Open Transport Tycoon

Permalänk
Medlem

Open Transport Tycoon

Tänkte bara tipsa om denna sida för er som gillar det gamla goda liret Transport Tycoon

http://www.openttd.com/

Kräver filer från Transport Tycoon Deluxe. Gå in på länken och sedan FORUM för att få hjälp om vilka som krävs.

Nu finns det bla svenska namn på städerna och en massa andra förbättringar. Man kan även få pengarna i svenska kronor. Färg i tidningarna efter ett visst datum. Mycket skönare att köra i window mode också. Kanske ska börja en liten tävling och se vem det går bäst för?

Var ju nått år sedan man körde det nu och det här verkar vara en bättre lösning än patchen som finns för Windows 2K/XP. Det roligaste är ju ändå att det går att köra på fler os. Har bara testat det med filer från windows versionen och det funkade bra.

Fungerar på följande system:
Windows
MacOSX
BeOS (w/ bone)
BeOS
Source (*nix och kanske även bsd?)

Finns en .rpm för den äldre versionen. Kommer säkert att uppdateras för er som inte vill installera från source.

Permalänk

Jäklar va fint, har du testat det? Och fungerar det isf bra?

Permalänk

YEAH !
Ska in direkt!

Permalänk
Medlem

Du har förstört min sömn din jävel.

edit: Nu är klockan 05:08 och jag kan säga att det funkar bra hittils.

Visa signatur

Powermac G4/AGP, Motorola 7400 400Mhz 768MB PC100, Radeon 8500
Sharp MM1, TM5800 1GHz, 256MB DDR, 15GB, 10" 1024x768.
Palm Tungsten T3, Intel XScale 400MHz, 64MB RAM, 256MB SD, 3" 320x480.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av root
Du har förstört min sömn din jävel.

edit: Nu är klockan 05:08 och jag kan säga att det funkar bra hittils.

Mohahah!, det var min ondskefulla plan Vart tog du filerna från och vilket os?

Permalänk
Medlem

ARGH ska ni aldrig låta mig vila ifred? jahapp då var den här månaden bortkastad...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Vad kan man säga..? Inte en dag för tidigt! Tur att man inte jobbar än..

Visa signatur

Lejd

Permalänk
Medlem

Det där är nog det mysigaste spelet som gjorts.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Japp, bara jag är klar med tentan på lördag så är det dags att starta upp ett nytt imperium Trodde det skulle bli mer aktivitet i den här tråden men många nya spelare kanske inte känner till kultspelet?

Permalänk
Medlem

meeh... jag som inte har det gamla spelet

Permalänk
Medlem

Transport tycoon har man kört en heeeeeeeel del. Måste orka leta upp det

Permalänk
Medlem

Bara för mig som helekoptrarna kan fastna och vägra röra på sig?

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk

Ingen som har lust att skapa ett sverigescenario med korrekt utplacerade städer?
En annan sak jag tänkte på är priserna, t.ex. en buss bör väll kosta mer än 70.000 kr och passagerarfärja kostar väll mer än 200.000 kr?

Annars var jag imponerad av spelat och alla nya funktioner.
Speciellt att man kan bygga kanaler.

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wippo
Japp, bara jag är klar med tentan på lördag så är det dags att starta upp ett nytt imperium Trodde det skulle bli mer aktivitet i den här tråden men många nya spelare kanske inte känner till kultspelet?

Du fröstår väl att när man har TTD så har man inte tid att fjanta runt i nåt forum..?

Visa signatur

Lejd

Permalänk

oj vad skojsigt... ska testa det på ängång!

Permalänk
Medlem

Grymt!

TTD är ju ett av världens bästa spel enligt mig. Av någon anledning tröttnar jag aldrig på det!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Älskar Transport Tycoon. Detta var verkligen intressant.

Permalänk
Medlem

Godisbanorna är mysigast

Är detta online?

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Vilka filer behöver man exakt? Får inte det att fungera. Kör Windows XP.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

har inte testat än utan tänkte undvika besvikelse att inte få igång det så jag undrar vilka filer behövs för att köra i Win Xp ? behöver man ha det gamla spelet eller dyl?

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
har inte testat än utan tänkte undvika besvikelse att inte få igång det så jag undrar vilka filer behövs för att köra i Win Xp ? behöver man ha det gamla spelet eller dyl?

Man behöver en installation av windows versionen av TTD. Dos versionen funkade inte. Dock vet jag ej exakt vilka filer som behövs!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

jag har fått igång det nu...men vill inte råka ut för fler anmärkningar men hoppas att jag inte får en för att säga att lösningen med filer finns p deras forum på hemsidan...

men jag har spelet hemma kom jag på efter jag fixat filerna så då borde det väl inte vara otillåtet på nått sätt.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Sample.cat och grf filerna behövs från Windows-versionen. Är det någon som fått igång det på nå annat os än Windows?

http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=7637

Permalänk
Hedersmedlem

TTD är det bästa spelet som någonsin har gjorts! Nu blir det till att spela det i några veckor igen.

Lite andra länktips:
http://www.ttdpatch.net patchen till ttdwin
http://ttdgraphics.cjb.net ny grafik, bussar, tåg, båtar, flygplan, järnvägar, broar, vägar, osv.

Jäkla tur att jag tittade till spelforumet.. annars hade jag nog missat detta

EDIT:

har installerat det nu och jag säger bara en sak. Jag kommer inte sova på några nätter framöver
Synd bara att det inte går att köra med enga grafsets... men det kanske går att lösa på nåt sätt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Jag satt och lirade transport tycoon på min förra dator när jag körde win 98 :). Då störde jag mig mest på ai:n. Jag byggde upp ett järnvägsnät över hela mitt scenario (efter att jag hade samlat på mig cash) med höghastighetsräls på få plan. Mina växlar funkade felfritt men ändå så körde tågen iväg åt helvette och stack åt ett annat håll än var dom skulle. Jag har sedan dess inte lirat så mycket.

Jag stör mig på att deluxe varianten inte funkar i full-screen, gör den här versionen det?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Jag satt och lirade transport tycoon på min förra dator när jag körde win 98 :). Då störde jag mig mest på ai:n. Jag byggde upp ett järnvägsnät över hela mitt scenario (efter att jag hade samlat på mig cash) med höghastighetsräls på få plan. Mina växlar funkade felfritt men ändå så körde tågen iväg åt helvette och stack åt ett annat håll än var dom skulle. Jag har sedan dess inte lirat så mycket.

Jag stör mig på att deluxe varianten inte funkar i full-screen, gör den här versionen det?

Graphical/interface features:
===============
- screenshots can be BMP, PNG or PCX (select in game options menu)
- More currencies (including Euro introduction in 2002)
- More townname languages
- window mode
with double size mode (ctrl-d to toggle) (only Windows)
- resolution selection for fullscreen mode
- refresh rate configuration setting
- town directory sorting
- patch options configuration window
- "debtmax" faster loan management with ctrl key
- colorful newspaper after a certain date
- game speed increase (through fast forward button or by pressing Tab)
- color coded vehicle profits
- plant random tree type
- Hotkeys

"- resolution selection for fullscreen mode" Tror det ska fungera bra med Open Transport Tycoon

Permalänk
Medlem

Oj oj. Helt underbart. Suttit och spelat TTD med ttdpatchen ett tag nu, men detta gav spelet ytterligare ett lyft. Många speltimmar framöver framför detta underbara spel.

Spännande med svenskaöversättningen med

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp!

Jag kan inte få ignåg spelet någon som kan förklara exakt hur man gör?

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Grymt med dom nya ändringarna. Satt som klistrad hela gårdagen

Får hoppas de får igång multiplayer snart