Så funkar obegränsad surf hos operatörerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Sedan kan man ju även lägga till ett extra datakort om man vill ha separat bredband via 5G. Jag vill minnas att även de övriga stora operatörerna har haft extra datakort, men jag vet inte om de har några begränsningar för dessa extrakort. Om det inte finns några sådana begränsningar blir det billigare att ha ett sådant extrakort än att teckna ett separat 5G-abonnemang (se mitt resonemang några inlägg tidigare i tråden) när man redan har ett mobilabonnemang med obegränsade data. Det funkar i alla fall utmärkt hos Telenor.

Hos Tele2 kan datakorten bara användas för surf, inte för samtal eller sms

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta att 3 inte har FUP begränsning?

Och att Telia har 1,5 TB som månadsgräns?

Tele2 tycker jag ska skämmas med 50 GB per dag samt ynka 5 GB per återaktivering. Sjukt förlegat.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Hos Tele2 kan datakorten bara användas för surf, inte för samtal eller sms

Jo, jag skrev ju det:
”Sedan kan man ju även lägga till ett extra datakort om man vill ha separat bredband via 5G.”
Jag tror inte att de extra datakorten kan användas för samtal hos någon operatör – det hörs ju liksom på namnet …?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Jo, jag skrev ju det:
”Sedan kan man ju även lägga till ett extra datakort om man vill ha separat bredband via 5G.”
Jag tror inte att de extra datakorten kan användas för samtal hos någon operatör – det hörs ju liksom på namnet …?

Ah, du skrev "men jag vet inte om de har några begränsningar för dessa extrakort" så det var nog det jag svarade på, kan också ha läst fel på första meningen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Kan någon bekräfta att 3 inte har FUP begränsning?

Och att Telia har 1,5 TB som månadsgräns?

Tele2 tycker jag ska skämmas med 50 GB per dag samt ynka 5 GB per återaktivering. Sjukt förlegat.

Att ha 50GB per dag är samma sak som att ha 1.5TB per månad som gräns som Telia verkar ha, om man räknar 50GB gånger 30 dagar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Chilimobil har 20GB sen 5GB per sms 20x30 600GB men har 999GB per månad.
Den som verkar ha fritt är Telenor.

Jag har själv 3Mbit mobilabonnemang och teoretiskt max är 33,3GB ca per dag men då skall man ladda ner något dygnet runt jag har väl legat på 20-25 nån dag när jag haft uppdateringar och streamat mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ah, du skrev "men jag vet inte om de har några begränsningar för dessa extrakort" så det var nog det jag svarade på, kan också ha läst fel på första meningen

Jag borde kanske ha förtydligat att jag menade begränsningar avseende datamängder. Några sådana verkar i alla fall inte finnas hos Telenor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Chilimobil har 20GB sen 5GB per sms 20x30 600GB men har 999GB per månad.
Den som verkar ha fritt är Telenor.

Jag har själv 3Mbit mobilabonnemang och teoretiskt max är 33,3GB ca per dag men då skall man ladda ner något dygnet runt jag har väl legat på 20-25 nån dag när jag haft uppdateringar och streamat mm.

Hur tycker du att det går att surfa då, med 3Mbit? 🤔
Jag tycker det går trögt med "låga" hastigheter när man vill ladda ner något program eller app etc.

Utveckla gärna.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the Back 🔙 it's changed...You see 'em? 🤣 🤣

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Jag tycker det går trögt med "låga" hastigheter när man vill ladda ner något program eller app etc.

Utveckla gärna.

Det beror på hur bråttom man har.
Uppdateringarna i telefonen kör jag ofta när jag ändå inte använder den så märker inte av det så mycket.
Mer om man kör internetdelning och har nån större uppdatering som kan ta några timmar att plocka ner och att samtidigt surfa då kan vara lite småsegt.
Men laddas inget ner märker jag faktiskt ingen större skillnad mot att sitta på en 100Mbit lina.
Men så fort nått laddas ner samtidigt så märker man att sidan laddas långsamt.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

I hear you... :)

Skrivet av Grabben_83a:

Det beror på hur bråttom man har.
Uppdateringarna i telefonen kör jag ofta när jag ändå inte använder den så märker inte av det så mycket.
Mer om man kör internetdelning och har nån större uppdatering som kan ta några timmar att plocka ner och att samtidigt surfa då kan vara lite småsegt.
Men laddas inget ner märker jag faktiskt ingen större skillnad mot att sitta på en 100Mbit lina.
Men så fort nått laddas ner samtidigt så märker man att sidan laddas långsamt.

Hade jag valt Chilimobil så hade jag nog valt 10/10 för man kommer alltid stöta på nåt skit som har fastnat i fläkten och för att inte fortsätt sitta fast så är det bra att ha minst 10/10 Mbit.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the Back 🔙 it's changed...You see 'em? 🤣 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Utveckla gärna.

Tycker det fungerar har det mest för haft ansträngd ekonomi.
Men kanske hoppar på Comviqs erbjudande på Mobilt bredband 4G för 249:- i 24mån med router.

Annars har Tele2 mobilt bredband 4G utan bindningstid för 249:- utan router i 12mån sen blir priset 549:- vilket inte är värt alls.
Såg även Tele2 har mobilabonnemang snabbt för 349:- i 12 mån eller 24mån om man tar nån av telefonerna som ingår.
Dock har de jue 50GB fup per dag som man slår i betydligt snabbare när man har upp till 100Mbit i 5G nätet.

Funderar på köra på nått av dem.

Kör med appen Automate lagt 2 parallella flows som startar varandra för att fortsätta skicka sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Tycker det fungerar har det mest för haft ansträngd ekonomi.
Men kanske hoppar på Comviqs erbjudande på Mobilt bredband 4G för 249:- i 24mån med router.

Annars har Tele2 mobilt bredband 4G utan bindningstid för 249:- utan router i 12mån sen blir priset 549:- vilket inte är värt alls.
Såg även Tele2 har mobilabonnemang snabbt för 349:- i 12 mån eller 24mån om man tar nån av telefonerna som ingår.
Dock har de jue 50GB fup per dag som man slår i betydligt snabbare när man har upp till 100Mbit i 5G nätet.

Funderar på köra på nått av dem.

Kör med appen Automate lagt 2 parallella flows som startar varandra för att fortsätta skicka sms.

Ursäkta 🤗 tänkte inte på ekonomin (jag är inte rik). Jag satte diskussions -standarden på användning vs pris. Pris eftersom det är i ropet/intressant p.g.a. att fiberoperatörerna höjer något så grön 🥗 jävligt...xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kras:

Inkorrekt. Streaming är allt annat än dött. Sedan ökade Netflix's vinst med 40% år över år under förra hösten. Slutligen är inte Disney rätt företag att ta upp i diskussionen. De verkar mest vara inställda på att döda sitt företag med woke nuförtiden.

Så kan det såklart vara, men även paramount postade förluster från streaming. Är det inte dom som äger HBO?

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.