Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det ryktas annars att man kan använda en 77" TV till annat än spel.

Denna OLED-skärm var nere på 6500 kr tidigare i år. Inte fullt lika het som de dyra, men vad gäller bildkvalitet/konstast ändå långt bättre än LCD.

27GS95QE-B.AEU
Pris
4.596,00

Moms
1.149,00
25,00 %

Summa produkter:
5.745,00kr

Så faktiskt lite billigare. Väldigt nöjd med en 27" 240Hz OLED för det priset.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Produkt: Samsung Galaxy Tab A7 Lite LTE 32 GB
Länk: https://www.power.se/datorer-och-surfplattor/surfplattor-och-...
Kategori: Surfplatta
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5781896
Pris: 899:-

Gäller enbart dagen ut och begränsat antal. De kör någon joxig ettårskampanj, kanske bättre fynd står att finna.

Tittade runt lite mer men utöver ditt tips tycker jag inte det fanns så mycket intressant. Tycker inte Power brukar ha särskilt intressanta pris, möjligen vid invigningen förra året fanns det en del. Såg dock att de ska köra någon sjuk tatueringskampanj där man får 50% på allt resten av året, låter helt galet. Någon intresserad? https://www.power.se/kampanj/powertatuering/

Tycker såna kampanjer känns rätt oseriösa och är till för att söka uppmärksamhet men.. Vill man och blir vald kan man ju spara en del. Lite speciella villkor också. Inget jag kommer ställa upp på om man säger så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tittade runt lite mer men utöver ditt tips tycker jag inte det fanns så mycket intressant. Tycker inte Power brukar ha särskilt intressanta pris, möjligen vid invigningen förra året fanns det en del. Såg dock att de ska köra någon sjuk tatueringskampanj där man får 50% på allt resten av året, låter helt galet. Någon intresserad? https://www.power.se/kampanj/powertatuering/

Tycker såna kampanjer känns rätt oseriösa och är till för att söka uppmärksamhet men.. Vill man och blir vald kan man ju spara en del. Lite speciella villkor också. Inget jag kommer ställa upp på om man säger så

Carpe Diem i svanken har fått sig en stark utmanare nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Det är verkligen synd hur Power försöker marknadsföra sig. Tänk på någon som verkligen vill ha något men inte har råd, kanske de bestämmer sig för att tatuera sig och sedan ångrar det djupt efter att kampanjen är över. Jag tycker att det är väldigt dålig marknadsföring enligt min åsikt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G l 32 gb RAM l RTX 4070 l 4 TB SSD l Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Det är verkligen synd hur Power försöker marknadsföra sig. Tänk på någon som verkligen vill ha något men inte har råd, kanske de bestämmer sig för att tatuera sig och sedan ångrar det djupt efter att kampanjen är över. Jag tycker att det är väldigt dålig marknadsföring enligt min åsikt.

Väldigt konstig marknadsföring för sitt företag imo. Känns oseriöst.

*Kampanjen Tatuera POWER-logga i samband med 1-årsjubileumet ger 50% rabatt på alla köp inklusive moms som genomförs hos POWER Sverige fr.o.m. 28 augusti 2024 t.o.m. 31 december 2024. Kampanjen gäller för befintliga och nya MyPOWER-medlemmar. För att kvalificeras för rabatten måste POWER-logotyp tatueras in på synlig kroppsdel av Notorious Ink i ett POWER varuhus i Stockholm under ett event i augusti 2024. Antalet platser är begränsat och för att få chans att bli utvald måste en anmälan registreras via power.se. Rabatten gäller endast köp av produkter för eget bruk, endast privatperson, ej företag, ej presentkort, ej försäkring, ej frakt, ej offerter, ej paketpris, endast en av varje produkt till rabatterat pris och till ett totalt värde av max 500.000 kr under perioden 28 augusti-31 december 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Då får de skylla sig själva. Eget ansvar är en del av att vara vuxen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Håller med. Funderade en stund på Huawei Fit 3 om den har en hyfsad GPS. Men sedan såg jag den var t.o.m. billigare på Elgiganten, visserligen bara 9kr men ändå.

Permalänk
Medlem

Varför försvann mitt tips om Surface pro 11 med Type Cover på köpet?
Ska man ha samma på inet så blir det t.ex 18480:- kontra 16999:- på power.
https://www.power.se/kampanj/surface-pro-bundle/

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Om något så är rabatten lite dålig med tanke på åtagandet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Om något så är rabatten lite dålig med tanke på åtagandet.

Ja man skulle nog känna sig lite tvungen att köpa för maxsumman på 500k, isåfall 'sparar' man 250k men förmodligen köper man en del prylar man inte behöver egentligen haha. Skulle kanske vara gynnsamt om man precis ska flytta in i hus, då kan man ändå köpa TV, kök och annan hemelektronik och spara en del. Förmodligen blir det inte heller riktigt 50% om man jämför med priserna på andra kedjor när de kör reor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Produkt: Skaffa en POWER-tatuering och få 50% rabatt resten av året!*
Länk: https://www.power.se/kampanj/powertatuering/
Kategori: Övrigt
Prisjakt: -
Pris: 50% rabatt

*Kampanjen Tatuera POWER-logga i samband med 1-årsjubileumet ger 50% rabatt på alla köp inklusive moms som genomförs hos POWER Sverige fr.o.m. 28 augusti 2024 t.o.m. 31 december 2024. Kampanjen gäller för befintliga och nya MyPOWER-medlemmar. För att kvalificeras för rabatten måste POWER-logotyp tatueras in på synlig kroppsdel av Notorious Ink i ett POWER varuhus i Stockholm under ett event i augusti 2024. Antalet platser är begränsat och för att få chans att bli utvald måste en anmälan registreras via power.se. Rabatten gäller endast köp av produkter för eget bruk, endast privatperson, ej företag, ej presentkort, ej försäkring, ej frakt, ej offerter, ej paketpris, endast en av varje produkt till rabatterat pris och till ett totalt värde av max 500.000 kr under perioden 28 augusti-31 december 2024.

Galet att tatuera in på ett synligt ställe resten av livet för en rabatt som gäller i fyra månader.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja man skulle nog känna sig lite tvungen att köpa för maxsumman på 500k, isåfall 'sparar' man 250k men förmodligen köper man en del prylar man inte behöver egentligen haha. Skulle kanske vara gynnsamt om man precis ska flytta in i hus, då kan man ändå köpa TV, kök och annan hemelektronik och spara en del. Förmodligen blir det inte heller riktigt 50% om man jämför med priserna på andra kedjor när de kör reor.

Får man köra tatueringen på insidan av läppen som de hade på bilden så borde det dock nästan vara värt? Har för mig att tatueringar där försvinner av sig själv efter ett tag.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Min kropp finns till förfogande för en viss procent av köpen! Skämt åsido.. Sjuk idé av power imo.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Viking

För någon som redan har mycket tatueringar så borde det vara en drömdeal. Bara att tatuera över den med något annat senare.
Finns ju betydligt värre saker som tatuerats.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Officiell jultomte

Någon annan som har dessa som löst att högtalarna inte låter och pratar varje gång man startar datorn?

Jag har haft högtalarna inkopplade via USB hela tiden men nu helt plötsligt har dem börjat prata varje gång man startar datorn "USB Input". Lite störande om barnen sover eller dylikt.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem

Står ju inte hur stor den skall vara om jag inte är blind? En liten jävel som man sedan kan köra laser på för några tusingar om man nu har behov av att handla saker för 500k på Power

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Någon som har använt A7 Lite, läste lite snabbt på nätet om att den skulle vara väldigt slö?

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7800X3D ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32GB 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuoMonky:

Jag tycker att det är väldigt dålig marknadsföring enligt min åsikt.

OT nu, men den här kampanjen får ju enorm ”reach” tack vare alla som diskuterar hur orimligt det är att tatuera sig för en rabatt. Det är antagligen helt enligt plan.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av PrinceXO:

Någon som har använt A7 Lite, läste lite snabbt på nätet om att den skulle vara väldigt slö?

Det är en budgetplatta som är över 3 år gammal.
Skulle möjligen duga som en extra-platta eller till några småbarn.

Då skulle jag helt klart lägga till några hundringar och köra på en A9.
Den ligger oftast runt 1500:- i pris men har varit nere på 1200:- några gånger.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Köpte en till dottern för 1400 när den var rätt ny 2021. Den har uppfyllt sin uppgift som surfplatta, men känns lite sent är köpa en ny nu tycker jag...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är en budgetplatta som är över 3 år gammal.
Skulle möjligen duga som en extra-platta eller till några småbarn.

Då skulle jag helt klart lägga till några hundringar och köra på en A9.
Den ligger oftast runt 1500:- i pris men har varit nere på 1200:- några gånger.

Håller med skulle undvika A7 Lite är verkligen en slö platta till och med som extra surfplatta kommer med en Mediatek P22T som använder Cortex A53 kärnor redan när den lanserade så var surfplattan väldigt slö.

Sasmung A9 kommer med en Mediatek G99 som har 2xCortex A76 kärnor ca 200% bättre enkeltrådad prestanda GPU är också markant bättre.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk

Ang Asus datorn i den andra tråden så kan man få 10% rabatt genom att någon som är kund hos Asus skickar "Bjud in" så får båda en 10% kod som fungerar på hela deras sortiment.

Använde själv det sättet.

Edit: Fungerar även på nedsatta produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Bara 3 GB RAM är väldigt lite och räcker inte till att köra många program.
Stort plus dock för det inbyggda 4G-modemet.
Funkar kanske fint om du bara behöver en platta för att titta på film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zilloz:

Produkt: ASUS TUF Gaming A15 - Ryzen 7 | 16GB | 512GB | RTX 3070 Ti
Länk: https://estore.asus.com/se/90nr09j1-m003k0-asus-tuf-gaming-a1...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=12691452
Pris: 10990:-

Svårslaget pris för en burk med 3070 Ti

Den här ser inte alls dum ut – framförallt om man mest använder den som extradator med en extern skärm.
DDR5-RAM (två platser) som kan uppgraderas till 32 GB (varför inte 64 GB?).
Och dubbla NVMe-platser för diskar.
Men saknar förstås Thunderbolt …

Jag blir faktiskt lite sugen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Produkt: Seagate Exos X20 18TB REFURBISHED
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0BSZL39NH
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.no/product.php?p=7169843
Pris: 2499kr

Refurbished från Digital Emporium, med 1 års garanti.

Har själv köpt två diskar från denna säljare, och jag har inga klagomål. Bra paketerat, samt fri retur ifall det skulle vara något problem!

Det nämndes förut här i tråden men då erbjudandet dök upp igen är det värd att upprepa att en del verkar har haft problem med denna återförsäljare, artiklar som inte stämde överens med beskrivningen samt dålig eller ingen service nämns i en del rapporter t.ex. hos Trustpilot.

Tydligen kan det variera och kan gå bra ändå så som för @Ludde

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Skrivet av LANberg:

Den här ser inte alls dum ut – framförallt om man mest använder den som extradator med en extern skärm.
DDR5-RAM (två platser) som kan uppgraderas till 32 GB (varför inte 64 GB?).
Och dubbla NVMe-platser för diskar.
Men saknar förstås Thunderbolt …

Jag blir faktiskt lite sugen!

Jag köpte samma dator tidigare i år när power hade sin 20% rabatt för ca 9.5k. Kan definitivt rekommendera den som extradator, också relativt kompakt jämfört med andra "budget" gaming laptops med liknande specs.
Skärmen är absolut svagheten men inte obruklig på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Galet att tatuera in på ett synligt ställe resten av livet för en rabatt som gäller i fyra månader.

Det är klart; hade jag varit döende och mina barn behövde diverse vitvaror och dylikt, så hade jag kanske slagit till. Men med (förhoppningsvis) flera decennier kvar att leva så känns det mindre inttessant 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Ang. Power-erbjudandet á 50%. Borde man inte kunna göra sig ett klipp. Lägg ut "hela" Powers sortiment på Blocket/motsvarande till 30% rabatt och tjäna in 20% mellanskillnad. Efter 6 månader borde man kunna ha sålt av tillräckligt med varor för att ha tjänat en hacka och samtidigt ha råd att dra en tatuerings-remover efter årets slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Ang. Power-erbjudandet á 50%. Borde man inte kunna göra sig ett klipp. Lägg ut "hela" Powers sortiment på Blocket/motsvarande till 30% rabatt och tjäna in 20% mellanskillnad. Efter 6 månader borde man kunna ha sålt av tillräckligt med varor för att ha tjänat en hacka och samtidigt ha råd att dra en tatuerings-remover efter årets slut.

Misstänker att Power garderat sig mot det genom regeln "Rabatten gäller endast köp av produkter för eget bruk".
De lär dra i nödbromsen om man går in och köper 20st 80" oled tv och 40st 4090 kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Misstänker att Power garderat sig mot det genom regeln "Rabatten gäller endast köp av produkter för eget bruk".
De lär dra i nödbromsen om man går in och köper 20st 80" oled tv och 40st 4090 kort

40x4090 är väl personlig bruk för Folding@home? 😀

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25