Youtube firar 20 år med nya funktioner

Permalänk
Melding Plague

Youtube firar 20 år med nya funktioner

Fyrdubblad hastighet och ny design av TV-appen väntar Premium-användare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Du är för dålig på att kasta sten!"

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bra, YT-appen på appletv är ganska sunkig så det vore ju trevligt med en overhaul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Bra, YT-appen på appletv är ganska sunkig så det vore ju trevligt med en overhaul.

Handlar med största sannolikhet inte om AppleTV utan om Youtube TV: https://en.wikipedia.org/wiki/YouTube_TV

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg hur najs det var att man kunde söka på nästan precis vad som helst, och få upp klipp på det. Idag tar man det lite for granted. Hade en gammal sunkig imac g3 som jag kollade igenom den animerade zelda-serien dubbad på tyska.. i frimärksstorlek.. Men man gjorde det för att man kunde!

Kollade också mycket på "AMV"s för spel på den tiden, den här är en av de äldre som jag kommer ihåg(och faktiskt kunde hitta)

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Ni glömde: "Och mer aggresiv och penalistisk reklamvisningsalgoritm"

Permalänk
Medlem

Är det därför de gjort att thumbnailsen är svinstora? 3st på bredd enbart....

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av clnr:

Handlar med största sannolikhet inte om AppleTV utan om Youtube TV: https://en.wikipedia.org/wiki/YouTube_TV

Förmodligen, men kan väl hoppas att det "spiller över" till appletv med, med lite tur.

Permalänk
Medlem

Ja, en app för Apple-TV i enlighet med Apples användarrekommendationer är mycket önskvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Håller helt med värdelöst, upplever också att algoritmen blivit sämre sen man blev premium användare...samma videos kan dyka upp 3-4 gånger under olika kategorier.

Som minnesvärdklipp blir det nog den här, men listan kan göras hur lång som helst.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Aaah youtube. Mitt opium.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

En gammal klassiker jag aldrig tröttnar på

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Det är så himla onödigt med superstora och bara tre på rad men det finns lösningar. I denna tråd pratas det om hur man får bort shorts men även hur man t.ex kan få små thumbnails.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1737695-blockera-short...

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med apple tv men på android tv finns denna tredjeparts app med adblocker och customizable UI.

https://github.com/yuliskov/smarttube

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jahapp, är det därför thumbnailsen blivit stora som tallrikar och bara 3 i bredd?

Se där, YT gör en uppdatering som leder till försämring, vad förvånad man blir.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Precis, jag får iofs 4 i bredd, men brukade kunna ha 6 eller 7 i bredd.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Håller helt med värdelöst, upplever också att algoritmen blivit sämre sen man blev premium användare...samma videos kan dyka upp 3-4 gånger under olika kategorier.

Som minnesvärdklipp blir det nog den här, men listan kan göras hur lång som helst.
https://www.youtube.com/watch?v=eL2PigXzQhI

Eller denna klassiker
Hatten är din

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag "you're a wizard, harry!"

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

Så här såg det ut om man ville skapa konto 2007-05-25

Edit: Något favoritklipp har jag nog inte.
Jag är aldrig inloggad. Och den enda kanal jag kikar in på då och då är https://www.youtube.com/@pen-pals
Och innan dess var det https://www.youtube.com/@GloveandbootsOfficial Fasen vad jag saknar dom...

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem

Double rainbow?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Om 20 år kanske vi får en sökfunktion som inte är helt trasig - som det var för 20 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Se där, YT gör en uppdatering som leder till försämring, vad förvånad man blir.

Jag är övertygad om att det är något slags socialt experiment, där Google medvetet förstör allt som funkar bra.

Permalänk
Medlem

Skapade en kanal igår just på 20 års dagen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Kommer ihåg hur najs det var att man kunde söka på nästan precis vad som helst, och få upp klipp på det. Idag tar man det lite for granted. Hade en gammal sunkig imac g3 som jag kollade igenom den animerade zelda-serien dubbad på tyska.. i frimärksstorlek.. Men man gjorde det för att man kunde!

Bara för man kunde... vi var för länge sen några som skulle kolla på star-wars hemma hos en i gänget. VHS bandet som filmen var på hade sett sina bästa dagar så färg-tv:n klarade inte av att synka så gick inte att titta på. Dock så hade han en dator-skärm som klarade att synka. Se Dart Wader i svart-gult men långsamt "fosfor" var en upplevelse.

OnT: Kommer ihåg YouTube innan Google tog över, max video-storlek var 100MB om jag minns rätt. Gick inte få till nåt högupplöst där inte

Permalänk
Medlem

Den första jag tänker på är nog AVGN:

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Se Dart Wader i svart-gult men långsamt "fosfor" var en upplevelse.

Dart Wader.
Tack för den, helt klart dagens bästa 😂

Visa signatur

Här nere kan man skriva lite olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Så det var inte bara jag, trodde det var någon av mina addons som spökade. De är så gigantiska att man ser porerna på ansikten i thumbnailsen. Extremt irriterande och fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Skrivet av boysetsfire:

Så det var inte bara jag, trodde det var någon av mina addons som spökade. De är så gigantiska att man ser porerna på ansikten i thumbnailsen. Extremt irriterande och fult.

Jag fick damp och löste det med OpenAI.

1. Browser Plugin: Tampermonkey
2. New script:
3: Klistra in följande:

// ==UserScript== // @name YouTube 5 Grid Fix // @namespace http://tampermonkey.net/ // @version 1.0 // @description Tvinga YouTube att visa 5 kolumner i grid-layout // @match https://www.youtube.com/* // @grant none // ==/UserScript== (function () { 'use strict'; const overrideGrid = () => { const grid = document.querySelector('ytd-rich-grid-renderer'); if (grid) { grid.style.setProperty('--ytd-rich-grid-items-per-row', '5'); } }; const waitForGrid = () => { const observer = new MutationObserver(() => { overrideGrid(); }); observer.observe(document.body, { childList: true, subtree: true, }); overrideGrid(); // Kör direkt också }; // Lyssna på navigering inom SPA window.addEventListener('yt-navigate-finish', () => { waitForGrid(); }); // Kör direkt vid första laddning waitForGrid(); })();

4. Spara och njut

Jag klickar alltid bort short-rekommendationerna och då blir det bra. Annars lär det bli en rad med få thumbnails först.

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Om 20 år kanske vi får en sökfunktion som inte är helt trasig - som det var för 20 år sedan.

Jag har slutat att googla och ställer frågan i chatgpt nu för tiden. Det är den bästa lösningen jag har på den trasiga sökmotorn 😁

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

@FredrikMH
Tack för det funkar kalas bra i Firefox, men i Edge verkar det inte vilja hoppa igång.

Edit: man var tydligen tvungen att aktivera Utvecklarläge i Edge.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc