Bethesda auktionerar ut NPC i Elder Scrolls 6

Permalänk
Melding Plague

Bethesda auktionerar ut NPC i Elder Scrolls 6

Den lyckliga vinnaren av en välgörenhets­auktion får designa en egen NPC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som ett bra spel att ha en npc i. lär vara aktuellt i minst 30 år och åtminstone 20 utgåvor

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Varför? Vill man vara en NPC så behöver man ju bara modda in sig själv.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Core i7-3770K 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Z77 Sabertooth | Corsair Vengeance Pro Black 4x8GB 1866MHz CL9 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | PG279Q | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Folk gör det nog främst för välgörenhetsgrejen. Sedan är det ju rätt så stor skillnad att få med sin egen touch i originalspelet än i en mod.

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit mer välgörenhet om någon som faktiskt är döende i någon sjukdom får chansen att designa istället för den som betalar mest?

Permalänk
Medlem

Så en massa NPC från youtube (alla stremers med för mycket pengar).. Tror inte det stör direkt

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Hade det inte varit mer välgörenhet om någon som faktiskt är döende i någon sjukdom får chansen att designa istället för den som betalar mest?

Vad är "mer välgörenhet"?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jag hade såklart valt Tyke från "Hem till Midgård" som NPC om jag vunnit auktionen!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Alexraptor:

Skrivet av CFSsss:

Man måste nog anstränga sig rejält för att se detta som något negativt

Om YouTubers eller annat folk med mer resurser än de rimligen kan göra av med väljer att donera en massa pengar för detta ändamål, är det inget annat än positivt. Pengarna kommer i slutändan gå till någon – eller flera, beroende på hur mycket som samlas in – som lär uppskatta det mer än man kan föreställa sig. Det är dessutom inte så att den här välgörenhetsauktionen hindrar Bethesda från att låta någon utvald från Make-a-Wish designa en karaktär också.

Skrivet av hakd:

Så en massa NPC från youtube (alla stremers med för mycket pengar).. Tror inte det stör direkt

Jag har svårt att se total inkompetens från Bethesdas sida i det här fallet. Mer troligt än inte kommer det finnas riktlinjer att förhålla sig till för den som vinner auktionen. Det är knappast så att vi lär se Dr. Disrespect iklädd röd drakutrustning, springandes runt och skrikandes med skolglasögon och peruk i vad som nu blir den första hubb-staden.

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

< R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Jag har svårt att se total inkompetens från Bethesdas sida i det här fallet. Mer troligt än inte kommer det finnas riktlinjer att förhålla sig till för den som vinner auktionen. Det är knappast så att vi lär se Dr. Disrespect iklädd röd drakutrustning, springandes runt och skrikandes med skolglasögon och peruk i vad som nu blir den första hubb-staden.

Hahaha 🤣🤣 sprutade ut kaffet när jag läste och såg bilden framför mig

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av CFSsss:

På så vis hjälper man en person med att uppfylla en önskning och risk för att göra en massa andra sökande besvikna.
Genom att samla in pengar till organisationen som jobbar för att uppfylla önskningar så har man möjlighet att hjälpa många fler och göra färre besvikna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Går 100% av pengarna till välgörenhet eller får Bethesda en del av kakan? Står inget om detta.

Permalänk
Medlem

Tecken på att du kanske är en NPC

Permalänk
Medlem

Läste inte rubriken så noga först, så såg framför mig ett Skyrim fyllt av (mer än vanligt) poänglösa NPCs med långa och överdrivna bakgrundshistorier, lite som alla Kickstarter NPCs i Pillars of Eternity. Men om det bara är en vinnare det handlar om så kan jag väl stå ut med en NPC som någon betalat för att designa oavsett hur fånig backstory personen än kan hitta på

Permalänk
Skrivet av Fearnox:

Jag hade såklart valt Tyke från "Hem till Midgård" som NPC om jag vunnit auktionen!

Jag hade tagit chansen att påminna om en aktuell spelhändelse och döpt NPC:n till Elon Fusk.

Permalänk
Medlem

Högsta budet på drygt 34k dollar just nu!!!

Det blir ingen Vehk Vivecson...