Permalänk
Bildexpert 📺

Skulle säga att 12 500 kronor för en 65CX är typexemplet på det här med att vikta snabb affär mot förhoppning att tjäna mer pengar. Personen har väntat i en månad på att någon ska vara tillräckligt oförnuftig att betala den summan och då har nog personen heller inte särskilt bråttom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Jag är med på vad du säger. Jag försöker inte förstå varför man inte accepterar budet men jag söker medhåll i att det helt enkelt är alldeles för mycket begärt, och att det inte är helt fel på mina tankegångar ang. faktiskt värde (att den kan vara "värd" mycket mer för någon annan kan jag acceptera). Annonsen är kvar och den har legat ute över 1 månad.

Det kan ju vara så att personen köpt den för 40k och inte 16k som många jämför med idag

Inte så lätt att få folk att byta världsbild

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det kan ju vara så att personen köpt den för 40k och inte 16k som många jämför med idag

Inte så lätt att få folk att byta världsbild

Jag kollade annonsen igen och det står faktiskt att nypris var 25k. Så man man verkar ha resonerat 50% av inköpspris, och då får man med ett väggfäste också. Så på ett sett rimligt resonerat om man inte har någon koll på hur TV-marknaden fungerar.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Jag kollade annonsen igen och det står faktiskt att nypris var 25k. Så man man verkar ha resonerat 50% av inköpspris, och då får man med ett väggfäste också. Så på ett sett rimligt resonerat om man inte har någon koll på hur TV-marknaden fungerar.

Vet man hur blocket fungerar som säljare så måste man ju lägga på 20-30 %. Hänt mig flera gånger att jag lagt ut varor för pris jag vart beredd att sälja för utan att lyckas. Lägger in samma vara för ett högre pris och får då sålt den för ett högre pris men där köparen fått pruta lite. Märkligt det där, men verkar extremt svårt att sälja utan att folk får pruta oavsett pris.
12,5k är kanske i överkant men bör finnas prutmån. Att säljaren inte svarar kanske inte beror på att han ignorerar dig. Han kanske redan diskuterar affär med någon annan, är på semester eller nåt annat

Fick du nåt svar till slut?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Vet man hur blocket fungerar som säljare så måste man ju lägga på 20-30 %. Hänt mig flera gånger att jag lagt ut varor för pris jag vart beredd att sälja för utan att lyckas. Lägger in samma vara för ett högre pris och får då sålt den för ett högre pris men där köparen fått pruta lite. Märkligt det där, men verkar extremt svårt att sälja utan att folk får pruta oavsett pris.
12,5k är kanske i överkant men bör finnas prutmån. Att säljaren inte svarar kanske inte beror på att han ignorerar dig. Han kanske redan diskuterar affär med någon annan, är på semester eller nåt annat

Fick du nåt svar till slut?

Nope inget svar och annonsen är kvar.

Det du säger om prutning är 100% sant. Man kan inte lägga ut utan prutmån om man inte har riktigt eftertraktade grejer och sätter rätt pris direkt. Dom flesta autoprutar ju bara för att.

Men det skulle inte va värt ens med 30% prutmån på 12500. TVn har ju 0 garanti och dessa oled modeller är knappast fria från problem.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Nope inget svar och annonsen är kvar.

Det du säger om prutning är 100% sant. Man kan inte lägga ut utan prutmån om man inte har riktigt eftertraktade grejer och sätter rätt pris direkt. Dom flesta autoprutar ju bara för att.

Men det skulle inte va värt ens med 30% prutmån på 12500. TVn har ju 0 garanti och dessa oled modeller är knappast fria från problem.

Ah okej. Jag sålde min 65” C9 för 7k. Tog ca 1v.
Men 12,5 är absolut för högt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Rimligt pris för en begagnad 65 tums LGE9 OLED?

Tjena,

Undrar om hur mycket man kan tänka sig få för en LG OLED E9 65 tummare. Den är fullt fungerande utan några skavanker. Är det en tusenlapp? två? fem? Vad är en rimlig förfrågan? Den är ju några år gammal men är lite finare än en vanlig OLED med sin glaspanel. Tänkte eventuellt bara lägga upp den med budstart på 1000kr och se var vi hamnar men vill bara ha ett "tummen och pekfingret" tal så jag kan planera lite bättre.

Tacksam för hjälp, ha det fint!

Inlägg flyttat och smått redigerat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvspaden:

Tjena,

Undrar om hur mycket man kan tänka sig få för en LG OLED E9 65 tummare. Den är fullt fungerande utan några skavanker. Är det en tusenlapp? två? fem? Vad är en rimlig förfrågan? Den är ju några år gammal men är lite finare än en vanlig OLED med sin glaspanel. Tänkte eventuellt bara lägga upp den med budstart på 1000kr och se var vi hamnar men vill bara ha ett "tummen och pekfingret" tal så jag kan planera lite bättre.

Tacksam för hjälp, ha det fint!

Är ju samma år som C9. Jag fick 7k för 65”. Tog ca 1v att få sålt. E9 är ju snäppet bättre så du bör iaf inte få under 7

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Är ju samma år som C9. Jag fick 7k för 65”. Tog ca 1v att få sålt. E9 är ju snäppet bättre så du bör iaf inte få under 7

Tack för svar! Var någonstans sålde du du din TV? Blocket, Tradera eller här? Tänker mig att det också spelar roll vilken sida man använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golvspaden:

Tack för svar! Var någonstans sålde du du din TV? Blocket, Tradera eller här? Tänker mig att det också spelar roll vilken sida man använder.

Blocket

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Hej,

Vad tycker forumet denna är värd?

Inköpt 2021-10-27 kvitto finns

Det är en Sony 2020 85" KD85XH9096 / 4K UHD / HDR / Dolby Vision / HDMI 2.1 / 4K@120hz / eARC / VRR /ALLM

Slarv
Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Kan bara tillägga så folk i tråden ser att min E9 också gick iväg för 7k. Gick via Tradera men inte riktigt budande utan någon som messade och fick en deal för att jag inte orkade vänta ändå. Kändes helt ok och slapp mödan att få hit en ny TV samtidigt som den gamla var kvar. Tack för hjälpen eFoppa!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av fille182:

Hej,

Vad tycker forumet denna är värd?

Inköpt 2021-10-27 kvitto finns

Det är en Sony 2020 85" KD85XH9096 / 4K UHD / HDR / Dolby Vision / HDMI 2.1 / 4K@120hz / eARC / VRR /ALLM

Motsvarande ny modell från Sony är X90L så räkna utifrån den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Motsvarande ny modell från Sony är X90L så räkna utifrån den.

Tack, siktar på 12000kr så får vi se om någon nappar.

Permalänk
Medlem

Inköpt 2017. SONY KD65XE9005BAEP XE90 LED 4K ULTRA HD HDR (HIGH DYNAMIC RANGE) SMART-TV (ANDROID TV)

Vad kan den vara värd? Kostade 15 000kr då.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av daizoe:

Inköpt 2017. SONY KD65XE9005BAEP XE90 LED 4K ULTRA HD HDR (HIGH DYNAMIC RANGE) SMART-TV (ANDROID TV)

Vad kan den vara värd? Kostade 15 000kr då.

Också dåtidens motsvarigheten till X90L även om åldern påverkar förstås.