Assassin's Creed Shadows - Feodal FPS-massaker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedishchef_90:

Aldrig påstått att MH är mer mk än ac men spelet i sig är mer konsol än vad MH är, då MH har mer features som jag vet om till pc (online del etc).

Det var du som jämförde via Steam, vilket blir konstigt då MhW kod löses in mot steam och AC kod är direkt mot uplay. Detta kommer medföra stor skillnad

Så mhw har inte online på konsol? Nu tar du i lite.

Jobbar ni alla hos ubisoft eller något?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av psp123:

Spelat uppemot 20 timmar och är förvånad över hur polerat och problemfritt det är.
Grafiken är väldigt imponerande.

Verkar som att ni fick en annan version av spelet då cohhcarnage, shroud, asmongold med fler stötte på buggar titt som tätt. Och då cohhcarnage vanligtvis försvarar dessa spel så valde han ändå att lägga spelet på hyllan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

Så mhw har inte online på konsol? Nu tar du i lite.

Jobbar ni alla hos ubisoft eller något?

Vet inte, men jag förknippar det med pc.

Och nej, jag äger inte en AC:S men tycker nog att vissa här har alldeles för mycket salt utan att smakat

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Avstängd

Vet inte, men jag förknippar det med pc.

Och nej, jag äger inte en AC:S men tycker nog att vissa här har alldeles för mycket salt utan att smakat

Online förknippas med pc varför?

Varför måste man själv spela ett linjärt spel för att kunna forma en åsikt? Räcker med att titta ett par timmar eller följa en underhållande streamer från start till slut och forma en åsikt kring spel.

Du verkar ha en åsikt trots att du inte spelat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

Verkar som att ni fick en annan version av spelet då cohhcarnage, shroud, asmongold med fler stötte på buggar titt som tätt. Och då cohhcarnage vanligtvis försvarar dessa spel så valde han ändå att lägga spelet på hyllan.

Delar endast min upplevelse.
Det jag läst på Reddit och Resetera har mestadels varit positivt.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

På vilket sätt är mhw mer mus o tb spel än kontroller spel?

Ac koderna är mot uplay ja. Så du påstår där att alla som köpt acs köpt via uplay? Lmao. Vad tjänar kunderna på det? Billigare då att bara subba eller skaffa gratistrial via uplayplus. Och uplayplus finns på xbox också.

Alla legit resellers av nycklar säljer ju till Uplay så vill man spara 100kr och köpa från t.ex. Green Man Gaming så får man nyckeln endast till Uplay.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

Online förknippas med pc varför?

Varför måste man själv spela ett linjärt spel för att kunna forma en åsikt? Räcker med att titta ett par timmar eller följa en underhållande streamer från start till slut och forma en åsikt kring spel.

Du verkar ha en åsikt trots att du inte spelat?

Du läser ju inte ens vad jag skriver.... Så gissar du gör detsamma med din bedömning om AC:S.
Tolkar åt det håller du redan bestämt dig för, för det man läser av dina kommentarer så var din åsikt redan fast innan release.

Jag skrev att jag ser MH som ett pc spel pga av online delen, för att det är det jag förknippar med det.

Det var du som tog upp Steam och aktiv spelarbas.
Och nej titta ett par timmar räcker inte för alla spel... Finns flera spel som öppnar upp sig efter 5-10h spelande.
RdR2 är ett spel som är relativt skräp i början jämfört mot hur det utvecklar sig.
Även vissa linjära spel kräver mer då vissa färdigheter öppnar upp sig senare som förhöjer spelet.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Hedersmedlem

Nu ligger Shadows på drygt 64k, så nu är det -- om man går enbart på Steam -- det populäraste AC-spelet någonsin.

Verkar inte vara en enorm flopp hur man än ser på saken.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

Det är imponerande hur långt du går för att pissa på spelet. Jag ogillar också saker, framförallt Yasuke, borde vart en NPC bara för karaktärerna man lirar brukar, eller har aldrig tror jag t.om, vart historiska karaktärer förr... Varför här? Men jag kommer lira sin Naoe helt och hållet. Yasuke lockar inte öht. Problemet löst.

Vad de däremot gör mot kulturen osv...vetifan alltså om inte folk överdriver lite. Inget tidigare spel i serien har granskats vid fotknölarna på detta vis såvitt jag vet? Varför är det så viktigt nu? Valhalla finns ju säkerligen gott om felaktigheter.... Eller Odyssey. Gott om historiska karaktärer och platser men vi vet inte mycket exakt och vi vet absolut inte mycket om karaktärerna exakt. Det blir mycket tolkningar och hittepå. Varför ska Japan vara annorlunda och få specialbehandling?

Det är iaf min ståndpunkt som har väldigt lite koll på just detta. För mig blir allt sånt mest en axelryckning. Jag vet att samma saker finns i alla spelen. Varför ska vi gå så långt vi kan för att leta problem nu?

Sen ang buggar. Beror ju på blir man spelar också. Är man en sån som vill leva sig in i världen och faktiskt rollspela i rollspelet så stöter man nog generellt på mindre buggar än diverse streamers som bara hackar sig igenom spelet och springer full fart överallt. Att de ens lyssnar på mellansekvenserna är väl nästan så de sitter och skakar i stolen och skulle vilja skippa många ggr. När en genomspelning tar minimalt med tid, säg 5-8h kontra för mig 50h++....Så vet man att förstnämnda kommer stöta på en hel del mer buggar iom man pressar ju spelet på ett närmast orealistiskt vis hela tiden.

Med det sagt så tvivlar jag inte på att det finns buggar i Shadows. Jag avvaktar köp ett tag just för att det grövsta ska kunna åtgärdas. Så är det alltid i spel med stor öppen värld. Sett fram emot detta spel så jag vill att det ska vara så bra som möjligt. Kan, och har, väntat flera år innan jag lirat även spel jag verkligen sett fram emot. Cyberpunk lirar jag nu tex för att ta ett färskt exempel.

Just prestandan i Shadows är jag inte speciellt nöjd med framförallt, så det är nog den största orsaken till att jag personligen avvaktar. Dels optimeringar i drivrutiner men jag hoppas ju att FSR4 kommer till det för inbyggda TAA slipper jag gärna om jag kan. Och jag tvivlar på att FSR som det är implementerat nu är i nivå med FSR4.

Ser fram emot DFs djupdykning i PC versionen. Då får jag se hur allt förhåller sig ordentligt rent visuellt istället för att spekulera. Samt vilka inställningar som påverkar det visuella minst. För jag vill gärna kunna maxa spelet så långt det går.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Svinbra spel, spelar på Series X inga buggar öht såhär långt 👍

Permalänk
Avstängd

Du läser ju inte ens vad jag skriver.... Så gissar du gör detsamma med din bedömning om AC:S.
Tolkar åt det håller du redan bestämt dig för, för det man läser av dina kommentarer så var din åsikt redan fast innan release.

Jag skrev att jag ser MH som ett pc spel pga av online delen, för att det är det jag förknippar med det.

Det var du som tog upp Steam och aktiv spelarbas.
Och nej titta ett par timmar räcker inte för alla spel... Finns flera spel som öppnar upp sig efter 5-10h spelande.
RdR2 är ett spel som är relativt skräp i början jämfört mot hur det utvecklar sig.
Även vissa linjära spel kräver mer då vissa färdigheter öppnar upp sig senare som förhöjer spelet.

Och där kom det. "Man mååste spela själv annars gills det inteeee du måååååste konsumera, snälla rara hjälp ubisoft återhämta sig pls låt inte tencent köpa upp dem!!!"

Jag kollade på asmongolds playthrough, han spelade igenom hela spelet. Och det är ett 5/10 spel som bäst.

"Mer färdigheter" gör knappast att storyn manus dislogerna eller att den galet dåliga ain blir bättre. Du kan smyga framför dem utan gräs och buskar utan att de ser dig.

All combat i spelet är som gjort för att en 3 åring kan spela spelet. Att folk verkligen får ut nöje av att klicka på en knapp är helt galet. Minecraft har mer variation än detta. Glöm inte att fienderna turas om att attackera spelaren lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

Och där kom det. "Man mååste spela själv annars gills det inteeee du måååååste konsumera, snälla rara hjälp ubisoft återhämta sig pls låt inte tencent köpa upp dem!!!"

Jag kollade på asmongolds playthrough, han spelade igenom hela spelet. Och det är ett 5/10 spel som bäst.

"Mer färdigheter" gör knappast att storyn manus dislogerna eller att den galet dåliga ain blir bättre. Du kan smyga framför dem utan gräs och buskar utan att de ser dig.

All combat i spelet är som gjort för att en 3 åring kan spela spelet. Att folk verkligen får ut nöje av att klicka på en knapp är helt galet. Minecraft har mer variation än detta. Glöm inte att fienderna turas om att attackera spelaren lol.

Du behöver inte spela det om du inte vill, låt oss andra njuta av detta mästerverk ifred.

Jag antar att detta är fake news?

https://x.com/assassinscreed/status/1903431554459644198

Permalänk

Jag förstår inte varför ni envisas med Biglyboss? Uppenbarligen är personen extremt uttråkad och har inget bättre för sig än att pissa på spel han/hon inte spelar. Stämmer även bra överens med det de skrev "Jag kollade på Asmongold", vilket per automatik innebär att man är fientlig mot alla nya spel bara för att.

AC:S är ruggigt kul och det är mycket de gjort bra. Jag spelar på PS5 Pro och satans så snyggt det är på en OLED tv. Till och med performance mode är döläckert.
Spelar just nu bara som Naoe och jäklar vad det är kul att spela en full assassin, speciellt när man spelar på högsta svårighetsgraden.

Edit; Läste användares inlägg fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurtz1196:

Jag förstår inte varför ni envisas med Biglyboss? Uppenbarligen är personen extremt uttråkad och har inget bättre för sig än att pissa på spel han/hon inte spelar. Stämmer även bra överens med det de skrev "Jag kollade på Asmongold", vilket per automatik innebär att man är fientlig mot alla nya spel bara för att.

AC:S är ruggigt kul och det är mycket de gjort bra. Jag spelar på PS5 Pro och satans så snyggt det är på en OLED tv. Till och med performance mode är döläckert.
Spelar just nu bara som Naoe och jäklar vad det är kul att spela en full assassin, speciellt när man spelar på högsta svårighetsgraden.

Jag vill även tillägga att @Zemlan har fel gällande Yasuke. Det är en historisk figur och japanska såväl som västerländksa historiker är helt enade i att han faktiskt fanns. En svart person som tjänade under Nobunaga. Yasuke

På vilket sätt har @Zemlan fel, vi har väl aldrig spelat som en historisk karaktär i AC förut, vilket är vad personen skrev, inte att Yasuke inte var en historisk karaktär.

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xc:

Du behöver inte spela det om du inte vill, låt oss andra njuta av detta mästerverk ifred.

Jag antar att detta är fake news?

https://x.com/assassinscreed/status/1903431554459644198

2 miljoner spelare på uplay plus. Jag har redan nämnt detta flera gånger. De har inte sålt bra. För annars hade de snackat om sales. Ubisofts aktier fortsätter sjunka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lurtz1196:

Jag vill även tillägga att @Zemlan har fel gällande Yasuke. Det är en historisk figur och japanska såväl som västerländksa historiker är helt enade i att han faktiskt fanns. En svart person som tjänade under Nobunaga. Yasuke

Yasuke må ha funnits men ingen vet om han var afrikan.
Sedan är hela storyn kring honom en fanfic skriven av Thomas Lockley.

Nobunaga såg honom mer som ett husdjur än något annat.

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

På vilket sätt har @Zemlan fel, vi har väl aldrig spelat som en historisk karaktär i AC förut, vilket är vad personen skrev, inte att Yasuke inte var en historisk karaktär.

Tack för att du sa till, jag läste Zemlans svar fel. Har korrigerat mitt inlägg :)!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lurtz1196:

Man är emot alla nya spel för att man kollar på streamers?
Wu Kong är ett riktigt bra spel men du håller väl inte med för att det är kinesiskt.

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt taggad på att hoppa in. Assassins Creed är motsvarande snabbmat i mina ögon och ibland är man jäkligt sugen. Är 30h in i KCD2 och även fast det är toppen så är det rätt tungrott, så funderar på att pausa det i någon månad och köra igenom Shadows via Ubisoft+.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av Biglyboss:

Man är emot alla nya spel för att man kollar på streamers?
Wu Kong är ett riktigt bra spel men du håller väl inte med för att det är kinesiskt.

Nej, men jag har själv kollat mycket på Asmongold och senaste året/åren är hans streaming 90% reagera negativt på nya spel. Det här är sant för många streamers eftersom att de tjänar mer pengar på att reagera än att spela. Jämför Asmongolds streams när han spelar mot när han reagerar på content. Han tappar nästan 50% live viewers så fort han sätter igång ett spel.

Wukong är ett förjävla bra spel, ett av mina favoritspel senast 5 åren säkert.

Min poäng mot dig är, sluta vara så jävla bitter över att folk njuter av spel. Ja, många spel som släpps idag är ofullständiga/buggiga, men varför måste du vara så negativ när det faktiskt släppts ett bra spel? Är det inte bättre att vara glad över att vår hobby får något positivt tillskott?

Jag lämnar diskussionen nu, ville bara ha det sagt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lurtz1196:

Nej, men jag har själv kollat mycket på Asmongold och senaste året/åren är hans streaming 90% reagera negativt på nya spel. Det här är sant för många streamers eftersom att de tjänar mer pengar på att reagera än att spela. Jämför Asmongolds streams när han spelar mot när han reagerar på content. Han tappar nästan 50% live viewers så fort han sätter igång ett spel.

Wukong är ett förjävla bra spel, ett av mina favoritspel senast 5 åren säkert.

Min poäng mot dig är, sluta vara så jävla bitter över att folk njuter av spel. Ja, många spel som släpps idag är ofullständiga/buggiga, men varför måste du vara så negativ när det faktiskt släppts ett bra spel? Är det inte bättre att vara glad över att vår hobby får något positivt tillskott?

Jag lämnar diskussionen nu, ville bara ha det sagt

Uppenbarligen är det ju inte bra dvs norr om 7.5/10 om ubisoft fortsätter att gå nedåt i värde och de talar om spelare istället för sales. Precis som bioware gjorde med veilguard.

Är mest negativ kring ubisofts förakt mot japan om du läser tidigare inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biglyboss:

Är mest negativ kring ubisofts förakt mot japan om du läser tidigare inlägg.

Är du Japans ambassadör på Sweclockers?
Dom flesta av oss här tror jag skiter fullständigt i om det fanns någon svart samurai i japan, detta är ett spel inte en ordagrann återberättelse av japansk kultur.
Det är väl inte heller realistiskt att slänga sig rakt ut från en hög byggnad och landa oskadd i en lövhög.
Jag spelar för att det är roligt inte för att köra mythbusters på varje detalj.

Permalänk
Medlem

Fungerar ok på min dator om jag inte stirrar mig blind på framerate. Men är ju inte framerate som gör ett kul spel

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Får se hur många fler som köper spelet imorgon o frammåt då lönerna betalas ut 25-27

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Frugan lirar det på dator nr 2 en äldre Core I7 6950x 4.2Ghz quad channel ddr4 och RTX 2080 Super fungerar bra med Very High preset vid 1080p med framegen såklart. Ser dock inte nån jättestor skillnad mellan High och Very High.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.