Permalänk
Medlem

486 -> 386

Jag letar efter ett program för DOS som klockar ner en 486:a till en 386:as hastighet. Jag känner tyvärr inte till några klockfrekvenser, så detta bör vara ställbart.

Jag har hittat ett par stycken, men dessa var tyvärr för Windows.

Hoppas att någon han hjälpa mig att hitta ett sådant program.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någonting i stil med slow.exe som finns på adressen nedan kanske?

http://home.clara.net/jhbodle/utils.htm

Permalänk

Re: 486 -> 386

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag letar efter ett program för DOS som klockar ner en 486:a till en 386:as hastighet. Jag känner tyvärr inte till några klockfrekvenser, så detta bör vara ställbart.

Jag har hittat ett par stycken, men dessa var tyvärr för Windows.

Hoppas att någon han hjälpa mig att hitta ett sådant program.

Får man fråga varför?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

För att vissa äldre spel går så fort att man inte hinner uppfatta vad som händer annars tex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
För att vissa äldre spel går så fort att man inte hinner uppfatta vad som händer annars tex.

Haha riktigt illa egentligen...
Att en 486:a går för snabbt

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jag antog att frågan skulle komma upp...

Datorn styr en en stor svetsrobot, som av någon anledningen inte vill veta av en snabbare dator än en 386:a. Förmodligen kan inte svetsroboten ta emot signaler så fort som en snabbare dator skickar dem.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag antog att frågan skulle komma upp...

Datorn styr en en stor svetsrobot, som av någon anledningen inte vill veta av en snabbare dator än en 386:a. Förmodligen kan inte svetsroboten ta emot signaler så fort som en snabbare dator skickar dem.

Ojdå! Väldigt intressant

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dumbo
För att vissa äldre spel går så fort att man inte hinner uppfatta vad som händer annars tex.

Vad spelar du för spel? Vad har du för datorsystem? Very chocking, dude!

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte såna spel idag, men på den tiden var inte alla spel skrivna så att de gick lika fort på alla datorer utan de gick så fort som datorn tillät. Super Zaxxon var ett sådant spel. Jag vill minnas att något av Test Drive-spelen åxå var likadant, tex.