Dragon Age: The Veilguard

Permalänk
Medlem

Dragon Age: The Veilguard

Släpps idag men det är knäpptyst överallt. Förr i tiden var det en riktig hype runt bioware.

Rubrik smått justerad. // MOD
Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av oqvist:

Släpps idag men det är knäpptyst överallt. Förr i tiden var det en riktig hype runt bioware.

Fz har en recension ute och kommentarsfältet är…låt oss kalla det ”aktivt” 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Man har ju sett några oroväckande klipp

Gillar inte sådant här i spel.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Tillhör inte målgruppen som spelet vänder sig till.

Permalänk
Medlem

Målgruppen verkar vara masseffect fansen du tillhör inte dem?

Jag beslöt att va ung och dum och köpa det för fullpris. Blir lite sugen på att köra om inquisition före dock

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag längtar hem efter jobbet så jag kan börja skapa min Rook! Jag tror och hoppas att detta kan vara riktigt roligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag är lite små sugen, tycker det ser helt okej ut.
Men blir nog att invänta en rea.

Blev väldigt positiv överraskad efter Digital Foundrys video angående prestandan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Hade jag haft en dator som kunde köra det så hade jag gärna spelat det, verkar vara ett spel i min smak.

Permalänk
Medlem

Jag kommer lira det nu i helgen. Jag väntar bara på att det ska släppas! Och så måste jag lyckas dra mig ifrån Black Ops 6 också.

Permalänk
Medlem

Tycker det är fult av EA att hålla på med att bara ge kod till kreatörer som dom tror ska ge ett högt betyg och vägrar ge kod till folk som var det minsta kritiska till spelet under preview-testet.

Nästan så att man hoppas det floppar, jäkla skitföretag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag var hoppfull innan jag såg skill ups review/sågning av spelet: https://youtu.be/QF-Kd2BBpx8?si=f2Kp-iWpGHrEdv4Q.

Och jag som älskade Dragon Age Origins och även hade roligt med 2:an och Inquisition, men tyvärr verkar detta projekt helt gått åt skogen med simpla pussel, stridssystem utan djup, enkla strider utan djup etc. Samt smittat av/övertydlighet av DEI...

Men testar gärna om det kommer på rea någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag kom inte långt i Inquisition innan jag tappade intresset helt, så fann det ett steg ner även mot den ofärdiga tvåan i serien, så med den bakgrunden och en del klart negativa recensioner så får det nog bli att skippa helt. Hade hoppats på att Bioware skulle skärpa till sig men hade väl aldrig någon direkt tro på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Tycker det är fult av EA att hålla på med att bara ge kod till kreatörer som dom tror ska ge ett högt betyg och vägrar ge kod till folk som var det minsta kritiska till spelet under preview-testet.

Nästan så att man hoppas det floppar, jäkla skitföretag.

https://youtu.be/LDRVdfzHXDI

Känns jobbigt att på något sätt försvara EA som verkar göra allting fel, men det finns inga konkreta bevis på att det du säger stämmer. Det går att, som Fextralife gör, spekulera kring varför vissa inte fick tillgång till review copies, och det kan tänkas att det faktiskt är som de säger, men att uttrycka sig som du gör och därmed säga att det bevisligen har hänt är fel.

Jag tror däremot också att det stämmer, att EA försöker vikta recensionerna till så positiva som möjligt och undvika så många negativa recensioner som möjligt genom att undvika eventuellt kritiska content creators.

OnT: Inget spel jag ser fram emot särskilt mycket, men absolut något jag skulle kunna dra hem på nån rea och se om det är roligt. Det verkar fattas något... det känns vinklat till att man enbart kan "rollspela" på ett specifikt sätt och då tappar man ju charmen med RPGs.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ackwell:

Känns jobbigt att på något sätt försvara EA som verkar göra allting fel, men det finns inga konkreta bevis på att det du säger stämmer. Det går att, som Fextralife gör, spekulera kring varför vissa inte fick tillgång till review copies, och det kan tänkas att det faktiskt är som de säger, men att uttrycka sig som du gör och därmed säga att det bevisligen har hänt är fel.

Jag tror däremot också att det stämmer, att EA försöker vikta recensionerna till så positiva som möjligt och undvika så många negativa recensioner som möjligt genom att undvika eventuellt kritiska content creators.

OnT: Inget spel jag ser fram emot särskilt mycket, men absolut något jag skulle kunna dra hem på nån rea och se om det är roligt. Det verkar fattas något... det känns vinklat till att man enbart kan "rollspela" på ett specifikt sätt och då tappar man ju charmen med RPGs.

Funderade lite på om det kan vara så att man inte vill att fextralife ska kunna ha en komplett wiki klar till launch heller, man är ju sjukt duktiga på att få ut dessa löjligt snabbt historiskt sett 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Funderade lite på om det kan vara så att man inte vill att fextralife ska kunna ha en komplett wiki klar till launch heller, man är ju sjukt duktiga på att få ut dessa löjligt snabbt historiskt sett 🤷‍♂️

Jag tycker inte att det låter speciellt troligt. Det låter mycket mer troligt att det är precis som Fextralife säger - att EA troligen bara har gett ut kod till dom som troligen skulle ge ett bra betyg baserat på preview-kod.

EA har verkligen inte förtjänat någon "benefit of doubt" så spelare gör rätt i att förvänta sig det absolut värsta från EA.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Recensenterna har ju fått ett manus att skriva efter. Bara att kolla efter termen "return to form" som alla av dem använder.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av dozix:

Recensenterna har ju fått ett manus att skriva efter. Bara att kolla efter termen "return to form" som alla av dem använder.

Mja, tror mer det är någon AI som sammanfattar kasst.
Söker man på samma fras på andra spelserier så kommer det upp ganska ofta 🤷‍♂️

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Kanske rätt bra att jag väntar på att införskaffa en ny dator, då hinner denna titel mogna lite kanske och komma ned på rea någonstans

Jag har gillat alla de tre tidigare spelen, även om 2:an var en väldigt linjär upplevelse och Inquisition spenderade jag jag ganska många timmar på, till och med co-op/multiplayer delen där man "köttade" i instanser ^^ Dock fanns det alldeles för många builds som gjorde spelet alldeles för enkelt, speciellt Mage (Knight Enchanter) där man fick shield för varje skada man gjorde. Bara in och kötta melee och det fanns inget som kunde utmana det.

Samt gillar världen/storyn och allt runt om... samt att de utmanade "vissa länder" då man KUNDE köra romanser med alla raser/kön, plus på det \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av sTEAK-_-:

Analytikermassage kallas det i finansbranschen. Men det är ännu smutsigare i spelbranschen. Gamer's Gate, IGN, PC Gamer o.s.v. är helt nedlusade med "vänsterpropaganda". Att spelföretagen dessutom "köper" recensioner av dem är ännu äckligare. Jag har inte lekt pirat på väldigt väldigt länge, men tänker inte stödja åsikter likt dessa med mina pengar.

Bättre låta bli att spela helt om du känner så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Så ser det ut i många recensioner av filmer och tv-serier på IMDb också. Det är någon röta som går.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Inte dundersugen ärligt talat. Jag gillade det första spelet back in the day men var inte superförtjust i tvåan och det tredje spelet var rätt trist. Känns som att Bioware inte direkt har imponerat den senaste tiden och det jag har sett av spelmekanik och grafisk design är inte riktigt min kopp té. Jag tror att min smak ligger i mer realistisk design om den inte är hyperstiliserad, The Veilguard befinner sig någonstans mellan realism och en unik visuell stil vilket gör att jag tycker det ser lite märkligt ut.
Därtill finns massor av annat i backloggen så blir väl kanske ett köp på rea senare om suget infinner sig.

Permalänk
Medlem

Skill Up som är mina favvo recensenter sågade spelet rätt rejält, så att de bara gett koder till ja-sägare är ju inte helt korrekt

Permalänk
Skrivet av CruiZin:

Man har ju sett några oroväckande klipp

<Uppladdad bildlänk>

Gillar inte sådant här i spel.

Är det så otroligt svårt att ignorera? Varför ha energi till att hata det? Hela Youtube dryper av kolossal hatemongering riktat mot Dragon Age/Bioware. Kommer från mig som helt tappade intresset av serien efter Origins. Sedan recensionsdebaklet känns standard EA-beteende så där är man inte så chockad längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Skill Up som är mina favvo recensenter sågade spelet rätt rejält, så att de bara gett koder till ja-sägare är ju inte helt korrekt

SkillUp var positiv till spelet under preview-fasen, så jo.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Med tanke på tonskiftet, ändringen av hela den visuella stilen osv så är detta spelet nog inte för mig. Vad tusan har de gjort med Qunari tex? Sen inger de klipp jag sett från dialoger inte direkt förtroende heller..

Permalänk
Medlem

Animationerna i deras videor ser så dött ut, samma hur de pratar ser inte bra ut i mina ögon. Men spelet kanske är kul vem vet. Känns som ett spel jag möjligen köper någon gång på Steam rea och sen aldrig spelar 😅

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Va!? Nu skojar du väl? Det kan väl inte vara så uppenbart hjärntvätteri? Om detta stämmer så försvann mitt lilla intresse totalt..

Ca. 1 minut in i videon.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Eh wow...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Wow....

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Känns som ett klipp från Idiocracy eller nå komedisketch. Och då inkluderar jag han som kommenterar "she's still hot but they nerfed her boobs" i det. Hela skiten känns som en parodi.