Skrivet av Ca1P3:
Hejsan är sugen på att införskaffa en begagnad 3d skrivare men vet inte vilken man bör gå efter👍
Har sett två på blocket för bra pris som är ender 3 PRO och ender 3 v2 neo
Köp bara sånt som ser ganska nytt ut. har lite erfarenhet av vissa individer som köper skivare , det enda dom gör är att hålla på och pilla pilla pilla och då blir det ständigt stiljtje på just dom skrivarna. Ständigt nått att byta... Exepel , Nån byter ut fläkten till nått som det står på nätet är en förbättring. Vipps så funkar inte skrivare efter ett tag och herr pillkille har bytt så mycket så det finns ingen koll vad som egentligen är problemet.
Dom ska testa grejer som öka takt... Byta material varje gång dom ska skriva ut. Samtidigt som dom skriver ut i mängder när det väl fungerar. Byta skrivare gör dom när det mesta är ras.
kanske kommer det stå orbajs som ny, ny och ny /har bytt i annonsen men skrivaren i sig har nått glapp på grund av allt evigt pillade och bytande av grejer i den. nybörjare kommer aldrig få det att fungera.
räkna med att byta bedd (För att man skrivit ut med andra material, inget kommer sitta fast på den bädden) och det där skruvhuvud dag ett till standard 0.4.
Köp en med det mesta av originaldelarna kvar, som ser ganska ok ut, är nog många som köper men använder få gånger och dom har ju vart så pass billiga. Nöp min Ender för 1300 spänn på banggood och den har funkat hela tiden men jag kör bara med samma material hela tiden och har aldrig bytt och aldrig skruvat i den mer än småjusteringar. Allt som den levererades med är kvar på den, jag torkar aldrig av den med medel heller, grejerna sitter fast och kan knäppas loss. Pillkille håller på med IPA och tejp hel tiden och böjar skylla på fukt i plasten. köper sig en torkmaskin. Aja... mina rullar står i köket och min skrivare kan skiva ut.
Hade bara köpt om jag får se själv att den kan börja skriva ut nått.