Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Jag fick en deal av Tele2 på 1200/100 för 449kr/mån genom att ringa och säga upp det jag hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Telia verkar ha kampanj med bra priser på diverse:
https://telia.se/kanonpris

Fiber bla. 500/500 för 399/månaden 24mån
<Uppladdad bildlänk>

Är väl som vanligt bara för "nya kunder"

Min adress omfattas inte får jag bara när jag söker. Inte ett dugg förvånad.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är väl som vanligt bara för "nya kunder"

Min adress omfattas inte får jag bara när jag söker. Inte ett dugg förvånad.

Man måste lägga till tv så det blir dyrare än bara bredbandet ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är väl som vanligt bara för "nya kunder"

Min adress omfattas inte får jag bara när jag söker. Inte ett dugg förvånad.

Jag sa upp Telia för att dom är så obstinata att bara erbjuda dessa rabatter till nya kunder. Hade Telia i 9 år så man tycker ju att dom kunde premiera trogna kunder genom att få samma rabatter, men nej. Då ska de trassla med att ge rabatt i 6 månader av 12 men ändå låsa upp i 12 månader. Jag vill ha SAMMA rabatt i 12 månader. Inte billigare i början för att sedan få ordinarie men ändå vara låst.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

har ni fått er nu?

Några first impressions?

vad har ni uppgraderat ifrån (ifall ni använde plattor hemma innan).

Skrivet av Henrico:

Fick min Tab S10+ igår, gick ifrån S8. Intrycket av prestanda och mjukvara är att det är sig väldigt likt, tycker inte det är så mycket snabbare eller mjukvarumässiga skillnader, vilket det väl inte heller ska vara, S8 uppdateras ju fortfarande och de har samma Androidversion i princip. Samsung smart switch fungerar för övrigt riktigt bra nuförtiden, flyttade från gammal till ny på en halvtimma.

Däremot är skärmen på S10+ fantastiskt mycket bättre än på S8, förstås AMOLED, men även antireflexbehandligen är verkligen GRYMT bra mot vad jag sett tidigare. Glad att jag inte valde Ultra dock, då jag reser rätt mycket så är detta snudd på max storlek vad som blir smidigt i väskan.

Överlag väldigt nöjd, bra pris för bra platta. Dottern blev väldigt nöjd med uppgradering från Tab S3 till S8, den uppgraderingen var BETYDLIGT mer kännbar än S8 till S10

Hämtade min i tisdags och beställde fredag kväll. Priset jag gav var 6100 med inbyte av en tab s 8.4.

Första intrycket är fan vad stor den är och att mina gamla ipad 2017 är så smidig och har skönare formfaktor.
I övrigt är den ju bra och ska förmodligen börja pendla loge och tänker då att det kan vara en bra kompanjon .

Hade egentligen siktet inställt på OnePlus pad 2, pga formfaktor, men s10+ hade för bra deal.

Får se om vi kommer överens.

En fråga bara , jag hittade inget om hur man gör med att skicka in inbytet, nån som har en länk eller vet hur det går till? Provade ringa Samsung men det bara klipptes .

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Är väl som vanligt bara för "nya kunder"

Min adress omfattas inte får jag bara när jag söker. Inte ett dugg förvånad.

Skrivet av SanTeoX:

Jag sa upp Telia för att dom är så obstinata att bara erbjuda dessa rabatter till nya kunder. Hade Telia i 9 år så man tycker ju att dom kunde premiera trogna kunder genom att få samma rabatter, men nej. Då ska de trassla med att ge rabatt i 6 månader av 12 men ändå låsa upp i 12 månader. Jag vill ha SAMMA rabatt i 12 månader. Inte billigare i början för att sedan få ordinarie men ändå vara låst.

Ska bli intressant, jag lyckades få till slut 299:- 250/250.
Men tyvärr var det väldigt många samtal för sedan få till detta priset. Helt otroligt att det ska vara så! (2023)

Finns inga bra erbjudanden, så finns det alltid bredband2 för 355:- 250/250, ingen bindningstid.
Har haft dem tidigare och har fungerat väldigt bra.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | ASUS Chakram X Ori | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ska bli intressant, jag lyckades få till slut 299:- 250/250.
Men tyvärr var det väldigt många samtal för sedan få till detta priset. Helt otroligt att det ska vara så! (2023)

Finns inga bra erbjudanden, så finns det alltid bredband2 för 355:- 250/250, ingen bindningstid.
Har haft dem tidigare och har fungerat väldigt bra.

Sitter lite i samma sits. Har i skrivande stund Felia 250/250 för 299:- och knappar jag in min adress i länk-erbjudandet så får jag upp 300/300 för 299:- MEN då måste jag binda mig till deras tv-tjänst också vilket jag är helt ointresserad av!
Ringde Felia idag i förhoppning om att de skulle kunna erbjuda mig en fortsättning på mitt abonnemang som löper ut den 1/12 men deras uppsägningsavdelning lyckades bara erbjuda mig 300/300 för 399:- vilket jag valde att säga nej till.

Vi får se vad BF i år erbjuder...

Permalänk
Medlem

Sitter på Bahnhof 250/250 och betalar tydligen 429kr för det, även om listpriset är 399kr/mån utan kampanjer.

Påpekade detta och sa att jag nog vill säga upp för jag kommer leta andra alternativ. Fick inte ens frågan om det fanns något dom kunde göra. Varenda operatör jag haft innan har försökt hålla kvar en. Bahnhof kanske är lite annorlunda.

Hursom så hoppas jag på några fina deals på BF. Annars ger tydligen Halebop 314kr/mån för 250/250 (399kr/mån. 12 mån bindningstid, 3 första gratis).

Visa signatur

Ryzen 5 7600X / 7900 XT / 32GB DDR5 @6000MHz
G PRO X Superlight / Ducky One 3 [Gateron Milky Yellow Pro] / Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag sitter (nöjt) med 24 månader (12 månader kvar) på 1000/1000 för 379kr/månaden hos Bahnhof, i hus. Förhoppningsvis kommer det någon liknande kampanj nästa år.

Permalänk
Medlem

Synd att TV-abonnemanget var obligatoriskt annars hade jag nog slagit till 500/500. Bredband2 med samma hastighet kostar drygt 500kr just nu så det hade varit en trevlig förbättring, speciellt när det är bundet i två års tid. Hoppas det går att fixa något bra pris på BF rean.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Produkt: HP Pro 290 G9 i3-14100 8/256GB Windows 11 Pro SFF PC
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0DF5S3M18/
Kategori: Datorer
Pris: 2375 kr

Skickas inom 6-7 månader

Perfekt med utökat internminne för tillfälliga behov. Taget! Men inte beställningsbar. Svårt att hitta en lika prisvärd.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hämtade min i tisdags och beställde fredag kväll. Priset jag gav var 6100 med inbyte av en tab s 8.4.

Första intrycket är fan vad stor den är och att mina gamla ipad 2017 är så smidig och har skönare formfaktor.
I övrigt är den ju bra och ska förmodligen börja pendla loge och tänker då att det kan vara en bra kompanjon .

Hade egentligen siktet inställt på OnePlus pad 2, pga formfaktor, men s10+ hade för bra deal.

Får se om vi kommer överens.

En fråga bara , jag hittade inget om hur man gör med att skicka in inbytet, nån som har en länk eller vet hur det går till? Provade ringa Samsung men det bara klipptes .

Det ska finnas en returetikett i lådan plattan kom i. Bara packa ned inbytet i samma låda och klistra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

Perfekt med utökat internminne för tillfälliga behov. Taget! Men inte beställningsbar. Svårt att hitta en lika prisvärd.

Verkligen inte dåligt med 256GB RAM i den lilla burken! Bättre lycka nästa gång.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FZL:

Verkligen inte dåligt med 256GB RAM i den lilla burken! Bättre lycka nästa gång.

8 är det ju
8 GB RAM, 256 GB SSD.
(Go = GB i vissa länder, står för gigaoctet tydligen.)

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

8 är det ju
8 GB RAM, 256 GB SSD.
(Go = GB i vissa länder, står för gigaoctet tydligen.)

Jo jag vet, skämtade bara
Har sett Go förut men nu har jag lärt mig att det står för gigaoctet iallafall!

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Hämtade min i tisdags och beställde fredag kväll. Priset jag gav var 6100 med inbyte av en tab s 8.4.

Första intrycket är fan vad stor den är och att mina gamla ipad 2017 är så smidig och har skönare formfaktor.
I övrigt är den ju bra och ska förmodligen börja pendla loge och tänker då att det kan vara en bra kompanjon .

Hade egentligen siktet inställt på OnePlus pad 2, pga formfaktor, men s10+ hade för bra deal.

Får se om vi kommer överens.

En fråga bara , jag hittade inget om hur man gör med att skicka in inbytet, nån som har en länk eller vet hur det går till? Provade ringa Samsung men det bara klipptes .

Hej, fick mail idag, på hur det fungerar;

Citat:

Returanvisningar för din Trade In

Tack för att du har valt att byta in din gamla enhet!

Tillsammans med din nya enhet får du en returetikett för din trade-in enhet. Packa enheten säkert och lämna paketet hos ditt närmaste postombud.

själv har jag inte fått någon avisering, men ser att enheten inte är "out of stock" längre. får kanske fråga igen...

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Skriver från telefonen så mod får gärna städa länken
Produkt: LG Magic remote

https://amzn.eu/d/bbYlGUf

Pris: 51kr

Verkar inte vara original utan någon kinakopia. Så knappast att rabatten stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ska bli intressant, jag lyckades få till slut 299:- 250/250.
Men tyvärr var det väldigt många samtal för sedan få till detta priset. Helt otroligt att det ska vara så! (2023)

Finns inga bra erbjudanden, så finns det alltid bredband2 för 355:- 250/250, ingen bindningstid.
Har haft dem tidigare och har fungerat väldigt bra.

Ja jag kör Bredband2 nu, 500/500
Funkar lika bra som Telia hittills iallafall. Och en hel del billigare.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Ja, de där priserna får jag också (för WIFI-modellerna), men det har postats lägre priser.

Ah, det var ju synd! Man behöver hålla bättre koll på denna tråd märker jag!

Nu är erbjudandet tillbaka, Samsung har till och med skrivit rätt nu (30% inte 10%).
Vet faktiskt inte vad som hände med min order, beställde fredag 11e okt 10:00 innan jag tipsade, verkar som den är på väg och kommer fram imorgon. Ingen aning varför det tagit sån tid, verkar ju som flera andra som beställde efteråt fick långt innan men samtidigt har jag inte direkt bråttom heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Verkar inte vara original utan någon kinakopia. Så knappast att rabatten stämmer.

äsch kaffepengar jag la en order på en får väl se när den dyker upp, funkar den så kvittar det om det är kina eller ej?

Visa signatur

▰ RTX 4070 Super ▰ Ryzen 5 7800X3D ▰ ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI ▰ Define R5 ▰ Crucial P3 Plus
▰ G.Skill Flare X5 32Gb 6000Mhz CL30 ▰ MSI MAG CoreLiquid 240R V2 ▰ Prisma AL-18/14 ▰ Acer XV282KK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Nu är erbjudandet tillbaka, Samsung har till och med skrivit rätt nu (30% inte 10%).
Vet faktiskt inte vad som hände med min order, beställde fredag 11e okt 10:00 innan jag tipsade, verkar som den är på väg och kommer fram imorgon. Ingen aning varför det tagit sån tid, verkar ju som flera andra som beställde efteråt fick långt innan men samtidigt har jag inte direkt bråttom heller

https://i.imgur.com/p6fYzbG.png

Min har nu avancerat till "Frakt förberedelse" statusen, så hoppas min skickas idag så jag får den ibörjan av nästa vecka.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vet inte om det gäller alla adresser eller bara specifika, ni får prova. Obs att rabatten är på 6 mån men bindningstiden är på 12 månader.

Bahnhof
250 Mbit/s - 1 000 Mbit/s Från 169 kr/mån i 6 månader Såhär gör du: Sök på din adress på bahnhof se och skriv in kampanjkoden: 169GC24

<Uppladdad bildlänk>

Det verkar fungera på min adress, problemet är att jag redan sitter med Bahnhof. Ska ringa in nu och fråga om jag får ta del av kampanjen, annars blir det uppsägning utan nåde.

Permalänk
Medlem

Verkar som Bahnhof inte levererar bredband till min adress längre. Fanns bara alternativet att få en lina installerad av dem för 18000kr. :/

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Det verkar fungera på min adress, problemet är att jag redan sitter med Bahnhof. Ska ringa in nu och fråga om jag får ta del av kampanjen, annars blir det uppsägning utan nåde.

Sitter också på Bahnhof i dag (1 Gb), så intressant om du kan dela mig dig av hur det går för dig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Owlbeast:

Det verkar fungera på min adress, problemet är att jag redan sitter med Bahnhof. Ska ringa in nu och fråga om jag får ta del av kampanjen, annars blir det uppsägning utan nåde.

Grymt 👍
Uppdatera gärna med priser för de andra hastigheterna om du får veta dem, det framgick ju inte riktigt av mailet.

Det komiska är ju att vi försökte förhandla om priset innan vi sa upp bredbandet i september men då var det omöjligt att göra något på priset så vi sa upp bredbandet. En månad senare kommer det här mailet 😂

Det ännu mer komiska är att rabattkoden inte verkar funka när jag skriver in vår adress, "ogiltig rabattkod" 😂

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Grymt 👍
Uppdatera gärna med priser för de andra hastigheterna om du får veta dem, det framgick ju inte riktigt av mailet.

Det komiska är ju att vi försökte förhandla om priset innan vi sa upp bredbandet i september men då var det omöjligt att göra något på priset så vi sa upp bredbandet. En månad senare kommer det här mailet 😂

Det ännu mer komiska är att rabattkoden inte verkar funka när jag skriver in vår adress, "ogiltig rabattkod" 😂

Nu fick jag den att funka, får upp dessa priser på de olika hastigheterna.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Vet inte om det gäller alla adresser eller bara specifika, ni får prova. Obs att rabatten är på 6 mån men bindningstiden är på 12 månader.

Bahnhof
250 Mbit/s - 1 000 Mbit/s Från 169 kr/mån i 6 månader Såhär gör du: Sök på din adress på bahnhof se och skriv in kampanjkoden: 169GC24

<Uppladdad bildlänk>

Fungerar inte i nätet jag sitter i, Servanet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Nu fick jag den att funka, får upp dessa priser på de olika hastigheterna.

<Uppladdad bildlänk>

Exakt samma som jag ser! Jag sitter i chatten nu och har lagt fram mina "krav". Hen sitter just nu och kollar om det går att applicera på befintliga kunder. Återkommer snart.

Permalänk
Skrivet av Owlbeast:

Exakt samma som jag ser! Jag sitter i chatten nu och har lagt fram mina "krav". Hen sitter just nu och kollar om det går att applicera på befintliga kunder. Återkommer snart.

Ja det står ju att det enbart är för nya kunder men jag fick ju erbjudandet som (och just för att jag var) tidigare kund.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

För mig står det ogiltig kampanjkod.

Visa signatur

Blank