Permalänk
Medlem

UV-Vätska till Vattenkylningen

Hej

Jag undrar var man kan köpa Uv-vätska till sin vattenkylning, och undrar om kylningen kan ta skada av det altså, pumpen eller något annat.

Obs!! ska köpas i Sverige

Har en Asetek WaterChill KT12A-L30 Power, CPU/VGA/Chip Vattenkylning.

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |

Permalänk

Jag tänkte köra på märkpenna i valfri färg, sen kapar man den och lägger inehållet i ett glas med vatten så all färg tas ur. Sen hälla det färgade vattnet i vattenkylningen. Om det är riskfritt eller ej vet jag inte. Men jag har svårt att tänka mig att det kommer ta nån skada.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

karamellfärg?

Visa signatur

I Malmfälten säger sig flera karlar och kvinnor vara födda i en gruvgång, vaggade i en dynamitlåda och deras första skallra bestod av en snusdosa.

Permalänk

Detta är tredje trådan jag postar min bild i nu. Så nu säger jag en klassiker själv för första gången : SÖK!
Aja, så här ser det ut med markeringspenna iaf. Jag har kört i 2-3 månader med detta och inte märkt några nackdelar med det.

Bättre helhetsbild

Visa signatur

"Anna, Anna, släpp in mig Anna. Jag har förfrusit drabant-osten Anna, från Riksost du. Annars blir den smullig när den tinar du."

Permalänk

Jag fick tag i Pyramin av en kemist på min farsas jobb! Tydligen är det förbjudet och används inte längre i det syftet... Det är en spårvätska som användes i fjärrvärmesystemet och reagerar nåt för ***** grymt i UV ljus! Ser väldigt giftigt grönt ut redan utan UV-ljus... det är nog inte omöjligt att få tag i tror jag... kanske kan fixa mer och sälja... har ungefär 2deciliter nu och man behöver ca. 3-4 droppar för att färga ett system på 2-3dl!!! Är starka grejer alltså! Bilder kommer upp senare då jag inte gjort rent mina slangar och eftersom jag håller på att flytta för tillfället =/

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

hmm kan man inte ta karamellfärg? eller ruttnar det?

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |

Permalänk

Undras om d går att köra med mjölk
fast d kanske inte luktar så gött efter ett tag...
men vore ju coolt med en vit vätska

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_sQuEEk
Undras om d går att köra med mjölk
fast d kanske inte luktar så gött efter ett tag...
men vore ju coolt med en vit vätska

Jag tror att mjölk är för tjockt..:D

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |

Permalänk
Medlem

Lite metylen- blått skulle nog vara ruskigt coolt i vattnet, Härlig blå färg.

Visa signatur

If it's not on fire, tweek it some more.

Permalänk
Medlem

vart kan man få tag i det?

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |

Permalänk

Rödkaramellfärg vore åxå rätt coolt

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_sQuEEk
Rödkaramellfärg vore åxå rätt coolt

Kan inte den ruttna?`efter ett tag?

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |

Permalänk

karamellfärg är väll inte organisk så att säga?

Visa signatur

I Malmfälten säger sig flera karlar och kvinnor vara födda i en gruvgång, vaggade i en dynamitlåda och deras första skallra bestod av en snusdosa.

Permalänk

vet inte om det finns i sverige men http://www.tracerline.com dom har något som heter Dye-Lite

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
vet inte om det finns i sverige men http://www.tracerline.com dom har något som heter Dye-Lite

Ungefär sånt som jag har fått vantarna på! För vatten då! Finns ju för olja och sånt oxå!

Jag slänger upp en ny tråd när jag flyttat och haft tid att göra rent och fota och allt!

Visa signatur

|:- AMD XP 2400+ @ 2.5 GHz -:|:- 512MB CL2 DDR -:|:- ASUS A7V600-X -:|:- Gainward GeForce 6600GT Golden Sample -:|:- CPU/NB = Vattenkylt -:|

Permalänk
Medlem

ballongskallen bytt ut .txt till nått bildformat i stället på din Helhets bild så blir de nog bra.

Permalänk

Röd karamellfärg:

Har kört med grön förut, så det satt lite grönt kvar i slangarna. Därför det blev lite mer vinrött i mitt fall. Tycker karamellfärg fungerar bra med tanke på vad det kostar.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Röd karamellfärg:
http://konkelbaer.myftp.org/executor/L%c3%a5da/L%c3%a5da3.jpg

Har kört med grön förut, så det satt lite grönt kvar i slangarna. Därför det blev lite mer vinrött i mitt fall. Tycker karamellfärg fungerar bra med tanke på vad det kostar.

Men ruttnar inte det?

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |

Permalänk
Medlem

Om du pratar snällt med bilmekaniker så brukar de kunna förse dig med UV-känslig vätska som du sen häller i vanligt vatten. Man brukar använda sånt för att hitta läckor i t.ex. kylsystem på bilar.

Många rörmokare brukar också ha tillgång till sånt.

Har hört om folk som haft problem med avlagringar vad gäller karamellfärg. Själv hade jag undvikit det

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

jag kör vanlig UV-dye för vattenkylningar, eller rättare sagt för att felsöka olika vattensystem osv. Köpte det iuf i Danmark så, men har bara använt 1ml utav 33ml

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelathur
jag kör vanlig UV-dye för vattenkylningar, eller rättare sagt för att felsöka olika vattensystem osv. Köpte det iuf i Danmark så, men har bara använt 1ml utav 33ml

Vilken butik?:D

Visa signatur

| DFI LanParty UT Ultra-D S939 | AMD 3800+ @ 2700Mhz - 225@ 12 | Asus x800XL | 770 gig |