Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Hur mkt kan man få för sin PS5 disc edition med något spel eller två?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Hur mkt kan man få för sin PS5 disc edition med något spel eller två?

Mellan 4000-5000kr beroende på säljplats, spel och hur bråttom du har uppskattar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Fy fan, mer än dubbla priset mot vad jag betalade för mitt PS5 vid release och då ingick samma saker.

Och så är den inte ens i närheten dubbelt så bra. :')

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Mellan 4000-5000kr beroende på säljplats, spel och hur bråttom du har uppskattar jag.

Jag slänger nog kanske med Miles Morales, rdr2 och Valhalla. Har ju som bekant inte bråttom (snarare inte alls bråttom eftersom PS5 Pro kommer i november).

Permalänk

Och där kom första makuleringen.
Ingen 30th edition handkontroll ifrån inet för mej.

Får hoppas på den jag beställt ifrån Webhallen istället...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Noterar att alla 50 diskläsare verkar slutsålda på webhallen sedan igår.
Nu börjar väl prishöjningarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag slänger nog kanske med Miles Morales, rdr2 och Valhalla. Har ju som bekant inte bråttom (snarare inte alls bråttom eftersom PS5 Pro kommer i november).

Yes. Värt att ta ta i beaktning är dock att utbudet av begagnade PS5:or lär öka markant i samband med att just Pro:n börjar levereras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Finns ett gäng kvar på inet.

Men jag tror att har man inte behov av en dag 1 så är det bara att ha lite is i magen, det kommer finnas skivläsare att köpa.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jag känner mig så splittrad till Sony och playstation. Å ena sidan älskar jag PS, framför allt spelen. Men så har vi det här andra. Jag tycker att det är riktigt riktigt dåligt av Sony.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Yes. Värt att ta ta i beaktning är dock att utbudet av begagnade PS5:or lär öka markant i samband med att just Pro:n börjar levereras.

Precis. Det ör därför jag helst vill sälja nu direkt. Jag får spela på Nintendo någon månad. Eller så får jag kanske damma av min gamla dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Är väl att köa i Webhallen, Komplett och Power och hoppas. Inet har jag inte hört något från, tvek att Amazon får in.

Chattade hos inet och tydligen sålde de dem idag kl 10.. Så verka vara dem 3 förstnämnda där sannolikhet finns för verka inte vara någon vidare action hos amazon..

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Chattade hos inet och tydligen sålde de dem idag kl 10.. Så verka vara dem 3 förstnämnda där sannolikhet finns för verka inte vara någon vidare action hos amazon..

Konstigt, var inne vid 10 på bland annat inet och det fanns inte ens vanliga PRO där först förrän senare.

Permalänk
Medlem

Bokade mig en ps5 pro kl 14 på norska elkjøp efter lite velande fram och tillbaka. Inte för att jag nödvändigtvis behöver den dag 1 men vet ju att den kommer att införskaffas förr eller senare såatte. Men känner att tvivlet gnager där i bakhuvudet.

Äsch.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Amazon jobbar inte så mycket med förbokning eller har det ändrats?

Minns på den gamla goda tiden dagen då PS5 släpptes F5ade jag Amazon midnatt och lyckades komma över en vid release.

Säkert ngt liknande nu att de släpps samma dag om överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Minns på den gamla goda tiden dagen då PS5 släpptes F5ade jag Amazon midnatt och lyckades komma över en vid release.

Säkert ngt liknande nu att de släpps samma dag om överhuvudtaget.

Köpte också mitt vid midnatt på release Tror nog inte det blir något på Amazon denna gång tyvärr. I Tyskland och andra stora länder såldes 30th Pro endast på PS Direct så då skulle nog svenska Amazon behöva ligga på Playstation/Nordisk film för att ta emot några fåtal exemplar vilket jag tvivlar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Blocket har redan börjat explodera med annonser på PS5...bra marknad för den som söker en icke Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Det är bara "participating retailers" som är med i förbokningen och Amazon är tydligen inte en av dem.
Det är ingen komponentbrist så Pro kommer finnas att köpa överallt vid lanseringen.
Det var bara Pro 30th Edition som var nästintill omöjlig att få tag på.

Permalänk
Medlem

Horizon Zero Dawn höjs till 449kr
https://psdeals.net/se-store/game/1406985/horizon-zero-dawn-c...

Vilket shit-move av Sony.
Tänk om någon vill spela PS4-versionen och inte uppgradera till remastern, nä betala 300% mer...

Permalänk
Medlem

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=ps5+pro+annive...
Vet inte riktigt hur det funkar med ebay och saker som inte finns.
30th säljs för upp till 60 000kr
Bisarrt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tänk om någon vill spela PS4-versionen och inte uppgradera till remastern, nä betala 300% mer...

Jag köpte HZD för 49 sek på Netonnet för kanske 2 år sedan. Där har vi kanske orsaken till varför Sony vill bli av med skivläsaren. Sony är jäkligt giriga ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Blocket har redan börjat explodera med annonser på PS5...bra marknad för den som söker en icke Pro

Mer än vanligt. Men explodera? Det vet jag inte om jag håller med om.

Permalänk
Medlem

För 100 kr tycker jag de borde bytt ut Chucky!

Permalänk
Konsolgrävare

Every PS5 Pro Enhanced Game Confirmed!

• Alan Wake 2

• Assassin’s Creed Shadows

• The Callisto Protocol

• The Crew Motorfest

• Demon’s Souls

• Dragon Age: The Veilguard

• Dragon’s Dogma 2

• Dynasty Warriors: Origins

• EA Sports College Football 25

• EA Sports FC 25

• Empire of the Ants

• Enlisted

• F1 24

• Final Fantasy VII Rebirth

• The First Descendant

• Fortnite

• Gran Turismo 7

• Hogwarts Legacy

• Horizon Zero Dawn Remastered

• Horizon Forbidden West

• The Last of Us Part I

• The Last of Us Part II Remastered

• Lies of P

• Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

• Madden NFL 25

• Marvel Rivals

• Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

• Mortal Kombat 1

• My Little Universe

• Naraka Bladepoint

• No Man’s Sky

• Ratchet & Clank: Rift Apart

• Redacted

• Resident Evil 4

• Resident Evil Village

• Retrieval

• Rise of the Ronin

• Spider-Man Remastered

• Spider-Man Miles Morales

• Spider-Man 2

• Spine: This is Gun Fu

• Star Wars Jedi Survivor

• Star Wars Outlaws

• Stellar Blade

• Test Drive Unlimited Solar Crown

• Towers of Aghasba

• Until Dawn

• Warframe

• War Thunder

• Wolverine

• World of Warships: Legends

PSVR2 Games:

• CyubeVR

• Kayak VR Mirage

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Every PS5 Pro Enhanced Game Confirmed!

• Alan Wake 2

• Assassin’s Creed Shadows

• The Callisto Protocol

• The Crew Motorfest

• Demon’s Souls

• Dragon Age: The Veilguard

• Dragon’s Dogma 2

• Dynasty Warriors: Origins

• EA Sports College Football 25

• EA Sports FC 25

• Empire of the Ants

• Enlisted

• F1 24

• Final Fantasy VII Rebirth

• The First Descendant

• Fortnite

• Gran Turismo 7

• Hogwarts Legacy

• Horizon Zero Dawn Remastered

• Horizon Forbidden West

• The Last of Us Part I

• The Last of Us Part II Remastered

• Lies of P

• Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

• Madden NFL 25

• Marvel Rivals

• Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

• Mortal Kombat 1

• My Little Universe

• Naraka Bladepoint

• No Man’s Sky

• Ratchet & Clank: Rift Apart

• Redacted

• Resident Evil 4

• Resident Evil Village

• Retrieval

• Rise of the Ronin

• Spider-Man Remastered

• Spider-Man Miles Morales

• Spider-Man 2

• Spine: This is Gun Fu

• Star Wars Jedi Survivor

• Star Wars Outlaws

• Stellar Blade

• Test Drive Unlimited Solar Crown

• Towers of Aghasba

• Until Dawn

• Warframe

• War Thunder

• Wolverine

• World of Warships: Legends

PSVR2 Games:

• CyubeVR

• Kayak VR Mirage

Den där listan är en besvikelse. Minst 1/3 av spelen består ju av lättmjölk. Flera ”självklarheter” saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jamen du vet, vi disc-drive-köpare är ju gnälliga idioter! Digitala konsoler låsta till Sony's är framtiden!

Skrivet av EdvinR:

Den där listan är en besvikelse. Minst 1/3 av spelen består ju av lättmjölk få känner till.

Japp, samt alla vi som varit med från start har ju redan spelat igenom det man är intresserad av. Inte så att jag kommer spela om någonting för att få se lite finare grafik.

Släpp istället en lista på alla titlar som lanseras på releasedagen. Eller nja, så kul tänkte dom inte vi skulle få det
Är det öht ett enda nysläppt spel som kommer den 7:e november? Jag förstår inte att varken Sony eller någon utvecklare tar tillfället i akt att lansera 7:e november, vore ju en guldgruva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jamen du vet, vi disc-drive-köpare är ju gnälliga idioter! Digitala konsoler låsta till Sony's är framtiden!

Japp, samt alla vi som varit med från start har ju redan spelat igenom det man är intresserad av. Inte så att jag kommer spela om någonting för att få se lite finare grafik.

Släpp istället en lista på alla titlar som lanseras på releasedagen. Eller nja, så kul tänkte dom inte vi skulle få det
Är det öht ett enda nysläppt spel som kommer den 7:e november? Jag förstår inte att varken Sony eller någon utvecklare tar tillfället i akt att lansera 7:e november, vore ju en guldgruva?

Spel som verkligen skulle passa är inte med som Control, black myth wukong och cyberpunk. Några självklarheter är inte med som Ragnarrök och FF16. Elden Ring? BG3? Istället fortnite? Hjälp. Den där listan kommer det stormas lite om tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

https://i.imgur.com/Xz1sGkq.png

Bara Elgiganten som hade vad jag kunde se, gick att köpa ett par minuter tidigt så hoppas man får en iaf...

Har din beställning dykt upp på din orderhistorik på Elgiganten än? Min har inte dykt upp och nu börjar man bli lite svettig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Har din beställning dykt upp på din orderhistorik på Elgiganten än? Min har inte dykt upp och nu börjar man bli lite svettig

Men du har fått bekräftelsemail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=ps5+pro+annive...
Vet inte riktigt hur det funkar med ebay och saker som inte finns.
30th säljs för upp till 60 000kr
Bisarrt?

Ja, minst sagt. Känns lite suspekt att lägga upp varor som inte släppts än. Och sen har vi ju priset. Får verkligen hoppas att det inte är nån idiot som skulle köpa till det här priset. Men tyvärr så finns det ju folk till allt, så jag skulle inte förvåna mig om nån köpte för det här priset.