Jonas slutar på SweClockers

Permalänk
Bildexpert

Tack för din ovärderliga insats både på redaktionen och forumet Jonas! SweC hade inte blivit vad det är idag om det inte vore för dig.

Stort lycka till!

Permalänk
Medlem

Årets minst och mest väntade nyhet.Vi har många som trodde att det skulle ske mycket tidigare.

Det kommer vara saknad och lämna ett stort hål efter dig, men önskar dig lycka till på dina nya äventyr. God jul och gott nytt arbetsår!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Trist, men hoppas att du hittas nåt riktigt kul att syssla med (annars får du gärna komma krypande tillbaka). Tack för alla bra texter och tester under årens lopp!

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, gillade dina chassi recensioner. Dem fick mig att försöka ordna upp
i råttboet av kablar jag hade.
Lycka till med dina framtida bedrifter!

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag tycker också många är riktigt oförskämda mot den nuvarande redaktionen genom alla "det var bättre förr", "nu finns det ingen bra från förr kvar" och liknande kommentarer.

Att det skulle vara "oförskämt" antyder att det finns någon form av personlig relation att känna skuld för, men Sweclockers är ju ett företag (mer än någonsin) och feedback som denna skall givetvis medlemmarna kunna yttra utan att det skall tryckas undan med ett icke relevant argument.

Jag tror det blir ett hål som är nästintill omöjligt att fylla då Jonas är mer ikon än anställd, men jag hoppas att Sweclockers lyckas med det

Utan sina medlemmar är Sweclockers ingenting, och då Jonas är en väldigt uppskattad (uppenbarligen) del av redaktionen och communityn så vore det nästan märkligt om det inte skulle finnas de som anser att det blir sämre utan honom, särskilt de som varit med i flera år.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag är inte den mest aktiva på Swec men har varit med ett tag. När jag tänker på Swec är det ditt ansikte som som kommer upp först. Vill tacka för många fina år och lycka till i framtiden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

[li]dåliga stämningen på forumet (i form av påhopp, pajkastning, felaktig påståenden) [/li]

Detta är ett problem på alla forum och i synnerhet ett så aktivt forum som Sweclockers. Det kommer alltid finnas killgissare och troll på alla slags diskussionsforum.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Detta känns som att en era tar slut. Lycka till!

Visa signatur

Programmerar och spelar (inte samtidigt)

Permalänk
Medlem

Mkt trist då jag förknippar en stor del av Sweclockers med just denna eminenta herre. Har alltid känts genuin och initierad med mkt intressanta recensioner genom åren.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Sjukt tråkigt att du slutar Jonas
Har varit riktigt kul att läsa och titta på allt du gjort under åren. Lycka till med allt i livet!

Visa signatur

Åbäke: R7 5700X3D | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Tack för alla dessa år Jonas och lycka till framöver!

Permalänk

Tack för allt och lycka till.
MVH
/Janne

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Tack!

Jadå, det är mitt beslut att lämna.

Tråkigt att höra att du slutar men av rätt anledning antas.

Tackar för finfina minnen från Kylning.com tiden där jag på väg från KTH tog omvägen (långt innan pendeltåget stannade där) för att snacka chassin, galna byggen och nyheter..

Det har varit en fröjd att följa dina framsteg på Swec. Önskar dig lycka till med studierna, och om inte GPT modeller kan det du vill lära dig och lärare är oengagerade eller upptagna, så finns säkert all kunskap här på forumet!

God fortsättning, helt enkelt!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Tack för allt @JonasT!

Du känns som Sweclockers ansikte, så det blir ett stort jobb att fylla tomrummet du lämnar. Själv lever jag vidare på hoppet om en Chassi-Jesu uppståndelse. 😇🙏

Permalänk

Väldigt tragiskt då Jonas är "the face of Swec" för mig.

Trodde faktiskt han var ägare/grundare under en herrans massa år.

Permalänk
Hedersmedlem

End of an era! Väldigt fint skrivet. Tack Jonas för alla givande projekt, diskussioner, luncher, ölhäng (och all obehaglig dryck vi lidit oss igenom på Extrakanalen) genom åren vi jobbade ihop! En otroligt kompetent människa och, inte minst, en fin kollega och vän. All lycka framåt

Permalänk
Medlem

Amen vad fa-an!

Men förstår att allt sin tid. Lycka till med allt

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem

Om man får bejaka den där spontant egoistiska magkänslan för en sekund så är det väldigt tråkigt att höra att du "lämnar" oss @JonasT - just för att det du levererat i tal, skrift och bild har varit så lärorikt och gett mig så mycket glädje under alla dessa år.

Men men det sagt så ska du självfallet göra det som känns rätt för dig. Önskar dig lycka till (inte för att det kommer behövas) i vad du än beslutar dig för att göra i framtiden.

God Jul till dig och ett gott nytt spännande år för dig och din familj!

P.S. Får man önska att Noelia @landmarks kommer tillbaka till redaktion, som en liten julklapp till mig?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Noooo!

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Tack för allt och lycka till framgent @JonasT!

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 7 5800X3D | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Tråkigt för Sweclockers, kände likadant när Emil slutade. Lycka till Jonas och tack för allt!

Permalänk
Medlem

Tack @JonasT för alla intressanta tester och roliga fredagspaneler. Lycka till i framtiden!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Lycka till och tack för allt "Chassi-Jesus"

Permalänk
Medlem

Du är Sweclockers i mina ögon, @JonasT.

Tack för allt arbete och stort lycka till i framtiden!

Permalänk
Medlem

Tack för allt du tillfört och lycka till i framtiden! Legends never die @JonasT

Visa signatur

Define R5 | Asus X470-F | AMD Ryzen 5 2600@4.1 | Noctua NH-D14 | PNY RTX 4070Ti | G.Skill Flare X 16GB @3400 CL14 | Seasonic Focus Plus Gold 650w | Kingston NV2 1GB | 860 Evo 500GB | SanDisk Ultra II 240GB | MSI G241 |

Permalänk
Medlem

Du kommer vara saknad!
Lycka till med vad du än företar dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Att det skulle vara "oförskämt" antyder att det finns någon form av personlig relation att känna skuld för, men Sweclockers är ju ett företag (mer än någonsin) och feedback som denna skall givetvis medlemmarna kunna yttra utan att det skall tryckas undan med ett icke relevant argument.

Jag förstår att du ser på redaktionen och dess medlemmar som en maskin, utan känslor och utan personligheter. Som man kan slänga ur sig saker till utan att behöva bry sig. Nån annan förklaring till din analys ovan är omöjlig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag förstår att du ser på redaktionen och dess medlemmar som en maskin, utan känslor och utan personligheter. Som man kan slänga ur sig saker till utan att behöva bry sig. Nån annan förklaring till din analys ovan är omöjlig.

Jag betackar mig ad honimem angrepp utan kan bara konstatera att vi har olika åsikter i frågan

Jag ser inte på redaktionen och dess anställda som någon form av maskiner, däremot så förväntar jag mig att de kan hantera feedback på ett professionellt sätt, ex. som när medlemmar på forumet yttrar sig i ledsna ordalag när en känd och kär medarbetare slutar, eller om utvecklingen upplevs gå åt det sämre hållet.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Tråkig fredagsläsning @JonasT har alltid uppskattat ditt arbete här på Sweclockers och det kommer inte kännas likadant framöver. Lycka till med det nya!

Visa signatur

Fractal Define 7 | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel i-7 8700K | Corsair Vengeance LPX Black 32 GB (3000MHz)| Asus ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | EVGA Supernova G2 750W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Asus ROG PG278QR (165Hz) 1440p

Permalänk
Medlem

Tråkigt för oss, men begripligt. Vi får vara tacksamma över att han ändå stannat såpass länge när andra gått vidare. Matte på komvux är nog vettigt om man vill komma in på någon intressant utbildning i framtiden. Annars tror jag @JonasT vore ett kap för t.ex. @FractalDesign!

Över huvud taget är jag imponerad över att sweclockers klarat sig så länge med tanke på den ändå begränsade marknaden Sverige. Andra internationella sidor som från början varit betydligt större (som Anandtech) har ju med tiden försvunnit när alltmer innehåll gått mot video. Jag tror faktumet att sweclockers har ett riktigt forum med engagerade medlemmar klart ökat värdet för annonsörer och bidragit till överlevnaden. Vi får se hur länge det håller.