de löser allt bara alla kunder väntar snällt är tämligen naivt.

Det vore en sak om Intel tidigt gick ut och flaggade att "huj här blev strul, har du en processor som krånglar kan du använda vårt verktyg här för att kolla om den kan vara påverkad av defekten, och isåfall reklamerar du den till oss så löser vi det" och senare proaktivt jobbat med sina kunder för att utreda vad som orsakar de andra problemen och att självmant kommunicera ut detta. Istället har Intel helt struntat i att föra dialog, de har uppenbarligen inte varit särskilt intresserade av att samarbeta med sina kunder och helst antagligen hoppats att hela grejen skall blåsa över. Deras kommunikation nu, när techmedia kollektivt börjar morra ilsket, visar ju också med all önskvärd tydlighet att de egentligen inte ville behöva gå ut med någon information alls, och därtill att de fortfarande är ointresserade av att hålla sina kunder skadelösa.

Jag tror inte alls att "väldigt många" inte förstår att det tar tid, utan tvärtom att de allra flesta förstår det mycket väl. Att vänta på en lösning bygger dock på att den felande parten också visar att de aktivt arbetar med frågan och har ett intresse av en åtgärd där de flesta kunder kan känna sig nöjda. Tålamod bygger på respons, och när den uteblir tryter också, precis som sig bör, tålamodet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Blir intressant att se hur återförsäljarna hanterar detta vid garanti/reklamation.

Antar att de hanterar det ungefär som vanligt.

"CPU med angivna stabilitetsproblem. Testad 5 sekunder i Windows utan problem. Returneras till kund utan åtgärd."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Antar att de hanterar det ungefär som vanligt.

"CPU med angivna stabilitetsproblem. Testad 5 sekunder i Windows utan problem. Returneras till kund utan åtgärd."

Lite så det brukar vara utanför lite mer kunniga ÅF.

Permalänk
Medlem

Från Toms hardware länken:
Intel advises all customers having issues to seek help from its customer support. Because the microcode update will not repair impacted processors, the company will continue to replace them. Intel has pledged to grant RMAs to all impacted customers.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nu har ju Intel varit fullt medvetna om oxidationsdefekterna i (vad det verkar som) över ett år och rimligen fått tydliga signaler om de andra omfattande problemen, vari de nu består, ganska länge utan att för den del komma till skott, så att då fortsätta avvakta och hoppas att de löser allt bara alla kunder väntar snällt är tämligen naivt.

Det vore en sak om Intel tidigt gick ut och flaggade att "huj här blev strul, har du en processor som krånglar kan du använda vårt verktyg här för att kolla om den kan vara påverkad av defekten, och isåfall reklamerar du den till oss så löser vi det" och senare proaktivt jobbat med sina kunder för att utreda vad som orsakar de andra problemen och att självmant kommunicera ut detta. Istället har Intel helt struntat i att föra dialog, de har uppenbarligen inte varit särskilt intresserade av att samarbeta med sina kunder och helst antagligen hoppats att hela grejen skall blåsa över. Deras kommunikation nu, när techmedia kollektivt börjar morra ilsket, visar ju också med all önskvärd tydlighet att de egentligen inte ville behöva gå ut med någon information alls, och därtill att de fortfarande är ointresserade av att hålla sina kunder skadelösa.

Jag tror inte alls att "väldigt många" inte förstår att det tar tid, utan tvärtom att de allra flesta förstår det mycket väl. Att vänta på en lösning bygger dock på att den felande parten också visar att de aktivt arbetar med frågan och har ett intresse av en åtgärd där de flesta kunder kan känna sig nöjda. Tålamod bygger på respons, och när den uteblir tryter också, precis som sig bör, tålamodet.

Tycker detta är ett naivt inlägg. Jag är ganska säker på att Intel eller vilka andra tillverkare som har problem jobbar med det i det dolda. Finns ingen anledning att lyssna på influensers eller andra journalister som är ute efter klick, dom har sin egen agenda.
Givetvis tas reklamationer och andra fel på stort allvar inom bolaget. Men att man kör någon öppen dialog med konsumenter är ju inget något större företag skulle göra.

Skrivet av Herr Kantarell:

Från Toms hardware länken:
Intel advises all customers having issues to seek help from its customer support. Because the microcode update will not repair impacted processors, the company will continue to replace them. Intel has pledged to grant RMAs to all impacted customers.

Helt klart ett rimligt svar och bra damage controll. Känns som folk åter igen gör en höna av en fjäder.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tack för ett nyktert inlägg.
Tyvärr så måste folk skrika högst att XX bolag är bajs och dylikt innan något alls är klart hur de företaget kommer att agera, hur många enheter som verkligen är skadade gentemot hur många som tillverkats/sålts osv.

Självklart är det inte bra det som hänt, men väldigt många förstår inte att det tar tid att samla in information, ge igenom och utvärdera den informationen, sedan skall en lösning som tas fram, sedan skall denna lösning presenteras, först för stora OEM-kunder, därefter privatpersoner och sedan skall den utföras.

Det är helt orimligt att som vissa verkar tro att en Intel-anställd ska komma hem till dom med en helt ny CPU och montera den åt dom och uppgradera BIOS med nya microkoden.

Så sitt ner i båten tills vi har mer info om det hela.

Dock så tycker jag att Intel varit lite väl dåliga och luddiga i sin information hitills, men det har nog med att göra att de håller på med stor utredningar.

Ett uttalanda i stil med "Vi samarbetar med våra partners för att samla in information och efter det kommer vi att gå ut med hur vi skall gå vidare" varit lämpligt.

Ja för fan! - Sitt ner i båten tills garantin är slut. De flesta som sitter med en bajs-CPU vet nog inte ens om att den är defekt. De kommer bara slänga datorn den på tippen om något år och köpa en ny.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Antar att de hanterar det ungefär som vanligt.

"CPU med angivna stabilitetsproblem. Testad 5 sekunder i Windows utan problem. Returneras till kund utan åtgärd."

Detta begav sig kring tiden av de första hemPC-paketen. En datortillverkare ville ge sina anställda ett lite finare paket som gjorde avsteg från vad som erbjöds till marknaden. Efter att ha signat upp så företogs en omedelbar ominstallation (Vitsen var ju att man skulle "Lära sig PC".) varpå systemet tvärhängde under installationen. Nåväl, med tankar som "sådant händer" och "otur som vanligt" lämnades den in på service. Efter första vändan av att felet inte kunde återskapas, lämnandes burken in på nytt, denna gång med samtliga installationsmedier etc. (Besökte servicefirman personligen och gav dem tydliga instruktioner för att återskapa problemet.) Ny retur, inga problem! Frustrationen växte och tanken att häva avtalet växte och framfördes, men nekades. (Tydligen något finansbolag inblandat, leasing etc?) Nu föll det sig inte sämre än att ytterligare användare meddelade samma fel varpå en presentation inför servicechefen anordnades. Han stod tyst när systemet enkelt hängde sig ett par minuter in i installationsprocessen! Det visade sig vara ett klassfel på hela serien, en inkompatibilitet mellan installationsmediet och den installerade hårdvaran som uppgraderats i efterhand. Vi fick nya installationsskivor varpå problemet var löst. Nästa PC byggde jag själv (AMD) och körde företrädesvis Red Hat Linux på med W98 som "backup".

Så, om någon har problem, stå på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tyvärr så måste folk skrika högst att XX bolag är bajs och dylikt innan något alls är klart hur de företaget kommer att agera, hur många enheter som verkligen är skadade gentemot hur många som tillverkats/sålts osv.

Intel vet naturligtvis exakt ner på individnivå vilka processorer som gick igenom tillverkningsprocessen med oxideringsproblemet, de bara valde att mörka det i storleksordningen år och skickade ut processorerna att köras på moderkort med galna effektgränser.

Intel vet naturligtvis också exakta datum för hur mikrokoden har utvecklats och släppts. Där är det troligen alla processorer i serier med galen effektförbrukning som påverkats.

Om Intel ska göra en någorlunda riktig bedömning av hur många processorer som nu inte fungerar som de ska så måste de ha hjälp av Microsoft med att pusha en tvingande uppdatering med ett verktyg som gör en tvingande körning och kraschar trasiga processorer. Gissa hur poppis det skulle bli. Ett verktyg man kan köra frivilligt skulle vara bra, men inget som ger ett statistiskt korrekt underlag.

Själv tycker jag bara det är bra att det skiter sig för folk som köpt processorer med idiotisk effektåtgång, så jag hoppas att deras datorer brinner och att Intel fortsätter vara kassa på kundvård.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sluskw:

Känner mig väldigt nöjd över att jag gick över till AMD vid senaste uppgraderingen!

Just nu ja

Men om inte jag minns fel hade de en hel del problem med 3000-serien med för hög volt förstörde cores på liknande sätt som detta. Men de kanske skötte garantiärenden bättre. Vet dock att min vän var lagom missnöjd. Det blir genast svårare efter garantitiden då bevisbördan för konsumenten ökar.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag har en i7-14900ks och kör mestadels VR. Jag hade problem med att VR kraschade i början. Då köpte jag den bästa AIO-kylaren som finns på marknaden och temperaturen gick ner 15 grader. Krascherna försvann. Hur kan jag enklast testa om jag mu inte har problemet med krascherna? Eller har jag det eftersom den redan kraschat? Är det idé att jag lämnar in den på garanti? Köpa nya core i9 som kommer snart? Eller satsa på vattenkylning? Flytande kväve? 😉

Permalänk
Medlem

Här vill man ju få en lista eller checker utskickad. Jag har lite oregelbundna krascher i spel men vad jag kan se så är det inte processorn som det pekar på utan Geforce Experience.

Någon som har hittat något stresstests-upplägg för att få fram någon info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Var ju andra bullar när Sandy Bridge lanserades. Då kördes det igång med kampanjer att lämna tillbaka moderkorten.

Men kanske var mer moderkortetstillverkarna som fick ta smällen den gången?

Det var Intel som fick ta smällen, men detta var precis vid lansering och jag tror inte att vanliga kunder hade fått tag i några moderkort än - det vara bara testare. De fick skjuta upp hela lanseringen, vilket säkert inte var billigt, men de gjorde rätt den gången.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Just nu ja

Men om inte jag minns fel hade de en hel del problem med 3000-serien med för hög volt förstörde cores på liknande sätt som detta. Men de kanske skötte garantiärenden bättre. Vet dock att min vän var lagom missnöjd. Det blir genast svårare efter garantitiden då bevisbördan för konsumenten ökar.

Det känner jag inte till. Jag hade en R5 3600 i lite drygt 3 år utan några problem vad jag märkte av iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Men om inte jag minns fel hade de en hel del problem med 3000-serien med för hög volt förstörde cores på liknande sätt som detta. Men de kanske skötte garantiärenden bättre. Vet dock att min vän var lagom missnöjd. Det blir genast svårare efter garantitiden då bevisbördan för konsumenten ökar.

Det får du gärna länka till en nyhet om, om du har det. Det enda jag känner till om 3000-serien var att de rapporterade väldigt hög spänning i ”idle” eftersom själva processen som mätte spänningen lyfte processorn från idle. Stängde man av mätprogrammet gick den ner. Nu hade jag dock ingen 3000-serie själv, så jag kan ha missat något, men jag hittar inget om detta med en snabb googling.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Ångrar att jag köpte Intel, blir AMD hädanefter helt klart.

Du behöver inte oroa dig.

För de fel som uppstår som du själv inte orsakat eller som kommer av naturlig förslitning, behöver du inte ta ekonomiskt ansvar för, om du bor och handlat i Sverige från välrenommerade butiker. Här har konsumentlagarna och de rakryggade handlarna din rygg.

Om du inte förlorar pengar med ett driftavbrott så se det som att du får mer erfarenhet än AMD-gänget, för det kommer absolut att lösa sig för dig i slutänden. 1-0 till dig alltså.

Om du tror att ett bestlut som "AMD hädanefter" är en permanent lösning så glöm det bara. Problem uppstår och då hanterar man dem, sånt är vuxenlivet. De kan drabba AMD nästa gång, någon av moderkortstillverkarna, minnestillverkarna etc. Det kan t o m komma dåliga tips från influencers som drabbar folk med annars bra produkter i hand. Problem KOMMER att uppstå och det är bättre att rusta sig för det faktum istf att peka finger.

Önskar en bra dag.

Visa signatur

A Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 4070TiS, 2xNVMe, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
B Fractal chassi, ROG B360 mATX, i5-8400, 16GB, 1080Ti, 2xSSD, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Skrivet av yoggan:

Känns fortfarande som väldigt mycket är oklart och folk som vanligt spekulerar hej vilt. Sitt lugnt i båten och invänta information - särskillt om du inte har problem idag. Sätt gärna Intels rekommenderade inställningar i BIOS sålänge och kör inte med moderkortstillverkarens galna värde

Nja Intels rekommenderade verkar inte så bra...

Permalänk
Skrivet av mpat:

Det var Intel som fick ta smällen, men detta var precis vid lansering och jag tror inte att vanliga kunder hade fått tag i några moderkort än - det vara bara testare. De fick skjuta upp hela lanseringen, vilket säkert inte var billigt, men de gjorde rätt den gången.

Vanliga kunder fick visst tag på moderkorten. Jag köpte vid lanseringen och fick efter 2-3veckor byta ut moderkortet med instruktioner från Inet. Va inte allt för roligt bök o byta ut, upplevde aldrig några problem dock. Minns knappt va det gällde, har för mig det va någon styrkrets på moderkortet som kunde göra så någon sataport dog.

Permalänk
Medlem

Hur är det med 12:e generationen, inga problem med dem?

Permalänk
Skrivet av ronnylov:

Hur är det med 12:e generationen, inga problem med dem?

Nej, de ska va befriade från detta problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deja:

Ja fattar inte varför man fortfarande kör vidare med intel, när AMD redan visade vid AM4 att dom är bättre på spel....Om det nu är de man är ute efter, ja var en Intel Fan boy, men de var ju när dom var bättre...Vilket var ett jävla tag sen....

Kanske inte spelar så mycket?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av mar3ld:

Du behöver inte oroa dig.

För de fel som uppstår som du själv inte orsakat eller som kommer av naturlig förslitning, behöver du inte ta ekonomiskt ansvar för, om du bor och handlat i Sverige från välrenommerade butiker. Här har konsumentlagarna och de rakryggade handlarna din rygg.

Förutsatt att en testslinga kommer ut som enkelt kan påvisa degraderad Intel-CPU. Svårt att tänka mig att återförsäljare kommer vilja sitta och testa inkomna Intel-CPU:er för fel dygnet runt.

Skrivet av mar3ld:

Om du tror att ett bestlut som "AMD hädanefter" är en permanent lösning så glöm det bara. Problem uppstår och då hanterar man dem, sånt är vuxenlivet. De kan drabba AMD nästa gång, någon av moderkortstillverkarna, minnestillverkarna etc. Det kan t o m komma dåliga tips från influencers som drabbar folk med annars bra produkter i hand. Problem KOMMER att uppstå och det är bättre att rusta sig för det faktum istf att peka finger.

Önskar en bra dag.

Du skriver att problem 'kommer' att uppstå. Är det vad vi ska nöja oss med? Ska vi som konsumenter inte kunna kräva en fungerande vara, speciellt en av sådan kritisk karaktär som en CPU.

Det är bättre att peka finger när något är fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebe1:

Och efter några månader man kommer att se samma problem på den ny också

Det är möjligt men det har ju inget med din reklamationsrätt att göra, intel gör nog allt för att lösa problemen genom biosuppdateringar också.

Det är lätt att glömma hur vanligt det är med instabilitet på moderkort, bios och cpuer. Det händer från båba hållen.