Permalänk

kan inte surfa med a925

har problem att surfa via gprs på min a925..
använder comviq 2g kort.. skulle inte vara några problem med det enligt kundtjänst..
har provat med comviq kompis å knockout kort..

står bara kunde inte anslkuta försök igen..

nån som har nån ide?

Permalänk
Medlem

Japp, om du kollar på manuella inställningar på comviqs hemsida så finns alternativet "2G sim-kort i 3G mobil" kolla där efter inställningar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Japp, om du kollar på manuella inställningar på comviqs hemsida så finns alternativet "2G sim-kort i 3G mobil" kolla där efter inställningar.

står det inte 3g kort i 2g mobil?

Permalänk
Medlem

Jo. tyvär gör det de

Permalänk

Man kan ladda ned inställningarna automagiskt, eller välja dem manuellt. www.comviq.se

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Man kan ladda ned inställningarna automagiskt, eller välja dem manuellt. www.comviq.se

jo men det har jag ju redan provat.. kanske måste ha ett 3g kort för att surfa.. får byta ut ett av mina abbonemang till 3g..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Man kan ladda ned inställningarna automagiskt, eller välja dem manuellt. www.comviq.se

Automatiskt går inte till A925.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Automatiskt går inte till A925.

nope.. har ju skrivit in inställningarna enligt comviqs hemsida..

har 2,5g täckning.. så nån som har en ide varför det inte funkar?

mvh

Permalänk
Medlem

_Karlberg_ : kör precis samma sak som du, Comviq.net 2g kontantkort, ingen wap för mig heller =( ska byta till 3g kort snart..när jag orkar =P

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk

Funkar för mig:

Vill ni ha närmare information hur ni ska göra får ni maila mig:

david_larsson@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av David_Larsson
Funkar för mig:

Vill ni ha närmare information hur ni ska göra får ni maila mig:

david_larsson@hotmail.com

Varför inte proceduren 1 gång för alla här istället? Säker massor med folk som e intresserade (jag bla).

Permalänk
Medlem

?

ni med komviq kontant skakk skriva i adressen wap.swipnet.se. användare och lösen wap. ip-adress automatiskt, ingen proxy. i övrigt låt vara som det är. detta skall funka på a925.

Permalänk
Medlem

Re: ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av leijon
ni med komviq kontant skakk skriva i adressen wap.swipnet.se. användare och lösen wap. ip-adress automatiskt, ingen proxy. i övrigt låt vara som det är. detta skall funka på a925.

Se på fan, det funkar med mitt Comviq.net 2G kontantkort.
Skumt att det står nått dravel om internet.tele2.se som server + proxy på Comviqs hemsida. Eller har den uppdaterats på sistone?

Permalänk
Medlem

jag är lite n00b men här är min fråga.

Kan jag gå in på www. sidor med mitt comviq kontant?
jag har gprs connection.

P.S jag har en Qtek S100.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.