Hur ta bort WINDOWS Messenger (XP)

Permalänk
Medlem

Hur ta bort WINDOWS Messenger (XP)

hej.
hur får man bort windows messenger? nu när man tankat senaste msn har man ju två st versioner, vill gärna få bort den men inte hittat hur

problemo nr 2.

Min syrra kommer snart hem från semestern och hur ska jag skydda min pr0n-mapp? tänker inte lägga den i massa andra mappar. Finns det något program som sätter ut lösenord på mappar i XP proffesional?

Jag vill [i]inte[/inte] göra fler XP-konton.

MVH

Permalänk
Medlem

Lösning på Problem nr 2: Gör mappen dold.

Visa signatur

^^

Permalänk
Avstängd

Sök i Windowsforumet! Dina frågor är besvarade tusen gånger.

Nr. 2: Ta bort all porr.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Hur tar jag bort Windows Messenger i Windows XP?
Du kan avaktivera den i gpedit.msc
Gå där till Datorkonfiguration - Aministrativa mallar - Windowskomponenter - Windows messenger.
Aktivera "Tillåt inte att windows messenger körs" så är det klart.
Eller för att ta bort messenger helt,
Start - Kör - Skriv:
"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"
Klicka på OK, så ska det vara klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brandt3n
Lösning på Problem nr 2: Gör mappen dold.

tack för svaren, alla.

om jag sharar mappen på dc sedan kan folk då se mappen?

Permalänk
Avstängd

ja, om du kryssar i en ruta där det står typ "share invisible files" under fliken "Sharing".

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk

Skriv detta i "kör".
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Källa. TweakXP

Fan såg inte någon redan skrivit:D

Visa signatur

Orka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brandt3n
Lösning på Problem nr 2: Gör mappen dold.

hm, gjort mappen dold, genom att högerklicka o dölja mappen och alla "underfiler".

men det syns ju iallafall, mappen är bara i en något svagare färg men man ser klart o tydligt att den ligger där.

MVH

Permalänk
Avstängd

Bocka ur rutan "Visa dolda och systemfiler".

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

in i nån mapp - Verktyg - Mappalternativ - Visning - Kryssa i "Visa inte dolda filer och mappar"

Alles klar!

edit: tre svar inom loppet utav två minuter. Fler än jag som jobbat idag?
edit2: en tog bort sitt >)

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Lol-- gör som min kompis

c:/spel/warcraftIII/System/System32/files/system

där har han typ 560gb pron... =/ utav 1.6tb hd

Och han sitter på 56k =\

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Lol-- gör som min kompis

c:/spel/warcraftIII/System/System32/files/system

där har han typ 560gb pron... =/ utav 1.6tb hd

Och han sitter på 56k =\

Hurfan lyckas han? :S

Visa signatur

Garland Greene är OND.
Och Rich och Jonasy är mina favoriter. *PözZZaH* :p

Permalänk
Medlem

tack för svaren, när ni endå är på G kan ni kolla detta fel.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=30229...

Permalänk
Medlem

Z-inC: Han tycker om variation antar jag... eller så är han bara ovanligt kåt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Lol-- gör som min kompis

c:/spel/warcraftIII/System/System32/files/system

där har han typ 560gb pron... =/ utav 1.6tb hd

Och han sitter på 56k =\

Han verkar ju ha mindre liv än jag.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

men jaja, gå inte mer off-topic..........är ingen chat det här.

Permalänk
Medlem

hua, har raderat messenger totalt från datorn... aldrig att det blir installerat igen. Nästa steg blir att lära sig linux, så slipper jag kanske Ms helt (eller åtminstone delvis).

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z-inC
Hurfan lyckas han? :S

Vadå, tar ju bara 3,5 år att skaffa om man tankar dygnet runt?

Permalänk
Medlem

Från lan kanske?

Fel forum förövrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DWAM
Från lan kanske?

Fel forum förövrigt.

och off-topic för övrigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Testpilot

Om man går ifrån datorn kan man trycka win+L då låser man datorn och man behöver den inloggades lösenord för att kunna fortsätta. Alla program är forfarande igång i bakgrunden.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

http://www.xp-antispy.org/index.php?option=com_remository&Ite...

Vad jag minns så kunde man ta bort messenger genom detta program

Edit:
Angående Outlook så ska det väl gå att avinstallera i XP? mappen ligger dock kvar, men den går att slänga efteråt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Outlook kan man avinstallera

Visa signatur

Forza AFF!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Hunden...
Jag testade detta men kunde komma tillbaka direkt bara genom att klicka på min användare! Varken något lösenord eller login behövdes. Jag har från allra första början angivit att jag är admin och skrivit dit ett lösen. Det har XP ignorerat helt hittills. Jag behöver inte ange lösen någonstans! Den här XP är f*n ta mig det knepigaste operativet jag någonsin kört!

På tal om hundar... Det springer omkring en hundrackare när jag gör sökningar av filer etc. Denna är ju nästan i stil med officeassistenten. Det vill säga, fruktansvärt irriterande!

Outlook är borttaget via "Lägg till ta bort program". Mapparna och filerna finns som sagt kvar. Har inte vågat röra dessa ännu.

Win Messanger håller jag på att titta på just nu. Se vart jag ska sätta kniven som ska döda allt med ett snitt.

Sist en allmän fråga då. Som någon skrev tidigare också. Alltså, hur f*n orkar ni? Svar som att "gå över till Linux" eller "kör Mac istället" är inte relevant och undanbedes vänligt.

Då så. Denna XP.
Är det så att ni helt enkelt lämnar operativet vind för våg och låter det ha sitt eget liv medans ni kör ert eget vid sidan om? Det är väl ändå sina egna program man kör som prioriteras högst.

Har ni RealPlayer i systemet? Ett bra exempel på mardröm. Sätter sig över allt och ändrar filattributer.

Sen finns det de som skräddarsyr XP ända ner på detaljnivå för knapparna i menyraderna. Men det är en annan femma.

Vad jag önskar är möjligheterna till bättre enskild kontroll.

Har inget problem med mitt..verkar som att det är första gången du kör XP, eller? Sökassistenen tas bort genom att högerklicka på den och välja Inaktivera eller Ta bort..kommer inte ihåg riktigt.

Dina Användarkonton kan du leka med i Kontrollpanelen -> Användarkonton. Där kan du även ange att du vill slippa Välkommen-skärmen och få en rullista med användarna istället.

Har inte RealPlayer i systemet, kör med realplayer alternative istället.

Mitt XP är precis som jag vill ha det, konfat det som jag vill och stylat det som jag vill och det fungerar som jag vill. Aldrig haft problem med det förutom när jag ska formatera men det är moderkortets fel

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Hunden...

På tal om hundar... Det springer omkring en hundrackare när jag gör sökningar av filer etc. Denna är ju nästan i stil med officeassistenten. Det vill säga, fruktansvärt irriterande!

Vad kör du för officepaket? Själv använder jag 2000 versionen och officeassistenten går att stänga av om man inte vill använda den. Jag brukar inte ens installera den.
Och hundrackarn vid sökning ska gå att stänga av med. På sidan finns "Ändra inställningar" vid sökning, stäng sedan av "Utan animerad figur"

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
Jo har kört i första hand Win98 i 5-6 år.

Ha! Där stack hunden.

Den så kallade manual som följer med består mest av copyright och finstiltexter från M$ som bara det säkert upptar > 20 sidor. Resten är väldigt grundläggande om filer och menyer och hur man öppnar Wordpad(!).

Finns bra tredjepartslitteratur <<< men herregud vilket långt ord... av referensklass som handlar om XP och så att säga går bakom systemet. Men känns väldigt onödigt att slänga utt ~ 700 kr bara för att konfa. Samtidigt känner jag och vill ha stenkoll på varje sak som jag haft med de gamla systemen.

Som det är nu är kontrollen som sagt max 5%. Mitt mål är att kunna varenda rad och dess funktion i registret... *skämt på det sistnämnda*.

Nej vem vet vad XP sysslar med egentligen. Läste senast igår om att det kontinuerligt kommunicerar med M$ via nätet. Jaha? Men att inga personuppgifter skickas eller lagras av M$. Hmmmm.
Om det är versuskoll eller vad vet jag inte. Men mig kvittar det. De får väl titta hur mycket de vill. Licensen är betald och det finns inga försvarshemligheter i min dator.

Det är att man inte har god kontroll som oroar mig.

Okej. Det verkar som att du vill ha lite mer kontroll än vad jag vill över XP. Har inte ens öppnat manualen Finns hur många sidor som helst på internet som är väldans bra att ta en titt på om du vill lära dig mer om XP. Någon annan får länka dock

Känns som att jag har kontroll över min dator än så länge Enda jag oroar mig för är virus men det har jag aldrig haft =/

Sen är det klart att det blir ett stort steg för dig om du går från Windows 98 till XP..går inte att komma ifrån att det, imho, är två helt skilda OS (lägg märke till "imho").

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förutsätter XP professional. det är en del som inte finns med i home och jag har typ suttit några timmar i mitt liv vid en home edition maskin (och då var det att installera mulle meck spel osv åt en bekants barn).

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren

Jag vill inte ha texten "Välkommen" eller vad det är varje gång jag startar Win.
Kontrollpanelen->användarkonton->inloggningsalternativ. Klicka ur "använd välkomstskärmen".

I Win98 gick det att koppla en skärmsläckares genväg till t ex skrivbordet. Genom ett klick kunde skärmsläckaren slås på. Bra av säkerhetsskäl om man snabbt måste lämna datorn en stund.
Som sagt tidigare så används win+L för att låsa datorn ("lock computer"). Om du då kan komma tillbaka måste du ha tomt lösenord eller så är det något annat riktigt konstigt. En spekulation är att du är det enda kontot och den på så sätt kanske inte kräver lösenordet, men jag har inget underlag för den spekulationen.

Send to listan är fullt med skit den med. Vartenda program vill lägga sig där. Send to får man fram genom en menu om man högerklickar på en fil.
gå in i din profilmapp-> sendto
Enklast är att i kör starta:

%userprofile%\sendto

Arkiv > Nytt har också fyllt med en massa störande skräp. För att inte tala om RealPlayer. Den lägger sig precis överallt!
Jag sökte på en sträng som finns med i "arkiv -> nytt" i registret. Jag vet inte om det är "rätt" ställe att ta bort det men du kan testa att ta bort REG_BINARY-värdena under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Discardable\PostSetup\ShellNew

Kommer CPU:n att hänga sig om jag spelar en avi. fil på Media Player? Det var ju på tal om någon bugg tidigare.
Aldrig hört om det.

Sen verkar ingen DOS finnas på XP.
Och det är vi glada för, att vi slipper ifrån den föråldrade plattformen som win9x/me bygger på.

Informationsfältet längst ner på utforskaren har försvunnit. Det går ej att se hur många filer som finns i en katalog eller hur många som markerats och deras totala storlek tillsammans.
Det står i FAQ:n här i forumet. Under:
"Hur får jag statusfältet att stanna kvar i Internet Explorer och/eller Utforskaren? (Oftast i Windows XP)"

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Storföretagaren
In i det sista körde jag Win 3.11 (!) Tills det inte fanns ett enda program kvar på marknaden som stödde längre. Gick sen över till Win9x, och nyligen så meddelade M$ att support och utveckling ska upphöra totalt för 9x. Inte ens om ett nytt säkerhetshål upptäcks eller virus? Nej kommer troligtvis inga patchar. M$ vill döda 9x och få bort det från marknaden. Få ut XP att dominera, och ska inte Longhorn eller vad det heter komma snart? Då lär XP gå samma öde. Ahhh! jag orkar verkligen inte.

Vart har Winipcfg tagit vägen?

Finns inte i XP vad jag vet, men du kan ju använda Kör>cmd>ipconfig.
Annars kanske http://www.tweakxp.com/tweak377.aspx kan vara nåt?

Permalänk
Avstängd

Storföretagaren:
Windows XP är så gott som Windows 2000 fast med mer grafiskt skit på XP. Har du lite minne så kan du lika gärna använda Windows 2000. Att sluta supporta äldre operativsystem är väl ett sätt som Microsoft använder för att försöka tvinga folk att uppgradera.

Edit:
Ser inte ut som din dator funkar så bra om man får tro ditt senaste inlägg. Inga virus eller spionprgram på datorn?

Edit2:
I senaste Microdatorn fanns det 25 tips hur man gör Windows XP mindre buggigt. Bl a problemet med AVI filer som inte går att radera

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64