Permalänk

Deer hunter 2005

har spelat deer hunter 2005 på pc´n nu ett tag och tycker det är skitskojj. har funderat att lägga upp en server men vet ej vilken port spelet använder sig av för att komma runt firewallen. I readme stpr det port 123458 men har ej fått det att funka. Alla andra portar såsom till dc ftp och funkar men inte deer hunters! hjälp!

Visa signatur

"Jag har en tendens att dumpa laddtrycket vid brudarna"

Permalänk
Medlem

port 123458? säker på att det inte va port 12345-12348?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

skrev fel siffror men menade 23458

"This game uses the TCP/IP port number 23458 to communicate"

iaf så får jag det inte att funka med den porten!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testa att öppna portarna 23457 till 23459?
Är det öppnat på all trafik?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

har kommit så långt att man kan hitta min server över internet men det får ej att "joina" den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Deer hunter 2005

Citat:

Ursprungligen inskrivet av konkel_bär
har spelat deer hunter 2005 på pc´n nu ett tag och tycker det är skitskojj. har funderat att lägga upp en server men vet ej vilken port spelet använder sig av för att komma runt firewallen. I readme stpr det port 123458 men har ej fått det att funka. Alla andra portar såsom till dc ftp och funkar men inte deer hunters! hjälp!

Firewallen brukar ju säga till när något spel frågar efter access till nätet, då är det väl bara tillåta så fungerar det automatiskt? Fast det kanske inte går.

Mp i Deerhunter, hur fungerar det egentligen, är några djur då och ska undvika att bli skjutna? Låter inte så skoj.

Permalänk

Álla är jägare.

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Re: Re: Deer hunter 2005

Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Firewallen brukar ju säga till när något spel frågar efter access till nätet, då är det väl bara tillåta så fungerar det automatiskt? Fast det kanske inte går.

Mp i Deerhunter, hur fungerar det egentligen, är några djur då och ska undvika att bli skjutna? Låter inte så skoj.

Det beror helt och hållet på vad det är för brandvägg. Sitter du med en hårdvarubrandvägg, en router med brandvägg eller brandvägg i linux eller liknande så frågar den inte om du vill öppna för det spelet. Då måste man gå in och ändra reglerna för brandväggen.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk

sitter bakom en hårdvaru/router..

Visa signatur