Så.. sitter på ett gammalt Ducky Shine 2 med X antal tusen timmar i nacken där 'A' knappen börjar ge med sig, kikat lite på både Ducky, Varmilo & Keychron och hade nästan bestämt mig för att köpa en Keychron Q6 Max men den fanns inte i lager med bruna switchar..
Sen började det dyka upp oroväckande mycket posts på reddit om dom med dubbelklick, trippelklick, knappar som slutar fungera helt efter bara veckor eller månader så blivit lite rädd för att chansa med dom nu med tanke på att det kostar runt 3000 och känner att jag inte riktigt orkar med huvudvärken att skicka tillbaka tangentbord till höger & vänster.
Problemet är att Ducky verkar ha gått från att ha riktigt bra kvalitets prylar för okej pris till att vara som Razer/Steelseries med riktigt kass kvalité så vill inte riktigt köpa fråm dom heller, fan jag är kluven alltså..
Vill ha ett 100% med Nordisk ISO & Hot-swap - trådlöst eller ej är lite skitsamma, hade varit fint om det kommer med cherry mx browns eller liknande men inte heller tvång då jag kan skaffa egna brytare i värsta fall, finns det ens något alternativ till Ducky/Varmilo/Keychron utan att behöva bygga det själv?