Följ Black Week på SweClockers

Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Någon som har erfarenhet av 3 (operatören) i norra Norrland? Norr om Piteå, och inte bara längs kusten. Typ Älvsbyn, Gällivare och liknande.

Jag körde på Halebop istället för 3, bland annat för teckningen. Var tyvärr in i söndags, en dag innan inbytesdealen kom så den missade jag. Jag fick betala 2600kr för 9P 128gig och sedan 339kr/mån för abonnemanget. Med Halebop får man 60 gig surf i månaden vilket kändes värt för min del.

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om att har man ingen telefon att byta in, så kan Elgiganten byta in en av sina egna telefoner, men då betalar ni 389kr månaden (pixel 9 pro XL 256b), om ni hade haft en egen telefon så hade det istället kostat 339kr månaden . Så ca 1400kr skiljer det sig.

Notera att det inte heller är alla telefoner som går att byta in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Notera att det inte heller är alla telefoner som går att byta in.

Säljaren i Karlskrona hittade en intern FAQ om kampanjen, vad man ska göra om inbytestelefonen är för gammal eller helt enkelt inte dyker upp i sökningen. Då skulle de fylla i typ "TTTTTT" eller "LLLLL", kommer inte ihåg vilken bokstav, i stället för IMEI, så gick det lika bra.

Så det landar nog fortfarande i vilken säljare man får tag på

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhan:

Fan också, jag klippte en Pixel 9 Pro för 2.5v sen via Elgiganten (Tre) för 379kr/mån, fick hem den för 2v sen och nu kommer de med denna deal.

Undra om det går att kontakta dem och be dem att korrigera min beställning och slutfaktura? Vad tror ni?

Citerar mig själv, gick in i chatten på Elgiganten och pratade med en anställd på kundtjänst.

Denne meddelade att han inte kunde ge några garantier men han såg inte några hinder för att få det korrigerat men behövde ta mig till ett varuhus då det var köpt med abonnemang och att delbetalningen isf kan korrigeras.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Säljaren i Karlskrona hittade en intern FAQ om kampanjen, vad man ska göra om inbytestelefonen är för gammal eller helt enkelt inte dyker upp i sökningen. Då skulle de fylla i typ "TTTTTT" eller "LLLLL", kommer inte ihåg vilken bokstav, i stället för IMEI, så gick det lika bra.

Så det landar nog fortfarande i vilken säljare man får tag på

Wow, detta ska jag prova. Var inne igår med två gamla mobiler. Ingen av dom kunde bytas in

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Jag får en känsla av att listpriset för en Pixel 9 pro är kraftigt överdrivet av Google med flit för att sedan kunna erbjuda "bra deals" och på så vis locka horder av kunder.

Jag pratade med en säljare på Elgiganten och han sa att Google själva subventionerar sin telefon gentemot flertalet operatörer i Sverige. Det går exempelvis just nu att köpa samma telefon från Telenor med 10 000 kr i rabatt! Den här rabatten verkar till stor del komma från Google. Likaså var det nyligen bra deals på samma telefon via Comvic.

När man själv använder telefonen och studerar kamera, skärm, kvalitet mm. så får åtminstone jag en känsla att telefonen borde kosta ca 9000 kr. Med detta sagt är nuvarande deal från Elgiganten fortfarande fenomenalt bra då man i princip får telefonen gratis. Men att telefonen värderas till 14-15 tkr tycker jag är fulspel av Google.

Permalänk
Skrivet av estiswe:

Jag körde på Halebop istället för 3, bland annat för teckningen. Var tyvärr in i söndags, en dag innan inbytesdealen kom så den missade jag. Jag fick betala 2600kr för 9P 128gig och sedan 339kr/mån för abonnemanget. Med Halebop får man 60 gig surf i månaden vilket kändes värt för min del.

Tack för tipset! Dock inte lika attraktivt som erbjudandet från 3 249kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Tack för tipset! Dock inte lika attraktivt som erbjudandet från 3 249kr/mån.

Lätt värt 90kr extra i månaden för att ha täckning och faktiskt kunna använda telefonen

Permalänk
Medlem

Jag tog en Pixel Pro 256gb som jag sålde för 8000:-.

Jag struntade även i 3 och tog Telenor istället då jag haft dom tidigare och tycker deras täckning varit väldigt bra. Men mitt Black Friday erbjudande hos Tele2 löpte ut för ett tag sedan och min obegränsade surf för 299:- per månad kostar nu 429:-, lyckades förhandla ned det till 330:- men tyckte inte att det var tillräckligt bra.

Nu kommer jag att betala 419 x 24 hos Telenor för 40gb surf.

419 x 24 = 10056
10056 - 8000 = 2056
2056 / 24 = 85.6:-

Nu kommer jag att betala 85.6:- per månad för mitt abonnemang i två år, fantastiskt. Det enda negativa jag ser i det här är om det påverkar min kreditscore eller vad det heter då jag inte tar saker på avbetalning och man inte fick betala hela summan på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Lätt värt 90kr extra i månaden för att ha täckning och faktiskt kunna använda telefonen

Lite så jag resonerade med, dessutom kunde säljaren skjuta på starten av abb 6 mån om jag tog Halebop vilket också var en fördel då jag hade 9 mån kvar på tidigare abb hos annan operatör och då slipper dubbla abb under en längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Nu kommer jag att betala 85.6:- per månad för mitt abonnemang i två år, fantastiskt. Det enda negativa jag ser i det här är om det påverkar min kreditscore eller vad det heter då jag inte tar saker på avbetalning och man inte fick betala hela summan på plats.

Om du aldrig handlar på kredit spelar det väl ingen roll hur din credit score ser ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Om du aldrig handlar på kredit spelar det väl ingen roll hur din credit score ser ut?

Ja så kanske det är jag är inte helt insatt i hur det fungerar. Jag vill bara inte ha något som belastar mig vid en förhandling av ränta när det är dags att köpa eller bygga hus.

Permalänk
Medlem

Både jag och farsan tog Pixel 9 pro XL 256GB. Jag valde att vänta till på onsdag med att hämta ut luren för att då den vita jag ville ha inte fanns hemma. Om man väljer att betala månadsvis för telefonen så avrundas tydligen summan uppåt till 90kr istället 84kr . Farsan betalade bara 2600:- på plats för telefon och skärmskydd varpå skärmskydd på plus montering av denna kostade 600:- så endast 2000:- för telefon efter inbyte av en gammal LG G3. Och sedan 249:- i månaden.
Detta samtidigt som min då blev 160:- dyrare på grund av avrundningen uppåt. Påtalade detta och fick då 200:- rabatt på skärmskydd som de kommer montera på telefonen när jag hämtar ut den. Hade jag vetat detta hade jag hellre betalat telefonen direkt. Men det kan vara bra att veta att de avrundar 84:- upp till 90:- om man inte betalar telefonen direkt. Så min månadskostnad blir nu 339:- men fick 3 månader kostnadsfritt abonemang och de bjöd även på startavgiften efter att jag sa att andra säljare gjort det i andra butiker. Jag bytte in en Honor 9.

Förstår inte hur vissa verkar ha fått telefonen "gratis" och endast 249:- i månaden? Bytte ni in en telefon som var värd mer än ingenting då eller?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Både jag och farsan tog Pixel 9 pro XL 256GB. Jag valde att vänta till på onsdag med att hämta ut luren för att då den vita jag ville ha inte fanns hemma. Om man väljer att betala månadsvis för telefonen så avrundas tydligen summan uppåt till 90kr istället 84kr . Farsan betalade bara 2600:- på plats för telefon och skärmskydd varpå skärmskydd på plus montering av denna kostade 600:- så endast 2000:- för telefon efter inbyte av en gammal LG G3. Och sedan 249:- i månaden.
Detta samtidigt som min då blev 160:- dyrare på grund av avrundningen uppåt. Påtalade detta och fick då 200:- rabatt på skärmskydd som de kommer montera på telefonen när jag hämtar ut den. Hade jag vetat detta hade jag hellre betalat telefonen direkt. Men det kan vara bra att veta att de avrundar 84:- upp till 90:- om man inte betalar telefonen direkt. Så min månadskostnad blir nu 339:- men fick 3 månader kostnadsfritt abonemang och de bjöd även på startavgiften efter att jag sa att andra säljare gjort det i andra butiker. Jag bytte in en Honor 9.

Förstår inte hur vissa verkar ha fått telefonen "gratis" och endast 249:- i månaden? Bytte ni in en telefon som var värd mer än ingenting då eller?

Gissar att de som fått den "gratis" valde 128gb-varianten

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Pixel Pro 256GB på Elgiganten idag, fick det för 249kr/mån (abonnemanget) + 20kr/mån för telefonen i 24 månader. 3 hade en extra kampanj med tre gratis månader, så blir lite billigare dessutom.

Bytte in en Samsung Galaxy S8, värd lite mindre än 300kr + att man fick 4000kr extra i inbytesrabatt. Så 269kr/mån kommer det bli för mig och han bjöd på startavgiften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Ja så kanske det är jag är inte helt insatt i hur det fungerar. Jag vill bara inte ha något som belastar mig vid en förhandling av ränta när det är dags att köpa eller bygga hus.

Hur tror du att detta lilla lilla köpet påverkar din position vid förhandling av hus-/bygglån? Eller har du tänkt låta det gå till kronofogden?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Både jag och farsan tog Pixel 9 pro XL 256GB.
Men det kan vara bra att veta att de avrundar 84:- upp till 90:- om man inte betalar telefonen direkt. Så min månadskostnad blir nu 339:- men fick 3 månader kostnadsfritt abonemang och de bjöd även på startavgiften efter att jag sa att andra säljare gjort det i andra butiker. Jag bytte in en Honor 9.

Rätt lite att bråka om ändå även om 6 kr i månaden blir 150:- över 24 månader, såg själv att deras system bara accepterade 20:-, 40:- osv.
grattis till en bra deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluerose:

Jag köpte en Pixel Pro 256GB på Elgiganten idag, fick det för 249kr/mån (abonnemanget) + 20kr/mån för telefonen i 24 månader. 3 hade en extra kampanj med tre gratis månader, så blir lite billigare dessutom.

Bytte in en Samsung Galaxy S8, värd lite mindre än 300kr + att man fick 4000kr extra i inbytesrabatt. Så 269kr/mån kommer det bli för mig och han bjöd på startavgiften.

Gick det att ta pro med (inte XL) med 256GB? Det hade jag hellre gjort om jag visste att det fanns. Jag trodde bara XL fanns med 256GB?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har någon kikat på hur man kan maximera dealen med att ta en så dyr telefon som möjligt för 249kr/månad, dvs inte betala något för telefonen?
Är ute efter abonnemanget och tänkte sälja telefonen.

Eller snarare, hur maximerar men ut det man får för telefonen? Kanske en viss modell är mer lättsåld än den mest maxade?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

Gick det att ta pro med (inte XL) med 256GB? Det hade jag hellre gjort om jag visste att det fanns. Jag trodde bara XL fanns med 256GB?

Det går utmärkt, jag tog en Pixel 9 Pro 256GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag får en känsla av att listpriset för en Pixel 9 pro är kraftigt överdrivet av Google med flit för att sedan kunna erbjuda "bra deals" och på så vis locka horder av kunder.

Jag pratade med en säljare på Elgiganten och han sa att Google själva subventionerar sin telefon gentemot flertalet operatörer i Sverige. Det går exempelvis just nu att köpa samma telefon från Telenor med 10 000 kr i rabatt! Den här rabatten verkar till stor del komma från Google. Likaså var det nyligen bra deals på samma telefon via Comvic.

När man själv använder telefonen och studerar kamera, skärm, kvalitet mm. så får åtminstone jag en känsla att telefonen borde kosta ca 9000 kr. Med detta sagt är nuvarande deal från Elgiganten fortfarande fenomenalt bra då man i princip får telefonen gratis. Men att telefonen värderas till 14-15 tkr tycker jag är fulspel av Google.

Verkligen. Det är ju klappkassa telefoner jämfört med andra i den prisklassen.

Men nuvarande deal är ett ruskigt bra kap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhan:

Fan också, jag klippte en Pixel 9 Pro för 2.5v sen via Elgiganten (Tre) för 379kr/mån, fick hem den för 2v sen och nu kommer de med denna deal.

Undra om det går att kontakta dem och be dem att korrigera min beställning och slutfaktura? Vad tror ni?

Du åker nog på att betala hela perioden då på en slutfaktura så inte dirket värt det.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Rolig tråd detta, hur mycket det skiljer sig. Här är min resa:
Köpte 2 st P9 128 och bytte in en gammal Iphone SE och en XR. Fick 4000+ca750kr för vardera tel. Betalade ca 1500kr kontant per tel. Fick 2st gratis skärmskydd och 40gig/mån på bägge lurarna till samma pris (249kr i 24 mån).

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem

Någon som har testat detta på elgiganten i Umeå?

Permalänk
Medlem

funkar fint i Piteå

Permalänk
Medlem

Sjukt bra deal och det funkade fint för mig att byta in en iPhone 4 för en Pixel 9 Pro XL (128GB) hos Phonehouse Borlänge
Betalade inte en krona i butik och en abbonnemangskostnad på 249/mån.

Har inte räknat på det men skulle kanske ha varit 150:- kvar av inbytesvärdet men men, bra deal oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindhan:

Alltid värt att testa 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turqok:

Köpte en precis från Bäckebol,

128 gb pixel pro xl
Telefonen gratis
Betalar bara 249kr i 21 månader då 3 månader fick man oxå.
Bytte in en pixel 6a helt trasig

Vart stod det 3 månader fritt för fick information om 24 månader med 249:-/mån av säljaren på Elgiganten när jag bytte in en Huawei Nexus 6P för 62:-.

Oavsett nöjd 128 Gb Pixel Pro 9 XL porcelain leverans 22 November annars fanns 1 svart i lagret i Östersund.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Vart stod det 3 månader fritt för fick information om 24 månader med 249:-/mån av säljaren på Elgiganten när jag bytte in en Huawei Nexus 6P för 62:-.

Oavsett nöjd 128 Gb Pixel Pro 9 XL porcelain leverans 22 November annars fanns 1 svart i lagret i Östersund.

Det var ett erbjudande som 3 har, så valde du dem borde du också få det automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Rolig tråd detta, hur mycket det skiljer sig. Här är min resa:
Köpte 2 st P9 128 och bytte in en gammal Iphone SE och en XR. Fick 4000+ca750kr för vardera tel. Betalade ca 1500kr kontant per tel. Fick 2st gratis skärmskydd och 40gig/mån på bägge lurarna till samma pris (249kr i 24 mån).

Fick du 40GB/mån på Tre?

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080