Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Vilseledande. Det är inte standard att ha efterlevandeskydd och man får betala ganska dyrt för att lägga till det.

Kan du precisera exakta skillnaden?
Annars är dyrt bara hörsägen.

Visa signatur

Honk

Permalänk
Skrivet av Honk:

Kan du precisera exakta skillnaden?
Annars är dyrt bara hörsägen.

Det är bara dyrt med efterlevandeskydd om man inte har familj. Annars skulle jag säga att det rimligt att 99% har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxfluxarn:

Det är bara dyrt med efterlevandeskydd om man inte har familj. Annars skulle jag säga att det rimligt att 99% har det.

Familj = fru / sambo + egna barn.

Jag valde bort efterlevnadsskyddet på tjänstepension, minimal kostnad per månad men utan egna barn och ingen fru så är det ju en onödig kostnad. Hade behållit om ens egna föräldrar eller syskon var med i villkoren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clfairy:

Yrke: UX/UI-Designer
Lön: 30 000 kr (före skatt)
Erfarenhet: 3 år
Utbildning: 3 år
28 000 ingångslön, 3 dagar kontor, dator, 3000 friskbidrag

Lönökning i år på 5% så det blir nu 31 500 kr
Kan inte säga att det går så bra för företaget men att jobba hemma är soft,
alldeles för bekväm för att orka byta.

Permalänk

Yrke: Nätverksingenjör
Lön: 43000 kr
Erfarenhet: 1 år inom nätverk, cirka 3 år totalt inom IT
Utbildning: Ingen
Ålder: 28 år

Permalänk
Medlem

Yrke: Underläkare
Lön: 28 300 kr
Erfarenhet: Noll som läkare
Utbildning: 5 år på läkarprogrammet
Ålder: 23 år

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

23 år och redan läkare... Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Har inte fått timarvodesökning på 2 år på nuvarande uppdrag.

Å ena sidan är det lite surt, då man gärna ser att timpenningen ökar om en kund vill ha en såhär länge,
å andra sidan är det väldigt svårt för många konsulter just nu, speciellt egenkonsulter, så jag vågar inte klaga.....

Deusstom är 1000SEK/h ganska OK ändå

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Å ena sidan är det lite surt, då man gärna ser att timpenningen ökar om en kund vill ha en såhär länge,
å andra sidan är det väldigt svårt för många konsulter just nu, speciellt egenkonsulter, så jag vågar inte klaga.....

Deusstom är 1000SEK/h ganska OK ändå

Med full beläggning så är det en ganska bra taxa. Men är ju surt att se ens värde falla. Finns ett konsult pris index. Skriv in att det ska räknas upp enligt det varje år. Polare som är konsult har det i sina avtal.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Yrke: Projektledare Skador
Lön: 49 000 kr
Erfarenhet: Ingen som projektledare
Utbildning: Ingen relevant till jobbet
Ålder: 46 år

Nytt jobb. Går från 38 500kr till 49 000kr.

Förmåner: Dator, Mobil, 3000kr friskvård, 50% på kollektivtrafik, Lunch- matkort (Epassi) och en uppsjö andra förmåner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Med full beläggning så är det en ganska bra taxa. Men är ju surt att se ens värde falla. Finns ett konsult pris index. Skriv in att det ska räknas upp enligt det varje år. Polare som är konsult har det i sina avtal.

Ja, för nästa kund får jag göra det.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Skrivet av Implor:

Med full beläggning så är det en ganska bra taxa. Men är ju surt att se ens värde falla. Finns ett konsult pris index. Skriv in att det ska räknas upp enligt det varje år.

Sju år på samma här.

Konsultprisindex är inte fantastiskt (i förhållande till inflationen): https://www.konsultpriskollen.se

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Yrke: Support Engineer
Lön: 36 000
Erfarenhet: 5 år Webbutveckling, 1 år IT-tekniker, 2 år Data Engineer / systemutveckling.
Utbildning: Ingen riktig utbildning, självlärd
Ålder: 29

Ny på jobbet, titeln kommer förmodligen förändras då supporten ska hanteras av ett annat bolag och då är det tänkt att jag ska gå vidare med andra arbetsuppgifter inom utveckling. (med lite tur en bump på lön då också)

Visa signatur

Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, 4070 Super, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB, Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Sju år på samma här.

Konsultprisindex är inte fantastiskt (i förhållande till inflationen): https://www.konsultpriskollen.se

Den där hemsidan har inte uppdaterats sen september 2023, men visst 115,5 vs 112 är kanske inte någon jättestor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Den där hemsidan har inte uppdaterats sen september 2023...

Inget har hänt med konsultpriser sen september 2023...

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Sju år på samma här.

Bättre än 0 :). Sedan slipper man ens ta diskussionen utan bara räknar upp.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Jag pratar om k21.

OT: Fattar, men inte som att det hängt med inflationen direkt. Och senaste året har jag sett flera dyra konsulter åka ut enbart p.g.a. pris och mer än 0kr/h är i slutet av dagen bäst!

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Sju år på samma här.

Meh, indexet visade 1044 kr..... inte precis stora summor, 88k över ett helt år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Meh, indexet visade 1044 kr..... inte precis stora summor, 88k över ett helt år.

Som implor skrev så är det K21 man bör använda sig utav och då är det lite större skillnad.
https://www.innovationsforetagen.se/branschstatistik/k21-fakt...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Sju år på samma här.

Vi körde på att räkna upp alla arvoden med KPI istället, kändes lätt och rimligt. Så det blev några fina år under inflationshetsen.

Permalänk
Medlem

Ca 34500:- i månaden nu innan skatt.

Jobbar som undersköterska inom LSS omsorgen.

Jobbar natt 6 och ledig 8. Är just pga ledigveckorna som jag jobbar kvar, skulle jag börja jobba inom industrin så blir det mer lön men betydligt mindre ledighet... Blir erbjuden jobb hela tiden, har elteknisk, industri elektriker och vård och omsorgs utbildning i bakgrunden, lätt att plugga när man jobbar natt på ett lugnt ställe...

Lite man får avväga, bor mer eller mindre i stugan nu och har lägenheten i stan som övernattningslägenhet.

Än så länge så trivs jag med jobbet men lär nog testa industrin förr eller senare.

Sen singel och inga ungar så räcker pengarna långt.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurtz1196:

Yrke: Nätverksingenjör
Lön: 43000 kr
Erfarenhet: 1 år inom nätverk, cirka 3 år totalt inom IT
Ålder: 28 år

Vad jobbar du med mer i detalj? Nätverksingenjör är otroligt brett. Du får gärna också berätta om det är i storstad, och om det är hos en MSP eller inhouse.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Skrivet av sparkar_boll:

Vad jobbar du med mer i detalj? Nätverksingenjör är otroligt brett. Du får gärna också berätta om det är i storstad, och om det är hos en MSP eller inhouse.

Jobbar med både drift, felsökning och uppsättning av nätverk. Storstad och inhouse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Du har iallafall kämpat, blir snart bättre.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE -snart borta-
i7-11700K|ASUS ROG STRIX B560-F GAMING WIFI|32GbDDR4|RTX3080
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

Yrke: Fysioterapeut
Lön: 33 500:-. Bytt stad, hade 37 000:- på förra jobbet.
Erfarenhet: 2 år
Utbildning: 3 år
Ålder: 35 år

Permalänk

Yrke: NOC-tekniker, ISP
Lön 32400:-, jourersättning på 5500:-, plus övertid.
Erfarenhet: 1 år NOC, totalt 5/6 år inom Nätverk
Ålder: 31 år

Permalänk
Skrivet av Polenta_jones:

Yrke: NOC-tekniker, ISP
Lön 32400:-, jourersättning på 5500:-, plus övertid.
Erfarenhet: 1 år NOC, totalt 5/6 år inom Nätverk
Ålder: 31 år

Du har ändå 5/6 år inom nätverk, din kompensation verkar inte vara så rättvis...
Vad har du gjort på tidigare jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmarockano:

Du har ändå 5/6 år inom nätverk, din kompensation verkar inte vara så rättvis...
Vad har du gjort på tidigare jobb?

NOC-tekniker brukar dock vara 1st line. Men visst, ett par tusen till hade kanske varit rimligt.

Permalänk
Skrivet av SmekusNamnus:

NOC-tekniker brukar dock vara 1st line. Men visst, ett par tusen till hade kanske varit rimligt.

Formulerade mig lite dåligt där / lämnade några ord i bagaget..

Jag vart mest nyfiken kring 5/6 års erfarenhet inom nätverk med endast den nivån av kompensation, samt rollen.