Permalänk

Swehack - ett hacker community

Är du intresserad att lära dig mer om datorer, säkerhet, programmering, Linux/UNIX m.m. Då är Swehack för dig. Vi finns på adressen http://swehack.se. Här finns allt från nybörjare till professionella hackare och datorkunnigt folk.

Alla deltagare har möjlighet att bidra med artiklar, länkar, nyheter m.m. till vår sida. Vi har också ett forum där det är fritt fram att diskutera. Ni är också välkomna att diskutera på #swehack, vår IRC-kanal på irc.taintedknowledge.net

Vad tror ni om ideen? Gå in och titta!

Permalänk
Medlem

Fatal Error: No DOCTYPE specified!

Ni som gör sidan borde lungt lära er lite mer om "programmering"

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

tråkig design oxå

Visa signatur
Permalänk
Medlem

urk vilken rörig sida

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Fatal Error: No DOCTYPE specified!

Ni som gör sidan borde lungt lära er lite mer om "programmering"

har du en webbläsare som ger dig ett felmeddelande om en sida saknar doctype? fy fan vad tragiskt du kanske borde tänka på en uppdatering!

sen kan du ju alltid komma över till oss på irc och testa våra/dina programmerings kunskaper

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swehack
har du en webbläsare som ger dig ett felmeddelande om en sida saknar doctype? fy fan vad tragiskt du kanske borde tänka på en uppdatering!

sen kan du ju alltid komma över till oss på irc och testa våra/dina programmerings kunskaper

Jag tror han menade:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//swehack....

Permalänk
Medlem

Hum, när sidan var uppe på flashback "lanserades" den som en cracker/warez-sida men avspisades ganska tidigt då den varken innehöll någon speciell info eller "hacking-tips".

Nej, satsa på något seriöst istället och lär er stava.

Permalänk
Medlem

Tycker ide'n är bra.

Ang. designen tycker jag om den med. Nästan inga bilder och massa "lull-lull" som ändå bara suger. Tycker den inte alls är rörig! Ren och sjysst!

Visa signatur

Workstation:P4 2.6@3.2 || 2x 256MB DDR 3200 || Abit AI7 || POV GeForce3 Ti200 || 1xWDC40GB || 1xWDC 80GB
Htpc:P4 1.6 || Asus P4S533 || 2*256MB DDR 333 || 1x3.5GB || 1xWDC 80 GB HDD

Permalänk

Att ge något åt er är som att kasta pärlor åt svinen. Förstår ni inte att designen är en bisak. Hela Swehack byggs med frivilliga krafter. Vi kan antingen lägga alla våra krafter på att bygga en snygg sida med inget innehåll eller en sida som inte är helt katastrofal men har bra innehåll. Vi har valt det senare alternativet. Sidan är fullt funktionell och tjänar sitt syfte; den ger deltagarna en möjlighet att dela med sig av sina kunskaper till varandra.

Permalänk
Medlem

Någon som inte tål lite kritik?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jag som trodde man kunde kombinera snygg design och bra innehåll, *host* sweclockers *host* ^^

Permalänk
Medlem

Men den sidan verkar allt annat än seriös.. man kan ju undra vad den fyller för funktion? skämt? wanna be hacker skript kiddz0r sida.. lite r000t exp00liz0rz tr0jan v1rr1 och lite dåligt översatta nyheter / haxx0rz från securityfocus mfl.

Edit: och som bonus får man inte glömma att dom har en mirkkk chanal

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

Hyfsad, men inte så mycket material o svag design.
Skaffa lite skarpare gränser mellan sektioner så blir det bra.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Själva idén är väl helt ok, en community med folk som knackar ihop lite apps och delar med sig av kunnskaperna. Men för att få en seriös prägel på det hela så behöver man en ren och designsmässit tilltalande hemsida som verkligen visar att "detta är en seriös community".

Sidan, som den är nu är lite virrig tycker jag, inga borders på tabellerna till vänster. Nyheterna borde vara lite nerbantande på förstasidan, men med en "läs mer..."-knapp. Att rösta på nyheterna är väl även det en lite onödig funktion som ger lite onödig funktionalitet till en så simpel grej som en nyhet. Loggan/bannern borde bli lite mindre tycker jag, tar upp alldeles för mycket plats. En simpel textrad längst upp till vänster med texten SWEHACK tror jag skulle ge finare intryck (eller en liten bild för den delen, sak samma).

Men fasiken, krävs inte mycket jobb med den sidan för att få den helt reko, något stavfel och lite omstrukturering så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
Någon som inte tål lite kritik?

Bara jag som inte tycker kritiken var speciellt utförlig? Prova läs igenom igen.

Permalänk
Medlem

Helt dömt att misslyckas är det ju inte.

Fixa så att kolumnen till vänster har samma utseende som den till höger, alltså en grå titelcell och en border, och som sagt stavfel och en "Läs mer..." på nyheterna. Röstningen på dem tycker jag inte heller är särskilt bra, de flesta som besöker sidan är väl intresserade av det ni skriver om, då är det ju ganska givet att de röstar att det är en bra nyhet.. såvida ni inte skriver om saker som inte har med något att göra då.

Sen tycker jag röstningen om språk till vänster borde sorteras efter antal röster, inte huller om buller som det är nu. Och varför är python inte grått som de andra?

Validering är ju oxo en viktig punkt, om ni har en sida om programmering/scripting/hacking så ger det ju ett seriösare intryck om den som gjort sidan kan något om sitt område och gör det ordentligt, precis som alla andra ska kunna något om sitt område(programmerarna, säkerhetskillarna etc).

"Slumpad bild" förstår jag inte vad den gör där riktigt? Vad har den med sidan att göra?

bra idé dock, vi behöver fler programmerings/scripting/säkerhetscommunitys.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Helt dömt att misslyckas är det ju inte.

Fixa så att kolumnen till vänster har samma utseende som den till höger, alltså en grå titelcell och en border, och som sagt stavfel och en "Läs mer..." på nyheterna. Röstningen på dem tycker jag inte heller är särskilt bra, de flesta som besöker sidan är väl intresserade av det ni skriver om, då är det ju ganska givet att de röstar att det är en bra nyhet.. såvida ni inte skriver om saker som inte har med något att göra då.

Sen tycker jag röstningen om språk till vänster borde sorteras efter antal röster, inte huller om buller som det är nu. Och varför är python inte grått som de andra?

Validering är ju oxo en viktig punkt, om ni har en sida om programmering/scripting/hacking så ger det ju ett seriösare intryck om den som gjort sidan kan något om sitt område och gör det ordentligt, precis som alla andra ska kunna något om sitt område(programmerarna, säkerhetskillarna etc).

"Slumpad bild" förstår jag inte vad den gör där riktigt? Vad har den med sidan att göra?

bra idé dock, vi behöver fler programmerings/scripting/säkerhetscommunitys.

sånt här vi vill hörra.. Vi ska fixa en bättre design m.m Och sen så är röstinigsgrejen där för att artiklar och guider kommer upp där också! Så om den är bra så ska man kunna se det på röstresultatet!

Permalänk
Hedersmedlem

layouten ser ju ut som den är direkt tagen från http://linux.box.sk/ ...
och sen tycker jag att du inte ska lägga upp en tråd om du inte klarar negativ kritik...

annars en sida som säkert gör någon intresserad, jag blev inte särskillt intresserad men men...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

så jävla lamt, helt klart snodd layout.. fy fan vilken dålig stil.. usch!

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk

Är det bara jag som tycker det ser ut som ett strippat PHPNuke? Skulle inte förvåna mig om det var det också...

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Medlem

Kollar du i koden så är den exakt samma..http://linux.box.sk/

Edit: man kanske skulle anmäla dom till linux.box.sk

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
så jävla lamt, helt klart snodd layout.. fy fan vilken dålig stil.. usch!

Välkommen till internet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Kollar du i koden så är den exakt samma..http://linux.box.sk/

Edit: man kanske skulle anmäla dom till linux.box.sk

har du PMS eller har du helt enkelt inget annat att göra än att klaga på folk?

ja självklart ser sidan ut som linux.box.sk det kanske är för att den använder samma php motor i grunden, alltså edge. sen så tycker jag inte att ni ska döma ett community efter utsidan för om ni visste vilken kunskap de som styr sidan har hade ni bara hållit käft nu. vi hade faktiskt en egen CMS i php som vi hade kodat från grunden(till skillnad från andra sidor) men den var byggd med funktionalitet och säkerhet i åtanke därför ska vi nu istället släppa den för nerladdning och använder edge som vi har mycket erfarenhet av samt att vi känner folket som jobbar på edge motorn så vi litar på den.

skit bra med lite input från andra och att höra vad ni tycker om sidan men jag är lite besviken att ingen känner igen namnet swehack för då hade ni nog visat oss lite mer respekt, om ändå bara dom som var med under BBS:ernas glansdagar

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte sidan ser ut att vara så mycket för världen.
Tråkig design, ni använder ju en standard design som används av tusentals andra.
Designen kanske fungerar om det är en väldigt stor sida som linux.box.sk.

Sedan om ni vill komma någon vart så sluta och skryt och klanka ned på andras åsikter och börja arbeta på något nytt och spännande.

Visa signatur

MVH Adam
Kulturstrategisk aggregator

Permalänk
Medlem

kernel kunde inte sagt det bättre själv.. och svenhack omoget att hålla på med personangrepp..

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk

m0REc och Shark^: Lungna ner er lite, jösses... Dom är lika därför dom troligen drivs av samma system, edge...

Edit: Ush försent

OnTopic igen; Gillade sidan skarpt faktist... Har inte hittat någon sådan här sida för oss i Sverige, satt perfekt

Permalänk
Hedersmedlem

sweetfish: jag menade inget illa, jag bara påpekade att de såg mycket lika ut...
som jag sa: inget som jag fastnade för men det finns säkert de som är ute efter en sådan community, exempelvis du sweetfish...

edit:
jag skrev det där om negativ kritik för att det är ju sant, han skrev något om att han inte ville höra sån kritik men det är sådan man alltid får vad man än gör, sorligt men sant.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jisses vad alla ska klaga då! Tycker idén till sidan är bra, det är väl trevligt med en svensk sida med lite samlade nyheter om säkerhet?

Har bara kollat lite snabbt på sidan, och måste anmärka på en sak: artiklarna (i alla fall "Introduktion till Linux"-artiklarna som jag skummat genom) är ganska dåligt skrivna. Alldeles för långa meningar, dåligt användande av komma och punkt samt en hel del stavfel. Att ha artiklar med korrekt och lättläst svenska är ganska viktigt om man vill ge ett seriöst intryck. Inget illa menat till författaren, men en korrekturläsning kanske vore på sin plats?

Angående designen så förstår jag inte kritiken, jag tycker den är helt ok.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swehack
har du PMS eller har du helt enkelt inget annat att göra än att klaga på folk?

ja självklart ser sidan ut som linux.box.sk det kanske är för att den använder samma php motor i grunden, alltså edge. sen så tycker jag inte att ni ska döma ett community efter utsidan för om ni visste vilken kunskap de som styr sidan har hade ni bara hållit käft nu. vi hade faktiskt en egen CMS i php som vi hade kodat från grunden(till skillnad från andra sidor) men den var byggd med funktionalitet och säkerhet i åtanke därför ska vi nu istället släppa den för nerladdning och använder edge som vi har mycket erfarenhet av samt att vi känner folket som jobbar på edge motorn så vi litar på den.

skit bra med lite input från andra och att höra vad ni tycker om sidan men jag är lite besviken att ingen känner igen namnet swehack för då hade ni nog visat oss lite mer respekt, om ändå bara dom som var med under BBS:ernas glansdagar

Om man går ut med en sida som är till för att man ska byta kunskap och programmera program ihop för att sedan hota folk som kritiserar sidans layout verkar inte särskilt seriöst tycker jag.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shark^
Fatal Error: No DOCTYPE specified!

Ni som gör sidan borde lungt lära er lite mer om "programmering"

Ja. Man kan ifrågasätta webdesigerns kunskaper i kompabilitet i programmering.