Permalänk
Medlem

Css + 6800gt

Hej, borde det inte flyta på rätt så bra med ett ASUS 6800GT 128MB i CSS? Det gör det inte för mig iaf.. det är små fryslagg i början när man kommer in på en server men sen försvinner dom och sen är jag inte riktigt nöjd med FPSen. Den går ner på 20-30 ibland....Men det kanske är normalt?

Jag har installerat nysate drivisarna till moderkortet, kör med Forceware 65.73 drivisar till kortet.

Permalänk
Medlem

Ryckningarna i början på en bana kan oftast bero på att du har lite ramminne. Hur mycket har du? Sen att det är FPS dropps i CS:S är ingen nyhet. Borde valve nog fixa med framtida uppdateringar.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Vad har du för övrig hårdvara då?

Permalänk
Medlem

Jag har 1GB ram och det hackar även för mig i början med ett 9800XT

hmm?

Permalänk
Medlem

Att det hackar beror på att servern har för många spelare/raten. Skall det vara många spelare så får man sänka raten på servern. Leta efter servers med 16/20 spelare max. Bredbandsbolaget#1 är ganska bra.

PS du har inget GT.....du har ett nu med konstigt namn bara.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Vad har du för övrig hårdvara då?

2,4ghz p4 med 1GB DDR minne....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Att det hackar beror på att servern har för många spelare/raten. Skall det vara många spelare så får man sänka raten på servern. Leta efter servers med 16/20 spelare max. Bredbandsbolaget#1 är ganska bra.

PS du har inget GT.....du har ett nu med konstigt namn bara.

Det skall tydligen vara GT fast med 128 istället för 256mb.
Länk - http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ASV9999GT-...

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ett GT. Det har ju GDDR3 osv.. Dessutom står det: chip - 6800GT.. Det ska ju finnas ett par tillverkare som kör med alternativt 128mb på GT-korten... Fattar inte poängen faktiskt.. För att utnyttja all kraft ett GT har bör man fan ha 256mb..

Visa signatur

XP-Mobile2400+@2650mhz|2x512 CorsairLLPro3200@245 2-2-2-11|AsusX800ProViVo@510/510 16pipes|mm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Labolina
Det verkar vara ett GT. Det har ju GDDR3 osv.. Dessutom står det: chip - 6800GT.. Det ska ju finnas ett par tillverkare som kör med alternativt 128mb på GT-korten... Fattar inte poängen faktiskt.. För att utnyttja all kraft ett GT har bör man fan ha 256mb..

Exact 256mb e det som gäller annars kan gärna skippa det.
Priset är lägre är en med 256mb. Tror ifs att det byggdes en serie med 128mb pga att det var kris med minnen i Asien pga tifonen eller var det va för katastrof där, så för att få ut så många kort som möjligt på marknaden så gick dom över till 128mb för du får ut 2 st. kort istället för 1 om tillverkarna skulle använda 256mb. Så i slut ändan så tjänar dom på det. Det har bl..an dykt upp Lite kort oxå under den krisen. T.ex Leadtek Lite. Man ser hur mycket markanden påverkas utav att minnes tillverkarna inte kunde leverera minnena i god tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Exact 256mb e det som gäller annars kan gärna skippa det.
Priset är lägre är en med 256mb. Tror ifs att det byggdes en serie med 128mb pga att det var kris med minnen i Asien pga tifonen eller var det va för katastrof där, så för att få ut så många kort som möjligt på marknaden så gick dom över till 128mb för du får ut 2 st. kort istället för 1 om tillverkarna skulle använda 256mb. Så i slut ändan så tjänar dom på det. Det har bl..an dykt upp Lite kort oxå under den krisen. T.ex Leadtek Lite. Man ser hur mycket markanden påverkas utav att minnes tillverkarna inte kunde leverera minnena i god tid.

Svammel.

Eftersom processorn är flaskhalsen i CS:S får man nästan exakt samma prestanda med ett 128mb NU som med ett 256mb Ultra, upp till 1280 med 4xAA.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rodent
Svammel.

Eftersom processorn är flaskhalsen i CS:S får man nästan exakt samma prestanda med ett 128mb NU som med ett 256mb Ultra, upp till 1280 med 4xAA.

Men halo läser du hela inlägget så förstår du att jag pratar inte om css. Utan pratar om GF 6800GT, och det kortet skall helst ha 256mb för den kan utnyttja dom på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem

CS-S hackar o segar för mej med, system enligt sign, 4xAA 8xAF, 1024/768 allt annat på high, har testat att sänka men det gör ingen skillnad, så då kan man ju lika gärna spela med lite eyecandy osså

Visa signatur

kaka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cipher-
CS-S hackar o segar för mej med, system enligt sign, 4xAA 8xAF, 1024/768 allt annat på high, har testat att sänka men det gör ingen skillnad, så då kan man ju lika gärna spela med lite eyecandy osså

Vad ligger du och pendlar mellan för FPS i CSS med det systemet?

Visa signatur

/DrDryyls

ABIT IS7-G, P4 2.8 HT @ 3.4GHz, 1024Mb PC3200, 2x120Gb WD SATA, POV 6800GT 435/570x2@1.4V "Det stavas EGENTLIGEN och inte IGENTLIGEN"

Permalänk
Medlem

CSS har En liten bugg som gör att man får fpsdrops men dem ska fixa det

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Jag får också fpsdrops, har ett GW 6800GT, borde ju inte vara brist på kraft precis..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drdryyls
Vad ligger du och pendlar mellan för FPS i CSS med det systemet?

ligger väl och pendlar mellan 15 0ch 120 beroende på bana, antalet spelare, och antalet HE som smäller av, smoke verkar inte spela ngn roll.

det finns en bana som är speciellt dryg, piranesi, när man är T, står i vattnet och kastar HE mot hålet i väggen som är täckt med plankor, då jävlar får jag feta fps drops, från typ 70-80, till 2... även om jag är ensam på servern, så det är lite segt.

btw : kommer det inte ut nått typ antihaxx nu snart? har redan mött på folk som har nospread o whx.. =/

Visa signatur

kaka

Permalänk
Medlem

Du menar chateu va för de finns inget vatten i pira förutom där T spawnar och de kan man inte gå ner i. Exakt samma fenomen för mig iaf..

Permalänk
Medlem

ja det kanske det är, jag har ingen aning, bryr mej inte om så mycket vad banorna heter, jag bara spelar..

Visa signatur

kaka

Permalänk
Medlem

ett tips för att öka fpsen en aning är att köra i dx 8.1 läge. det åstakommer du genom att lägga till -dxlevel 81 i genvägen till source. tycker att det gjorde en hel del för min fps (6800gt)