Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hypode
Säger du att din ADSL lampa slutade lysa i Torsdags???

Herregud!!

Mitt gamla Telia ADSL sades upp den 31 okt också och jag kan direkt säga att det inte är BBB's fel att du blivit inkopplad så här sent... Det är Telia som glömt att meddela Skanova att koppla bort dig från stationen... så länge du legat kvar som ansluten till Telias ADSL så har inte BBB kunnat lägga någon inkopplingsorder till Skanova... Jag hade samma problem.. Mitt konto slutade att fungera den 31 okt men ADSL lampan fortsatte att lysa.. den 7 nov ringde jag till Telia och frågade varför de inte kopplat bort signalen från jacket ännu (jag visste att andra hade haft problem med detta).. Svaret från Telia blev en ursäkt och 10 minuter senare slutade lampan att lysa. Sedan tog det 20 dagar för Skanova att "utreda" om de kunde koppla in BBB och efter att de kom tillbaka till BBB med status att jag nu var ledig och att uppkopplingen kunde genomföras så tog det inte många dagar.

Nä du! det är inte BBB det är fel på, det är vårt kära monopolföretag Telia med underbolaget Skanova som tydligen har sophinkar i administrationen eller medvetet ställer till det för kunder som lämnar dom.

BTW, jag bor också i GBG och jag har haft VDSL sedan den 28 nov nu och det fungerar konon och jag ångrar mig inte en sekund... Jag tycker dock det är tragiskt att Telia klantar sig på så många avslut av ADSL, det är nästan så att man misstänker att det är medvetet för att sabba för BBB...

Jag tycker du ska skriva ett brev till PTS och förklara din situation och ring även Telia och ge don en känga! det finns personer i det här forumet som fått ersättning av Telia för att de "glömt" att meddela Skanova att ADSL signalen ska kopplas bort från jacket.

Jag instämmer fullkomligt. Telia har medvetet fördröjt det hela för att själva hinna erbjuda en snabb ADSL/VDSL tjänst, dessutom finns det en del kunder som inte inser vilket fult spel Telia kör med och för dom hamnar BB i dålig dager.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Medlem

ooooooooooooh jag beställade den 25"e juli, har inte fått det än, så vem fan klagar när dom fått vänta i 1.5 veckor*gooooosh*

Visa signatur

::L::

Permalänk
Medlem

Inte nog med att man får vänta till 31: jan för att chello ska bli bortkopplat, jag fick även en faktura från telenordia, jag hade telenordia innan jag hade chello, då köpte jag 3 år förbetalt internet från dom. Nu har de 3 åren gått och man måste förnya det så nu har de skickat en faktura på 300 spänn till mig =/.... får betala för 3 internetabbonemang nästa månad

ska ringa å klaga på dem, jag har ju liksom inte använd deras skit tjänst 56k

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Hämtade modemet idag och kunde börja surfa trots att jag har 4 bockar och det skulle kopplas in imorrn!

tankat som mest i 1,37Mb/s
Pingar Sunet på 25ms

Permalänk
Medlem

jag pingar 47 ms till sunet =\
men tankar bra

Permalänk

pinger 35 till sunet, men tankar bra
dock sjunker upload rejält när jag tankar

nån som vet om man kan sänka ping tiderna?

Permalänk
Medlem

Fick igång allt igår kväll
Har laddat som högst i 1,2MB/s men min upload är hemsk 0,5 sedan så
har modemet restartat av sig själv ett par ggr tror ialla fall det är modemet
har kollat alla mina inställningar på datan och det verkar inte va något med
dom någon som vet något om detta?

Visa signatur

bite me!!

Permalänk
Medlem

Så nu har man testat lite i Tptest en massa gånger.

1. Jag kommer inte en Kbit över 875 Kbit i upload, någon som vet varför? Verkar vara strypt på precis 875 Kbit.

2. Jag fick högre download på Tcp ca 6.20 mbit än Udp runt 4 mbit. Verkar skumt.

Men uploaden begränsad till precis 875 kbit står det inte någonstans om att den ska vara det.

Jag har BBB 8/1 mbit adsl.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Så nu har man testat lite i Tptest en massa gånger.

1. Jag kommer inte en Kbit över 875 Kbit i upload, någon som vet varför? Verkar vara strypt på precis 875 Kbit.

2. Jag fick högre download på Tcp ca 6.20 mbit än Udp runt 4 mbit. Verkar skumt.

Men uploaden begränsad till precis 875 kbit står det inte någonstans om att den ska vara det.

Jag har BBB 8/1 mbit adsl.

Att du inte kommer över 875Kb/s kan bero på flertalet saker:

1. Din kopparlinje är något gammal o sliten
2. Du har långt till telestationen.

...mm..mm.mm.

Man är inte garanterad 8Mbit, utan upp till 8 Mbit vid bästa tänkbara situation såsom närheten till stationen, kvaliteten på kopparledningarna.

Aure - som bor 1200m från stationen, har Bostream 8/1 och maxar 970-980Kb/s.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Jo kopparn kan vara gammal, men det känns precis som en att den går in i en vägg vid 875 kbit upload. Vill inte gå högre.

Sen avstånd är ca 500 m.

Permalänk
Medlem

Det konstiga med mitt är att jag har hög ping till default gateway. Men efter den så höjs inte pingen mycket. Jävligt skumt.

Permalänk
Medlem

Är detta bra eller dåligt? Då jag inte vet iaf det är nu helvetet börjar med väntan osv osv Ngn som ligger på samma stadium och kan svara på hur länge du fått/fick vänta?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload2/zxccxzczxc.JPG

Är detta bra eller dåligt? Då jag inte vet iaf det är nu helvetet börjar med väntan osv osv Ngn som ligger på samma stadium och kan svara på hur länge du fått/fick vänta?

jag hade detta stadium i 3 månader
fast nu lär det gå fort, bbb har börjat pumpa kunder nu
tror det tar lite mer än 1 vecka o du har ditt bbb!

Permalänk
Medlem

Jag är uppe i 3 mån på det stadiumet på måndag.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joga
Jag är uppe i 3 mån på det stadiumet på måndag.

snacka med kundtjänsten isåfall

Permalänk
Medlem
Citat:

hade sådär i en 1-2 månader.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninja[inc]
snacka med kundtjänsten isåfall

Jepp jepp.

Ska bara vänta till på måndag så att de verkligen dragit över.

Visa signatur

/Joga

Permalänk

lika bra o ring dem nu:p

Permalänk

Lite besviken på BBB... Ringde för ett tag sen och kollade avstånd med deras kundtjänst.
Då skulle jag få 10Mbit, boodde 199meter ifrån! Upp till 700meter får man ju 10Mbit.
Men nu när jag beställt och allt och fick hem uppgifter så står det att jag endast får 8Mbit.
Beror på vilka kablar och skit som ligger i marken.. Verkar som dom suger! bajs......

Vill ha 10Mbit!! Minst!!!

Visa signatur

Matte!

Permalänk
Medlem
Citat:

4 månader hade jag det stadiet.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Jag fick Mottagning 5.77Mbit i TPTest med mitt Telia 8mbit. Vad är då min högsta nerladdningshastighet i Kbyte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Jag fick Mottagning 5.77Mbit i TPTest med mitt Telia 8mbit. Vad är då min högsta nerladdningshastighet i Kbyte?

Rent teoretiskt blir det 721,25 Kb/s. Du skall dock veta att hastigheten varierar, då man inte är garanterad 8mbit. Ibland kan det gå snabbare, vid andra tillfällen går det långsammare.

Visa signatur

Daily

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoNe
Fick igång allt igår kväll
Har laddat som högst i 1,2MB/s men min upload är hemsk 0,5 sedan så
har modemet restartat av sig själv ett par ggr tror ialla fall det är modemet
har kollat alla mina inställningar på datan och det verkar inte va något med
dom någon som vet något om detta?

Helvete verkar som modemet restartar varje 30/45min nån som vet något om detta?
Har även provat det på min laptop och samma sak där...
Sedan nån som också har problems med sin upload som jag?

Visa signatur

bite me!!

Permalänk
Medlem

Nu har man fått det

Så äntligen har man fått sitt vdsl !
Den 12 november beställde jag det efter att ha avbeställt bostream.
Förstår inte varför det tar så lång tid för vissa. Måste ju vara att stationen inte är utbyggd eller nått sånt då ?

Visa signatur

/Pär

Permalänk
Medlem
Citat:

Kolla inte så mycket på TPTest.

Testa att ladda ner från exempelvis fragzone så får du den ungefärliga maxhastigheten.

Har själv 8 mbit och kommit upp i ca 800Kbit/s.

Visa signatur

"Vad ljuvligt är det inte när ett lindrigt rus drar sin töckenslöja över tillvarons elände....."

Permalänk
Medlem

Re: Nu har man fått det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baaz
Så äntligen har man fått sitt vdsl !
Den 12 november beställde jag det efter att ha avbeställt bostream.
Förstår inte varför det tar så lång tid för vissa. Måste ju vara att stationen inte är utbyggd eller nått sånt då ?

Vet ej om det har med folk som har Kabel istället för ADSL, då BBB VDSL/ADSL hänger på samma linje? så måste man först få bort sitt gamla, medans de som har kabel som gammalt inte behöver det, utan de kan koppla in BBB direkt om de vill men sen betala för bägge om de inte kopplar bort gamla dvs.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robocrap
Kolla inte så mycket på TPTest.

Jag trodde meningen med TPTEST var att man skulle få en rättvis hastighetsbedömning. Man kan ju t.ex. välja att använda sig av servern "Bredbandsbolaget, Stockholm" om man nu har dem som ISP.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Nu har man fått det

Citat:

Vet ej om det har med folk som har Kabel istället för ADSL, då BBB VDSL/ADSL hänger på samma linje? så måste man först få bort sitt gamla, medans de som har kabel som gammalt inte behöver det, utan de kan koppla in BBB direkt om de vill men sen betala för bägge om de inte kopplar bort gamla dvs.

Stämmer - så länge det är ok för kunden så finns det inga tekniska hinder att ha 2 olika abbonnemang så länge dom inte båda är ADSL/VDSL.

För mig tog det bara 11-12 arbetsdagar från beställning till inkoppling - finns det någon som fått det snabbare eller är det rekord?

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk
Medlem

Om ni har Telia ADSL 0,5mbit rekommenderar jag verkligen att uppgradera till 8mbit. Det enda jag behövde göra var att ringa till kundtjänsten. 5minuter senare så var det uppgraderat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Om ni har Telia ADSL 0,5mbit rekommenderar jag verkligen att uppgradera till 8mbit. Det enda jag behövde göra var att ringa till kundtjänsten. 5minuter senare så var det uppgraderat!

Jo, det går säkert fort att göra det... frågan är bara om man vill fortsätta vara kvar hos ett företag som gör lite som dom vill med priser och avtal.

Det finns ju ett visst värde i att slippa Telia (om det inte är för att markera mot monopolet så i alla fall för att priset är högre på Telia).

Dessutom så är Telia inte direkt drivande när det gäller internet tekniken.

Om Telia hade fått välja så hade säkert hela Sverige haft deras ADSL 500 tjänst med ett rörligt MB pris. Tack vare företag som BBB och Bostream har Telia tvingats lansera tjänster som ex 8Mbit till vettigare priser.

Jag tycker BBB och Bostream gör ett mycket bra jobb rent utvecklingmässigt.