Permalänk

Asus A8N SLI Deluxe problem

När jag anslutit atx kontakten (med 24-pin adapter), +12v kontakten samt resterande kablar får jag endast ett halvt varv på samtliga fläktar innan de lägger av. Tar jag bort +12v kontakten sätter allting igång som det ska med det enda problemet att skärmen inte visas.

Läste att flera hade haft samma problem, men däremot hittade jag ingen lösning.

Dator spec i övrigt: AMD FX-55 - 2x512 Corsair ddr400 - 1x WD Raptor 74gb - 2x Maxtor 200gb - Gainward 6800 Ultra - Silverstone TJ06 - Nec 3520 - Tagan 480w

Väldigt tacksam för svar

/Lightning

Permalänk
Medlem

Varför köra 24pin adapter, har inte tagan 480w 24 pin från början?

Om du har möjlighet så pröva med ett annat nätagg...

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

DU MÅSTE köpa ocz 600w nätagregat . inget annat verkar klara av det . jag har samma problem surru ,,,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

.:B9:.SiNNeR

Låter konstigt om bara ett aggregat ska klara av att driva detta.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk

men e det ngn som vet ngt annat . ngn som har ett namn =? test =?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Han behöver knappast ett OCz 600W

http://se.asus.com/products/mb/socket939/a8nsli-d/power.htm

Du lär nog ha mellan 20 och 25A på 12v

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Permalänk

oki men måste mma n koppla om själv ? måste det finnas 2 st pci-e connectors = vart kopplas de in ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
oki men måste mma n koppla om själv ? måste det finnas 2 st pci-e connectors = vart kopplas de in ?

???

Permalänk

Har ingen aning om vad du menar Sinner, men kort o gott: 1st ATX kontakt, 1st +12v, en som ser ut precis som +12v i pci-e kortet, och jag antar att en molex kontakt ska sitta i "EZ_Plug". Antar att det ska vara så

Permalänk
Medlem

Har ett Antec Neopower 480W... funkar utmärkt!

Visa signatur

Hustomte

Permalänk

köpte onz modsteam 520w nyss . hoppas på det bästa . bra med att få välja hur många kablas som ska användas . då man inte behöver plugga in resten rent å snyggt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ant
Har ett Antec Neopower 480W... funkar utmärkt!

Dom där NeoPower är verkligen grymma må jag säga, köpte ett NeoPower men var lite misstänksam, nu väntar jag på mitt andra NeoPower

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Neopower och OCZ Powerstream är helt OK i "high end"-byggen f n...

Enermax tillhör också de som har rätt kvalitet.

Tagan är jag dock mera misstänksam mot:

http://www6.tomshardware.com/cpu/20041217/stress_out-01.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inventor
Neopower och OCZ Powerstream är helt OK i "high end"-byggen f n...

Enermax tillhör också de som har rätt kvalitet.

Tagan är jag dock mera misstänksam mot:

http://www6.tomshardware.com/cpu/20041217/stress_out-01.html

Har oxå läst på THG att dom haft probs med Tagan. Har köpt några stycken till jobbet under en period nu och dom har inte krånglat över huvud taget. Har även frågat lokala handlaren och han har inte lämnat ett enda i retur. Dessutom har dom 3 ju års garanti.

Menar inte att jag inte litar på THG men av egen erfarenhet tycker jag det är ett jäkligt bra nätagg. Förmodligen även det tystaste man kan köpa just nu om man inte räknar passivt kylda.

Har dessutom funkat med alla mobos jag testat (MSI K8 Diamond, Asus A8N SLI DeLuxe och DFI NF4 Ultra för att nämna några).

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
köpte onz modsteam 520w nyss . hoppas på det bästa . bra med att få välja hur många kablas som ska användas . då man inte behöver plugga in resten rent å snyggt

Är det inte alltid så oavsett PSU

Permalänk
Medlem

Hej!

Har samma problem själv IBLAND och polaren som köpte exakt samma HW har inte problemet.. Blev lite konfys så jag gav mig ut och letade.

Detta är enligt forumen på AMDZone.com (PCPerspective) ett problem som kommer lösa sig med nästa BIOS-uppgradering.
De på forumet som testat betorna säger att problemet försvunnit.
Alltså, uppgraderingen till 1.004.

Under tiden är det bara att köra en reset när det inträffar!

/ Lycaon

Visa signatur

Athlon64 3500+, Asus A8N-SLI Deluxe, 2Gb Kingston 3200, XFX 6800GTPCIe, WD Raptor74Gb, WD200Gb, NEC3520DVD, Antec SLK3700BQE, Antec NeoPower 480W + MacMini - CoreDuo, 1Gb, 80Gb

Permalänk
Medlem

har väl kanske inte så mycket att tillföra men kan garantera att Antec Trueblue 480 funkar utmärkt till A8N-sli moderkortet jag kör med 2st 6800 och 7diskar på detta agg.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

Jag kör på Tagan 480W utan problem, så visst funkar det

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

kör ett 450W Coolemaster real power som har dubbla 12V railar...och dom är nog bara på 18 o 15A om ja inte minns fel...men det funkar finemang ändå iaf...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davvan
Är det inte alltid så oavsett PSU

nej . jag kan koppla bort kablarna från psu .. www.ocz.com . modstream520w

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har nu uppdaterat till BIOS 1.004 och problemet har försvunnit från min dator!
Hade det i princip vid varje kallstart med 1.003.

(Jag plockade BIOS-uppgraderingen från .de -servern via Asus Update-verktyget som hänger med på CD'n för moderkortet)

Fick i början efter 1.004-uppgraderingen ett felmeddelande om att CPU-fläkten inte startat eller gick för långsamt (vilket den gjorde så jag antar att det bara var en för kort väntan på fläkten i BIOS) så jag satte ned gränsvärdet till 800RPM i BIOS för CPU-fläkten och nu funkar allt klockrent.

Hoppas detta löser ditt problem oxo!

/Lycaon

Visa signatur

Athlon64 3500+, Asus A8N-SLI Deluxe, 2Gb Kingston 3200, XFX 6800GTPCIe, WD Raptor74Gb, WD200Gb, NEC3520DVD, Antec SLK3700BQE, Antec NeoPower 480W + MacMini - CoreDuo, 1Gb, 80Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lightning
Har ingen aning om vad du menar Sinner, men kort o gott: 1st ATX kontakt, 1st +12v, en som ser ut precis som +12v i pci-e kortet, och jag antar att en molex kontakt ska sitta i "EZ_Plug". Antar att det ska vara så

en ATX +12v kontakt och en PCI-E kontakt är inte ALLS samma sak

ATX:en har 4 kontakter medans PCI-E har 6, blanda inte ihop dom vad du än gör.

Visa signatur

i7 o sånt

Så tycker de som handlat saker med mig: http://rec.elmor.se/review.php?user=Malmedahl&page=1