Permalänk
Medlem

Bästa fläns + fläkt

Väldigt simpel tråd, vilken procerssorkylning (luft) är den bästa bortsätt från Thermalright's SLK serie ?

Permalänk
Medlem

http://www.swiftnets.com/products/MCX462-V.asp
skulle ja chansa på... rent koppar... men likadyra om inte dyrare än SLK serien

Visa signatur

Workstation : i7 4690k | Asus MAXIMUS VII FORMULA | 32gb RAM | Gigabyte GT760 4gb | 3x Benq | Winslow 10

Permalänk
Medlem

man kan väll säga att jag var ute efter ett billigare alternativ eftersom min budget inte ligger på topp det var därför jag sa att det inte skulle vara SLK.... men men ;D

Permalänk

Alpha flänsarna är bra men som sagt dyra även dom. Ska du kyla en AMD så rekommenderar jag Coolermaster Aero 7+, jag kör med den och den kylare riktigt bra, låter lite men inget jag tänker på, har även ställt ner den i varvtal nu. Kolla min sign för temp.

Permalänk
Medlem

Offtopic, men väldigt irriterade färg på din sign

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magn0lia
man kan väll säga att jag var ute efter ett billigare alternativ eftersom min budget inte ligger på topp det var därför jag sa att det inte skulle vara SLK.... men men ;D

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SPFROCK2

bra budgetval enligt mig.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Edit: Både Spire Falcon och Spire Whisper är bra, dock så frågade han om "bäst" kylare och riktade sig tydligt emot SLK som är high end. Spire är low noise, inte prestanda.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave

Edit: Både Spire Falcon och Spire Whisper är bra, dock så frågade han om "bäst" kylare och riktade sig tydligt emot SLK som är high end. Spire är low noise, inte prestanda.

man kan ju ta och tänka till lite själv ibland och byta fläkten mot en kraftigare då...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Silent Boost för ~350:- känns faktiskt som ett ganska bra val, får rätt okey i tester och priset samt ljudnivån kan man lungt leva med.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Har också hört bra grejer om TTs silentboost finns det nån adress till en recension eller nått kanske, möjligt att det blir en SLK iaf men skulle ju inte skada att titta lite

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
man kan ju ta och tänka till lite själv ibland och byta fläkten mot en kraftigare då...

Då är det väl lika bra att satsa på en bättre fläns på direkten eftersom extrafläktar i princip alltid dyrare än de som följer med kylaren.

Edit: TT silent boost är trevlig. Lär er använda google.com om ni vill ha recensioner.

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekomendera Spire WhisperRock IV för runt 200:- på
datorbutiken.se

_väldigt_ tyst och håller riktigt bra temperaturer på brorsans 3000+

Visa signatur

[size="1"]AMD XP1800+ | MSI KT3 Ultra | 512MB PC2700 | POV GF4 Ti4200 SE | 11615p 3Dmark2001SE
"Moments get lost in time, like tears in the rain."[/size]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SPFROCK2

bra budgetval enligt mig.

Är inte Whisperrock IV bättre då? Lite billigare, samt lägre ljudnivå.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_soderlund
Är inte Whisperrock IV bättre då? Lite billigare, samt lägre ljudnivå.

kan vara, men eftersom jag inte provat den så vet jag inte.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Silent Boost för ~350:- känns faktiskt som ett ganska bra val, får rätt okey i tester och priset samt ljudnivån kan man lungt leva med.

Jag blev ruskigt sugen på Silent Boost-fläkten! Vart köper man den billigast??

Visa signatur

Intel E8400 | 4GB RAM | Gigabyte GA-X48-DQ6 | Windows 7 RC1 x64

Permalänk
Medlem

http://www.stopshop.se/ eller http://www.datorbutiken.com/ stopshop är nån tia billigare. Slient boost kostar 338:- på stopshop just nu.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Finns flera recensioner länkade på Tt:s hemsida. www.thermaltake.com --> leta efter Silent Boost bland retailprodukterna.

Permalänk
Avstängd

http://www.thermalright.com/news_SLK947.htm

Denna med en Vantec Tornado 92mm skulle inte vara fel Ska nog satsa på en sån med en sån fläkt. Det är världens bästa luftkylare.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk

Vantec Tornado? Låter inte den otroligt högt? Sen så ska man snacka bästa luftkylning så handlar det inte bara om hastighet och kylförmåga på flänsen utan hur man riktar luften med ducts samt täcker upp döda områden m.m.

Permalänk
Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
Vantec Tornado? Låter inte den otroligt högt? Sen så ska man snacka bästa luftkylning så handlar det inte bara om hastighet och kylförmåga på flänsen utan hur man riktar luften med ducts samt täcker upp döda områden m.m.

Det är möjligt att den låter men det är ju när man klockar. Man kan införskaffa en fanmate eller rheobus så att man kan ställa ned spänningen till fläkten och därmed sänker varvtalet vilket gör att den inte väsnas.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Det är möjligt att den låter men det är ju när man klockar. Man kan införskaffa en fanmate eller rheobus så att man kan ställa ned spänningen till fläkten och därmed sänker varvtalet vilket gör att den inte väsnas.

precis vad jag gjorde, det blev en SLK 900u och enVantec tornado 92mm, flyttar 119 CFM luft och låter 63db men det ska fancontrollern fixa ;D hoppas att jag blir nöjd.

Permalänk

hoh, 63dB damn...

Permalänk
Medlem

Har nu satt på mina radialfläktar på min SLK (bilder kommer)

Det är sådana här:
http://www.whynoi.se/shop/product.asp?intProdID=108

Efter att ha höjt multipeln 0,5 och Vcore 125mV, har jag 9!! grader lägre loadtemp.

Kan rekomenderas :D, tror att dom presterar bättre än Delta/Tornado med lägre ljudnivå!!

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk
Avstängd

hmmm en sådan fläkt på min lsk-900 kanske inte skulle vara så dumt... eller två

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har satt på två !

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.

Permalänk

2 som blåser åt samma håll? Det blir ju ingen skillnad eftersom en fläkt inte klarar att skyffla mer luft än originalkapacitet.

Permalänk
Medlem

Zalman 7000CU PentiumIV eller Alpha PAL8942 PentiumIV

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightwave
2 som blåser åt samma håll? Det blir ju ingen skillnad eftersom en fläkt inte klarar att skyffla mer luft än originalkapacitet.

Två såna här, bredvid varandra :p!
http://www.whynoi.se/shop/product.asp?intProdID=108

Visa signatur

HP Spectre x360 15"
i7-9750H, 16 GB DDR4-2666, GTX 1650 4 GB, 1 TB SSD.