Windows 11 24H2 tillgänglig

Permalänk
Medlem

Windows 11 24H2 tillgänglig

Någon mer som fått nya H2 uppdateringen? Fick den precis.

Visa signatur

PC System: 5900X | 4060 | 32 GB DDR4 | Dell U2415

Permalänk
Medlem

Verkar inte som det ännu iaf

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Inga problem! Uppdateringen gick fint.

5900X-burk.

Testa eventuellt ha "Hämta senaste uppdateringar" aktiverad/på.

Visa signatur

PC System: 5900X | 4060 | 32 GB DDR4 | Dell U2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Inga problem! Uppdateringen gick fint.

5900X-burk.

Testa eventuellt ha "Hämta senaste uppdateringar" aktiverad/på.

Intressant, 24H2 har inte släppts till beta kanalen överhuvudtaget och då har jag även den inställningen du pratar om aktiverad

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jag kör med Windows11 Installation Assistant och det fungerade finfint

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Någon mer som fått nya H2 uppdateringen? Fick den precis.

https://i.imgur.com/GK3kFxK.jpeg

Inget på min stationära dator som inte är med i Windows Insider Programme iallafall. Har inte slagit på "Hämta senaste uppdateringar" då jag inte vill göra det på denna dator, har en annan dator för experiment.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hämtade den Engelska versionen från Microsoft, tog bara några minuter att få ner, men hämtningen av den svenska versionen går inte lika bra. Står bara och snurrar hela tiden, c:a 20 minuter nu. Spelar ingen roll vart man hämtar eftersom man väljer version innan nedladdningen startar. Har båda dessa siter igång nu för den svenska. Kanske många som försöker få ned den.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows11

Win11_24H2_EnglishInternational_x64.iso

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Hämtade den Engelska versionen från Microsoft, tog bara några minuter att få ner, men hämtningen av den svenska versionen går inte lika bra. Står bara och snurrar hela tiden, c:a 20 minuter nu. Spelar ingen roll vart man hämtar eftersom man väljer version innan nedladdningen startar. Har båda dessa siter igång nu för den svenska. Kanske många som försöker få ned den.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows11

Win11_24H2_EnglishInternational_x64.iso

Det är samma för mig på engelska sidan, står bara o snurrar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är samma för mig på engelska sidan, står bara o snurrar

Gick in på Microsoft US och nu fungerar det med svenska:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Gick in på Microsoft US och nu fungerar det med svenska:
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

Svenska? Vart får du välja det? Jag har bara detta alternativ

Eller använder du programmet?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Svenska? Vart får du välja det? Jag har bara detta alternativ
<Uppladdad bildlänk>
Eller använder du programmet?

När du klickar på "Download Now" får du det alternativet. Har fått ner min nu

Win11_24H2_Swedish_x64.iso

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

När du klickar på "Download Now" får du det alternativet. Har fått ner min nu

Win11_24H2_Swedish_x64.iso

Ah, jag kommer inte dit alls. Jag får bara upp vänta/valideringen och den försvann inte för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ah, jag kommer inte dit alls. Jag får bara upp vänta/valideringen och den försvann inte för mig
<Uppladdad bildlänk>

Är du på Microsoft US? Kanske är många som vill hämta, överbelastning?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Är du på Microsoft US? Kanske är många som vill hämta, överbelastning?

Samma som du länkade till är jag på

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Samma som du länkade till är jag på

Finns ju fler alternativ att hämta från, bl.a:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11
https://www.microsoft.com/en-gb/software-download/windows11
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

Jag fick svenska från den nedersta länken

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Installerade om burken precis ! Mkt nytt 😁

https://learn.microsoft.com/en-us/windows/whats-new/whats-new...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

På svenska och US kommer jag inte förbi första steget. På brittiska kommer jag till 2:a steget där jag får välja språk men sen kommer den inte vidare, utan samma som tidigare så ingen av länkarna göra att jag kan hämta hem iso filen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

På svenska också US kommer jag inte förbi första steget. På brittiska kommer jag till 2:a steget där jag får välja språk men sen kommer den inte vidare, utan samma som tidigare så ingen av länkarna göra att jag kan hämta hem iso filen

Måste bero på överbelstning. Säkert många som vill hämta samtidigt. Blir nog bättre senare eller imorgon då den värsta trafiken har lagt sig.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Måste bero på överbelstning. Säkert många som vill hämta samtidigt. Blir nog bättre senare eller imorgon då den värsta trafiken har lagt sig.

Jupp. Hämtar dock hellre hem den via Windows update, för när man kör via ISO fil så gör man i princip en ominstallation av Windows typ, fast allt är kvar, i Windows Update är den inte så stor så att säga. Jag har inte brådska iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jepp, sidan verkar ha brakat ihop delvis, men 24H2 är ju iaf tydligt ute "Download Windows 11 (Current release: Windows 11 2024 Update l Version 24H2)", så det är väl bara att återkomma när det lugnat sig lite.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jepp, sidan verkar ha brakat ihop delvis, men 24H2 är ju iaf tydligt ute "Download Windows 11 (Current release: Windows 11 2024 Update l Version 24H2)", så det är väl bara att återkomma när det lugnat sig lite.

Finns inte i Windows update på min stationära dator iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Finns inte i Windows update på min stationära dator iallafall

Det kommer nog rullas ut gradvis över en längre tid via WU. Däremot på https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11 kommer du ju kunna ladda ned det så snart sidan repat sig, rimligen

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Så var det nerladdat och installerat, gick snabbt och smidigt...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag fick min 24H2 igår, men jag upptäckte rätt snabbt att det jävla Windows hijacka min Alienware 32 Gaming Monitor AW3225QF - OLED, så fort jag startar ett spel så går den in ändra i skärmen kontrollpanel Game Mode Frame Rate aktiveras, den inaktiverar skärmen Dolby Vision och väljer HDR True Black eller annat HDR format istället, sedan när man lämnar spelet så måste jag in i panelen igen för ändra tillbaka allt sedan starta man ett spel igen så ändras det igen.

Riktigt störande inte lira i Dolby Vision.

Ser ut som Windows nu klara av kommunicera med Alienware Command Center och göra inställningarna på skärmarna, utan det ens har frågad om tillåtelse :/

Visa signatur

▰ MSI RTX 4060 Gaming 16GB ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ Samsung 980 1TB & 3 x Kingston KC3000 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF

Permalänk
Medlem

Ingenting än för min del. De (Big Tech) är bra sega som vanligt. Längtar dock inte efter uppdateringen. Den kommer när den kommer.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

https://img.airikr.me/uploads/2ynLvkjnKix6txPAvmuaiI74EbpGXiF5g2GVAzhz.png

Ingenting än för min del. De (Big Tech) är bra sega som vanligt. Längtar dock inte efter uppdateringen. Den kommer när den kommer.

Rullas inte ut till alla samtidigt, det sker stegvis. Du kan däremot ladda ner det manuellt via Installation assistant på Microsofts hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Rullas inte ut till alla samtidigt, det sker stegvis.

Vilket jag aldrig har förstått varför.

Skrivet av FribBe:

Du kan däremot ladda ner det manuellt via Installation assistant på Microsofts hemsida.

Tack, men nej tack.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vilket jag aldrig har förstått varför.

För att om det blir problem så kan man avbryta utrullningen.

Skrivet av Airikr:

Tack, men nej tack.

Varför inte?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Vilket jag aldrig har förstått varför.

Hur skulle det se ut om alla i hela världen fick tillgång samtidigt?

Överbelastning på servrar deluxe.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

För att om det blir problem så kan man avbryta utrullningen.

Skrivet av iller:

Hur skulle det se ut om alla i hela världen fick tillgång samtidigt?

Överbelastning på servrar deluxe.

Förvisso sant

Skrivet av jnsson:

Varför inte?

För jag använder ju inte Windows i samma utsträckning längre Använder det endast när jag har tråkigt, när jag ska redigera fotografier, eller när jag ska hjälpa Windows-användare.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.