Kommer inte åt vissa delar på Internet

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt vissa delar på Internet

Jag vet att det här är svårt att felsöka, men alla tips är välkomna.

Jag sitter på WinXP PRO SP1 IE 6.0

T.ex. kan jag inte uppdatera windows, komma in på ordersidan från vissa online butiker, kan inte komma in på länken "Beställa tillfällig eftersändning" på adressandring.se

Jag har nyligen installerat Norton Antivirus 2004 men på nåt vänster inte fått supervisor access. Jag misstänker att det var inställningar i NAV som jag inte kunde komma åt som förstörde en del. Så jag tog bort så mkt jag kunde manuellt med programmet deletor eftersom jag inte kunde avinstallera NAV utan supervisor access. Jag hann dock uppdatera NAV och scanna efter virus men ska enligt NAV inte ha något sådant på datorn.

Kvar blev dock några .dll's som fortfarande körs. Jag laddade ner ett program som heter TweakNow Powerpack 2005 som ska kunna ta bort dem men har inte lyckats hittills.

Sen har jag också Zonealarm Pro installerat på datorn.

Som sagt, ALLA tips är välkomna. Tack på förhand.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk

Dra ner ett snäpp på cookiekontroll och ad_blocking i zonealarm, rensa sen i cookies i IE, teta sen igen, bör funka då.

Permalänk
Medlem

Alla mätare i Zonealarm var i botten redan, jag testade att rensa alla cookies men problemet är fortfarande där.

Tror inte att det betyder nåt men jag laddade även ner trial versionen av NAV efter jag gick berserk med Deletor. Detta för att jag hoppades på att dll filerna skulle försvinna om jag avinstallerade Trialen, men icke.

Jag får heller ingen kontakt med vare sig MSN eller ICQ.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk

hm....och du har tillåtit dessa program intenetacces i zonealarm förmodar jag ?!

Edit : kolla i akktivitetshanteraren vad som ligger kvar och körs från NAV under "processer" - stäng i så fall ner dom.

Permalänk
Medlem

också prövat, jag blir promtad med att "Dessa pocesser är kritiska för systemet" el. liknande. Och ja jag har gett dem accses till nätet.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA

Permalänk

Adios!
http://www.gold-software.com/download2407.html

Ta bort allt som har med Norton att göra! Det funkade för mig, så det kanske funkar för dig med.

Det är gratis, lycka till.

Permalänk
Medlem

Anvander du WinXPs "Internetdelning" kanske? Jag vet minst 2 pers som har haft precis detta problem med den...

Permalänk
Medlem

sök på rnav 2003 på google..sen symcln.exe , två program för att rensa bort allt skräp norton antivirus lämnar efter sig

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen alla, vet inte vad det var som gjorde det, men nu funkar det alla fall.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3k+, ASUS A8N-SLI deluxe, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache, Q-TEC PSU 650W, NVIDIA nForce nätverkskort, SB Audigy 2, 2 x 1GB Corsair PC3000 DDR-SDRAM, WD Raptor 36.7GB SATA 8MB 10k RPM och Maxtor 200GB SATA