Så funkar obegränsad surf hos operatörerna

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Jag har kollat på det hela både i inloggat BankID läge och i utloggat läge... 😟 ☹️ De verkar ha tagit bort detta erbjudandet.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Vette tusan vad jag ska göra nu...🫥 🤕 Jag ska kolla runt lite till så att jag inte har missat något...

Men har du beställt den för 399 kr? Eller skulle du göra det? Tråkigt att dom tagit bort det i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Men har du beställt den för 399 kr? Eller skulle du göra det? Tråkigt att dom tagit bort det i så fall.

Spana in mina senaste nakenbilder Det Vill Säga Den Nakna Sanningen...

Jag beställde det i förrgår - den 7 April - vilket betyder att att det verkar som att Telenor plockade bort erbjudandet...

Dessutom verkar det vara så att man KAN beställa routern till abonnemanget MEN man får betala routern själv.

Jag vill inte vara sån men för att svara på Din Fråga, ja jag beställde det mobila bredbandet för 349:- /månad i 24 månader med bindningstid.

Efter kampanj / bindningstidens slut 🔚 betalar jag 399:- /månaden för det mobila bredbandet med routern som medföljer som lån så länge jag har detta bredband.

Detta är ett bredband jag inte kommer att säga upp i första taget...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

Totalkostnad utslaget per år hjälper inte när man söker en billig kostnad per månad mellan olika operatörerer.

Men okej man kan jämföra vad olika operatörer tar per år och slå ut det per månadskostnad avseende månadsavgiften. För routern är både års och månadsavgiften noll kronor.

Om man är extremt kostnadsmedveten, vilket du verkar vara, och vill göra jämförelser mellan kostnader för olika operatörer behöver man göra det under den tid man har bundit sig för ett fast pris och räkna med varenda liten kostnad som måste betalas, till exempel i form av en begagnad router. Du kan inte räkna över längre perioder än så eftersom priserna varierar över tid och det är inte alls säkert att du får betala samma pris när din bindningstid har upphört om 24 månader.
Den lägsta totalkostnaden över en sådan period ger även den lägsta genomsnittliga månadskostnaden. Det är fortfarande vanlig grundskolematte.

Om man inte har möjlighet att ta varierande kostnader över en 24-månadersperiod för att få det lägsta totalpriset, till exempel genom att redan den första månaden köpa en begagnad 5G-router för ett par tusenlappar är alternativet förstås att ta ett abonnemang med en fast månadskostnad och en lånerouter. Det är nästan alltid de som har minst pengar som får betala mest eftersom de måste välja de dyrare alternativen.

Jag känner att den här diskussionen har gått på tomgång ett bra tag och att det har blivit dags att lämna den här tråden.
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Om man är extremt kostnadsmedveten, vilket du verkar vara, och vill göra jämförelser mellan kostnader för olika operatörer behöver man göra det under den tid man har bundit sig för ett fast pris och räkna med varenda liten kostnad som måste betalas, till exempel i form av en begagnad router. Du kan inte räkna över längre perioder än så eftersom priserna varierar över tid och det är inte alls säkert att du får betala samma pris när din bindningstid har upphört om 24 månader.
Den lägsta totalkostnaden över en sådan period ger även den lägsta genomsnittliga månadskostnaden. Det är fortfarande vanlig grundskolematte.

Om man inte har möjlighet att ta varierande kostnader över en 24-månadersperiod för att få det lägsta totalpriset, till exempel genom att redan den första månaden köpa en begagnad 5G-router för ett par tusenlappar är alternativet förstås att ta ett abonnemang med en fast månadskostnad och en lånerouter. Det är nästan alltid de som har minst pengar som får betala mest eftersom de måste välja de dyrare alternativen.

Jag känner att den här diskussionen har gått på tomgång ett bra tag och att det har blivit dags att lämna den här tråden.
Lycka till!

Jag är helt med på Ditt resonemang. Jag ska inte lägga ut texten.

Jag valde Telenor - av samma anledning som Dig - för att de har Obegränsad Surf (inget FUP) och utlandsanvändning.

Jag anser att man inte ska behöva betala mer än 300 kr - - 400 kr /månaden för ett mobilt bredband. Även om jag kan betala mer.

Tack åter igen.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Spana in mina senaste nakenbilder Det Vill Säga Den Nakna Sanningen...

Jag beställde det i förrgår - den 7 April - vilket betyder att att det verkar som att Telenor plockade bort erbjudandet...

Dessutom verkar det vara så att man KAN beställa routern till abonnemanget MEN man får betala routern själv.

Jag vill inte vara sån men för att svara på Din Fråga, ja jag beställde det mobila bredbandet för 349:- /månad i 24 månader med bindningstid.

Efter kampanj / bindningstidens slut 🔚 betalar jag 399:- /månaden för det mobila bredbandet med routern som medföljer som lån så länge jag har detta bredband.

Detta är ett bredband jag inte kommer att säga upp i första taget...

Synd att dom inte har kvar den för 399 kr. Då avvaktar jag nog till dom kommer med ett nytt erbjudande. 😃 Har ju mobilabonnemang hos Bredband2 också. 12 GB surf för 135 kr/mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pruttmuff:

Jag hittade Var och Hur man kan beställa det billigare abonnemanget MEN det är lite snårigt att förklara.

Vill du beställa så kan jag förklara självklart...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Walk to...

Skrivet av Pruttmuff:

Synd att dom inte har kvar den för 399 kr. Då avvaktar jag nog till dom kommer med ett nytt erbjudande. 😃 Har ju mobilabonnemang hos Bredband2 också. 12 GB surf för 135 kr/mån.

Gå denna vägen

Start
Handla
Bredband
Bredband via 5G

Dunka in din adress och DÅ ska du få upp erbjudandet med router - ja det billigare erbjudandet helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Radovic:

Gå denna vägen

Start
Handla
Bredband
Bredband via 5G

<Uppladdad bildlänk>

Dunka in din adress och DÅ ska du få upp erbjudandet med router - ja det billigare erbjudandet helt enkelt.

Jag hittade.

Edit: Skickar dom simkort och router till postombud med Postnord?

Permalänk
Medlem

Yes ☺️

Skrivet av Pruttmuff:

Jag hittade. <Uppladdad bildlänk>Edit: Skickar dom simkort och router till postombud med Postnord?

🎊 Grattis 🎊 till Lost and Found...eller Löst och Taget.

Yes. De skickar med Postnord.

In my case så kommer jag att plocka upp Routern i Stockholm, i butik (eftersom jag inte litar på Post Mord) och så har jag internet Direkt. Även om jag tror att jag kommer vara helt slut för att Orka Surfa.

Tecknade Du ett mobilt bredbandsabonnemang in the end? 🤔 Om inte Gör Det innan Telenor Tar Bort Erbjudandet på Riktigt...xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan välja att hämta upp routern i butik 🏪 det går snabbare.

SIM kortet skickar de med posten. MEN betalar du 25 kr (tror jag att det är) så får du både router och SIM kort direkt i butiken.

Edit: Du måste logga in på Min sida och be Telenor att Du vill hämta ut varorna i X stad och i Y Butik. ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den här vägen bör man gå för att få Bredband via 5G.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radovic:

För Helvete 😃 Helge 😁 BYT Till Telenor Sverige...

Du betalar alltså ⚠️ 366 Svenska Pix för 💯/💯 Mbit/s Det Vill Säga (upp):

<Uppladdad bildlänk>

...skillnaden är enbart 33 Pix som det skiljer sig mellan Telenor's Mobila Bredband där du får en hastighet på 1000 Mbit/s om Du lägger till 33 Kronor mer hos Telenor...

Självklart har jag beräknat den totala kostnaden efter bindningstidens slut 🔚 eftersom jag är för slö att göra två beräkningar för att visa på prisskillnaden mellan, Din fasta kostnad och telenors 24 månader rabatt vs. kostnaden för Ditt fasta bredband och Telenor's kostnad efter det att bindningstiden har gått ut.

Make a change for once in your life.

Det är UPP TILL 1000, du har ingen garanterad hastighet. Det är helt hur det mobila nätet är området. Bara för att det fungerar bra på ett ställe, behöver det inte alls fungera bra på ett annat ställe.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det är UPP TILL 1000, du har ingen garanterad hastighet. Det är helt hur det mobila nätet är området. Bara för att det fungerar bra på ett ställe, behöver det inte alls fungera bra på ett annat ställe.

Mmm...kay...

Jag är i alla fall Happy att ha tecknat ett avtal med en operatör som inte (som minst like in less) håller på med några begränsningar. Plus ➕ alla andra fördelar jag nämnt tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrgentAlert:

Chilimobil har 20GB sen 5GB per sms 20x30 600GB men har 999GB per månad.
Den som verkar ha fritt är Telenor.

Jag tecknade (skrev upp mig på) ett Telenorabonnemang - Mobilt bredband...men:

Jag har själv 3Mbit mobilabonnemang och teoretiskt max är 33,3GB ca per dag men då skall man ladda ner något dygnet runt jag har väl legat på 20-25 nån dag när jag haft uppdateringar och streamat mm.

...jsg tecknade (skrev upp mig på) även ett Chilimobil mobilabonnemang.

Skrivet av Radovic:

Hur tycker du att det går att surfa då, med 3Mbit? 🤔
Jag tycker det går trögt med "låga" hastigheter när man vill ladda ner något program eller app etc.

Utveckla gärna.

Skrivet av Grabben_83a:

Det beror på hur bråttom man har.
Uppdateringarna i telefonen kör jag ofta när jag ändå inte använder den så märker inte av det så mycket.
Mer om man kör internetdelning och har nån större uppdatering som kan ta några timmar att plocka ner och att samtidigt surfa då kan vara lite småsegt.
Men laddas inget ner märker jag faktiskt ingen större skillnad mot att sitta på en 100Mbit lina.
Men så fort nått laddas ner samtidigt så märker man att sidan laddas långsamt.

Skrivet av UrgentAlert:

Tycker det fungerar har det mest för haft ansträngd ekonomi.
Men kanske hoppar på Comviqs erbjudande på Mobilt bredband 4G för 249:- i 24mån med router.

Annars har Tele2 mobilt bredband 4G utan bindningstid för 249:- utan router i 12mån sen blir priset 549:- vilket inte är värt alls.
Såg även Tele2 har mobilabonnemang snabbt för 349:- i 12 mån eller 24mån om man tar nån av telefonerna som ingår.
Dock har de jue 50GB fup per dag som man slår i betydligt snabbare när man har upp till 100Mbit i 5G nätet.

Funderar på köra på nått av dem.

Kör med appen Automate lagt 2 parallella flows som startar varandra för att fortsätta skicka sms.

Jag tecknade samma Chili mobilabonnemang 3 Mbit/s á 179 kr per månad.

Jag tänkte ha det (det ligger i öppen dag) för Nationella samtal (Roaming när jag reser) och som en internet Backup OM Telenor's Mobile Bredband skulle ha någon Downtime någon gång av underhålls ⛑ skäl etc.

Min förhoppning är att 3 Mbit/s DL/UL Symmetrisk hastighet kommer att vara tillfyllest om olyckan är framme, ja avseende Downtime då...

Visa signatur