Enklare speldator till systerson

Permalänk

Enklare speldator till systerson

Äntligen har systersonen förstått att PC är mer universalt än PS5..
Helst kombo dator + skärm om möjligt.
Spelas mest Fortnite på PS5, så anar det är i den kalibern han kommer hålla sig ett tag.
Budget omkring 5000-6000kr.

Inga problem att köra en bit för rätt erbjudande.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Kan lösa med säker frakt om du är trygg med att sätta i ett grafikkort 👍

Permalänk
Medlem

Har en burk med 980+4670k, eller om det är för klent?

Permalänk
Skrivet av Gavelin:

Har en burk med 980+4670k, eller om det är för klent?

Ett vanligt 980 med 4gb vram är väl i klenaste laget speciellt om han kan lägga minst 5-6k.

Till trådskaparen.

Ja köpte ett paket med moderkort, i5 8600k samt 32gb ram för 1800. Det skulle duga gott. Ifall du känner dig säker i att skruva ihop en dator så köp allt löst skulle ja rekomendera. Grafikkort så försök hitta något begagnat 1660ti, 3060ti, 980ti skulle väl ev funka då det har 6gb vram men direkt framtidssäkert är det ju inte med tanke på att det har några år på nacken, tror det kom ut 2015.

Permalänk
Skrivet av saarikoski:

Ett vanligt 980 med 4gb vram är väl i klenaste laget speciellt om han kan lägga minst 5-6k.

Till trådskaparen.

Ja köpte ett paket med moderkort, i5 8600k samt 32gb ram för 1800. Det skulle duga gott. Ifall du känner dig säker i att skruva ihop en dator så köp allt löst skulle ja rekomendera. Grafikkort så försök hitta något begagnat 1660ti, 3060ti, 980ti skulle väl ev funka då det har 6gb vram men direkt framtidssäkert är det ju inte med tanke på att det har några år på nacken, tror det kom ut 2015.

Yes är också lite inne på samma sak. Systerdottern fick min gamla som var en 6700k samt 980ti och hon får spela relativt snålt på Fortnite.
Får nog jaga lösa delar och bygga själv. Trodde man fick betydligt mer för 6000kr idag

Permalänk
Skrivet av joel.wedberg:

Yes är också lite inne på samma sak. Systerdottern fick min gamla som var en 6700k samt 980ti och hon får spela relativt snålt på Fortnite.
Får nog jaga lösa delar och bygga själv. Trodde man fick betydligt mer för 6000kr idag

Kan du lägga 6k så får du en helt duglig dator om du kan köpa det mesta begagnat. En i5 9600k ev i7 9700k, 16gb ram räcker men köp 32gb om du har råd. Leta upp ett 2080ti eller 3060ti så har du en burk du kan spela med rätt höga inställningar.

Ja både 6700k samt 7700k börjar bli för gamla. Jag sålde min burk för 3k utan grafikkort. I den satt det ett z390, i7 9700k, 32gb ram och en 256 ssd disk.

Permalänk
Medlem

du kan få massor med dator för 6k.. många som trissar upp priserna märker jag dock..du kan få en komplett dator för 3.5 -4k utan grafikkort på fb marketplace och ett mer än dugligt grafikkort som tex ett rtx 2070 super på tradera . bara du vet vad du ska leta efter och kanske kan skruva lite dator själv..
såg en dator med en amd 5600x cpu och 16gb ram på ett b450 moderkort i chassi med psu gå för 4500 utan gpu förra veckan .. tror du skulle göra bäst i att kolla efter något sådant . hittar du något och är osäker så kan jag hjälpa dig kolla upp det om du skickar en delslista ./ mvh

Visa signatur

Gaming on a budget!

Permalänk
Medlem

jag har en dator just nu som jag byggde tillfallit medans jag bygger en ny main dator nästa vecka som har ett gigabyte z490 extreme moderkort och en i5 10600kf cpu med 16gb ram pearless assasnin 120 kylare i ett fractal design compact chassi ,tx650w psu som är till salu när datorn är klar kanske kan vara något !?

Visa signatur

Gaming on a budget!

Permalänk
Skrivet av o0ps:

jag har en dator just nu som jag byggde tillfallit medans jag bygger en ny main dator nästa vecka som har ett gigabyte z490 extreme moderkort och en i5 10600kf cpu med 16gb ram pearless assasnin 120 kylare i ett fractal design compact chassi ,tx650w psu som är till salu när datorn är klar kanske kan vara något !?

Vad hade du du tänkt för ungefärligt pris på den?

Permalänk
Skrivet av o0ps:

du kan få massor med dator för 6k.. många som trissar upp priserna märker jag dock..du kan få en komplett dator för 3.5 -4k utan grafikkort på fb marketplace och ett mer än dugligt grafikkort som tex ett rtx 2070 super på tradera . bara du vet vad du ska leta efter och kanske kan skruva lite dator själv..
såg en dator med en amd 5600x cpu och 16gb ram på ett b450 moderkort i chassi med psu gå för 4500 utan gpu förra veckan .. tror du skulle göra bäst i att kolla efter något sådant . hittar du något och är osäker så kan jag hjälpa dig kolla upp det om du skickar en delslista ./ mvh

Jag sålde min burk med ett z390, i7 9700k, 32gb ram, 750w psu, 256 ssd och ett billigt chassi för 3k, kanske sålde de lite för billigt med tanke på cpun.

Men han kan hitta ett paket med mobo, i5 9600k eller i7 8700k och 16gb ram för runt 2000. Det finns 3060ti till köp nu pris på tradera för 2800. Då har han 1200 kvar till chassi, psu och hdd.

Permalänk
Skrivet av joel.wedberg:

Yes är också lite inne på samma sak. Systerdottern fick min gamla som var en 6700k samt 980ti och hon får spela relativt snålt på Fortnite.
Får nog jaga lösa delar och bygga själv. Trodde man fick betydligt mer för 6000kr idag

s://www.tradera.com/item/341372/642151766/evga-geforce-rtx-30...-

Där har du ett dugligt kort för 2800. Lägg upp en köpesannons här på sweclockers där du söker mobo, 8600k, 8700k eller 9600k samt 16gb ram. Tror du får träff rätt fort mellan 1500-2000. Då har du pengar kvar till chassi, psu och hdd.

Permalänk
Skrivet av saarikoski:

s://www.tradera.com/item/341372/642151766/evga-geforce-rtx-30...-

Där har du ett dugligt kort för 2800. Lägg upp en köpesannons här på sweclockers där du söker mobo, 8600k, 8700k eller 9600k samt 16gb ram. Tror du får träff rätt fort mellan 1500-2000. Då har du pengar kvar till chassi, psu och hdd.

Länken funkar inte för mig men det är ett evga 3060ti 8gb köp nu för 2800.

Permalänk

Jag har i7 8700, asus Strix z370 och msi 1080ti, 32gb ram samt corsair 750w nätagg. Hur låter 4500kr för det? Då är det bara chassi och hårddisk du behöver komplettera med. Original kartonger finns till det mesta, så gott som allt inköpt på Sweclockers.

Permalänk

Kan bygga ihop allt i ett chassi samt med ssd med en HP DisplayPort 1080p skärm för 6000kr

Permalänk
Skrivet av Soundstream:

Jag har i7 8700, asus Strix z370 och msi 1080ti, 32gb ram samt corsair 750w nätagg. Hur låter 4500kr för det? Då är det bara chassi och hårddisk du behöver komplettera med. Original kartonger finns till det mesta, så gott som allt inköpt på Sweclockers.

Inte för att påverka honom men 1080ti börjar bli såpass gammalt, du missar en himla massa funktioner som raytracing, dlss m.m. Kortet funkar fortfarande absolut, men det är mycket med framtidssäkert med ett kort från 20 eller 30 serien. Det kostar ungefär samma som ett 3060ti men kollar man sweclockers prestandaindex ligger det 20-25fps bakom 3060ti kortet i nästan alla speltester.

Sälj kortet separat på tradera för 2500 och paletet för sig du kanske får mer än 4500 totalt 1080ti kortet har ju blivit lite av ett kult kort drf det kostsr så mycket fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Soundstream:

Jag har i7 8700, asus Strix z370 och msi 1080ti, 32gb ram samt corsair 750w nätagg. Hur låter 4500kr för det? Då är det bara chassi och hårddisk du behöver komplettera med. Original kartonger finns till det mesta, så gott som allt inköpt på Sweclockers.

Jag kan nog vara intresserad av mobo, cpu, ram och ev agg beroende på pris om ett psr veckor.

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/item/120308/642256179/uppgraderingspa...

hittade denna nyss . kanske kan vara något..

Visa signatur

Gaming on a budget!

Permalänk
Medlem

eller saarikoski's som kommer med psu och mer ram

Visa signatur

Gaming on a budget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saarikoski:

Vad hade du du tänkt för ungefärligt pris på den?

ahr inte räknat på det alls , planen var att slänga i en 10900k och bdie 3600 trident z och ett 2080ti i den och ha som extra dator men känns onödigt å ha en extra dator som står å blir gammal när det finns unga som vill komma igång å spela.
så antingen så får jag ett bud eller så kommer en annons upp här eller på tradera när jag byggt min nya dator nästa vecka

Visa signatur

Gaming on a budget!

Permalänk
Skrivet av o0ps:

ahr inte räknat på det alls , planen var att slänga i en 10900k och bdie 3600 trident z och ett 2080ti i den och ha som extra dator men känns onödigt å ha en extra dator som står å blir gammal när det finns unga som vill komma igång å spela.
så antingen så får jag ett bud eller så kommer en annons upp här eller på tradera när jag byggt min nya dator nästa vecka

Okej jag förstår, kanske skulle vara intresserad när du lägger upp annons. Jag menade att jag sålde min gamla burk för 3k. Lite billigt kanske med tanke på i7 9700k, 32gb ram osv. Men var i behov av pengar och orkade inte vänta på någon som skulle betala 4000-4500.

Permalänk
Skrivet av o0ps:

Tycker det ser okej ut, personligen tycker jag 3k köp nu pris är lite mycket, max 2000-2500.

Permalänk
Skrivet av saarikoski:

Tycker det ser okej ut, personligen tycker jag 3k köp nu pris är lite mycket, max 2000-2500.

Såg ej att det var vattenkylning inkluderat ber om ursäkt missade det. De skulle nog vara något då har han 3k kvar att lägga på gpu, hdd och chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saarikoski:

Såg ej att det var vattenkylning inkluderat ber om ursäkt missade det. De skulle nog vara något då har han 3k kvar att lägga på gpu, hdd och chassi.

va så jag tänkte . den burken med ett 3060ti skulle klara å lira alla dom vanliga spelen som fortnight , overwatch osv och även klara en uppgradering till 9gen 9900k tex som har 8kärnor 16 trådar

Visa signatur

Gaming on a budget!

Permalänk

Annonsen är avslutad

Permalänk
Skrivet av o0ps:

va så jag tänkte . den burken med ett 3060ti skulle klara å lira alla dom vanliga spelen som fortnight , overwatch osv och även klara en uppgradering till 9gen 9900k tex som har 8kärnor 16 trådar

Ja det är bara en bios uppdatering som behövs gör att köra 9th gen på z370 va? Jag hade z390 så hade ju inte de problemet med min i7 9700k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saarikoski:

Ja det är bara en bios uppdatering som behövs gör att köra 9th gen på z370 va? Jag hade z390 så hade ju inte de problemet med min i7 9700k.

japp stämmer , senaste biosen fixar det problemet . hade själv ett 370 med 9600k för några år sedan

Visa signatur

Gaming on a budget!