Permalänk
Medlem

Jag har lyckats komma över en kopia av en kompis. Men jag får inte till ljudet riktigt. T.ex har jag för mig att det ska låta när robotarna skjuter? Jag har en del ljud verkar det som, men långt ifrån alla.. någon som har en idé?
Om jag kör setup.exe så står det nåt i stil med Setup Error! Unable to initialize något..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Hedersmedlem

Ja varje typ av enhet.
Ja kanske var en gräns för weapon id. Flera enheter borde väl kunna dela weapon id om de har samma typ av vapen? Men det ger ju inte mångfald så på det viset blir det en gräns.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Re: Total Annihilation

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hwoejk
Total Annihilation var ett av de bästa strategi spelen som kom ut 1997, fin grafik, bra story, jätteintressanta lag o units, vem håller med :P?

Tycker C&C Var mycket bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd

då klarar du inte att greppa TAs komplexitet!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

War2 o Starcraft är bättre också,
men TA är bra det med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
men det var ju kul att man kunde ladda ner nya enheter och massa dom som en tok inne i spelet.

Var var var ??

Permalänk
Hedersmedlem

Krossade AI:n på en bana kallade suburban decay. Typ stadstemat som finns i TA:CC och en vattenpöl i mitten i en oas (gröna planetens tema).
Jag excellerade med att bygga kraftverk och metalmakers.
Producerade sisådär 1200 metall/s och 67000 energi/s.
Med massa nano-towers och en buns adv. G/N construction plane så kunde jag bygga en karagenath på 1 min och 20 sekunder. Karagenath är den fetaste roboten som finns i UCP-paketet, byggs i "krongoth"-fabriken. Roboten kostar > 60 000 i metall. Jag hade lite mindre superrobotar som jag skicka mot fienden. De dog men gjorde ju såklart mycket skada. Då fick jag se att AI:n byggt en Orcone, ungefär ARM:s motsvarighet till Karagenath. Men se det hjälpte inte fienden så mycket att ha en sådan, när jag hade tio Karagenath att mosa in i basen
Har screenshots men problem med utrymmet sakerna ligger på så kan inte lägga upp det ännu.
Värst är att TA krashar ut till windows när jag laddar det sparade spelet som jag gjorde precis före jag började med attackerna. Skulle varit roligt att testa buzzsaw:en också

Men alltid lite roligt att berätta lite war stories

Edit:
För de som inte spelat TA, eller inte kört UCP.
Med sådana här trupper av robotar som jag beskrev så finns det bara en sak som kan stoppa dem, och det skulle vara en likvärdig motståndarstyrka. Det går annars bara inte att stoppa sådant men konventionella metoder. Och 20-30 vulcan/buzzsaw är inte konventionellt eftersom det skulle dra absurda mängder energi.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Krossade AI:n på en bana kallade suburban decay. Typ stadstemat som finns i TA:CC och en vattenpöl i mitten i en oas (gröna planetens tema).
Jag excellerade med att bygga kraftverk och metalmakers.
Producerade sisådär 1200 metall/s och 67000 energi/s.
Med massa nano-towers och en buns adv. G/N construction plane så kunde jag bygga en karagenath på 1 min och 20 sekunder. Karagenath är den fetaste roboten som finns i UCP-paketet, byggs i "krongoth"-fabriken. Roboten kostar > 60 000 i metall. Jag hade lite mindre superrobotar som jag skicka mot fienden. De dog men gjorde ju såklart mycket skada. Då fick jag se att AI:n byggt en Orcone, ungefär ARM:s motsvarighet till Karagenath. Men se det hjälpte inte fienden så mycket att ha en sådan, när jag hade tio Karagenath att mosa in i basen
Har screenshots men problem med utrymmet sakerna ligger på så kan inte lägga upp det ännu.
Värst är att TA krashar ut till windows när jag laddar det sparade spelet som jag gjorde precis före jag började med attackerna. Skulle varit roligt att testa buzzsaw:en också

Men alltid lite roligt att berätta lite war stories

Edit:
För de som inte spelat TA, eller inte kört UCP.
Med sådana här trupper av robotar som jag beskrev så finns det bara en sak som kan stoppa dem, och det skulle vara en likvärdig motståndarstyrka. Det går annars bara inte att stoppa sådant men konventionella metoder. Och 20-30 vulcan/buzzsaw är inte konventionellt eftersom det skulle dra absurda mängder energi.

Låter som en trevlig upplevelse! Har just fått upp ögonen för Orcone, och jävlar i satan vilket monster det är. Körde The Pass som Arm och blockerade deltat åt mitt håll, väntade in fiendens små robotar så att ungefär 1/3 av passagen var fylld. Då slog jag till med en Orcone och rensade hela passagen. Efter massakern hade den ungefär 3/4 hälsa kvar. Ägig maskin, minst sagt.

Måste testa Vulcan som du pratar om, den verkar intressant! TA har nått en annan dimension med UPC!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Hedersmedlem

Vulcan är ju med i TA:CC, alltså cavedogs. Det är automatgevärsvarianten av big bertha. Se till att ha ca 20-30 tusen energitillförsel så du kan mata konstant med den (vet inte exakt hur mycket den drar).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Vad sägs om en runda TA nu i helgen typ lördag kväll eller nått? tror ja e upptagen på fredagkväll nämligen, men på lördag ska de nog inte vara några problem.. isåfall kör vi väl in alla på någon vent server så vi kan språka mot den onde jultomten hehe

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Avstängd

=D

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

Tja, ska vi berätta war stories kan jag väl ta en med.

Spelade mot en annan spelare på gods of war (5 utspridda öar och resten vatten). Tyckte det gick jävligt bra och hade fått upp en stor flotta (25-30 diverse skepp) hyffsat fort så skickade ut den för att pulvrisera min motståndare. I mitten av havet träffade dom dock på hans flotta, på väg mot min bas. Blev en ganska stor båtfight där i mitten mellan våra båtar, men jag vann precis. Hade bara ett fåtal skepp kvar, men av metallen jag fick när jag "slurpade" upp alla båtvrak kunde jag snabbt bygga en ny flotta och äga honom :).

Inte testat UCP dock, men det verkar ju lovande. Fast jag är inte helkåt på supermördarrobotar som tar alla ensam a lá krogoth egentligen.

Visa signatur

Jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt, jag är så trött på alla mail och koder.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Casper
Tja, ska vi berätta war stories kan jag väl ta en med.

Spelade mot en annan spelare på gods of war (5 utspridda öar och resten vatten). Tyckte det gick jävligt bra och hade fått upp en stor flotta (25-30 diverse skepp) hyffsat fort så skickade ut den för att pulvrisera min motståndare. I mitten av havet träffade dom dock på hans flotta, på väg mot min bas. Blev en ganska stor båtfight där i mitten mellan våra båtar, men jag vann precis. Hade bara ett fåtal skepp kvar, men av metallen jag fick när jag "slurpade" upp alla båtvrak kunde jag snabbt bygga en ny flotta och äga honom :).

Inte testat UCP dock, men det verkar ju lovande. Fast jag är inte helkåt på supermördarrobotar som tar alla ensam a lá krogoth egentligen.

Roligt när man kämpar väl och vinner precis

Det är inte bara supermördarrobotar, även om de flesta nya enheterna är kraftigare än orginal.

Vadå Krogoth? Det är ju ingen ting knappt mot Karganeth/Orcone

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

ni får spela själva ett tag, jag reser bort 8ejuni och kommer hem i augusti först .. men ni kan träna upp er lite så länge

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

va oschysst du e! Iofs så finns de väl ändå tid o köra nu i helgen? Om bara lite fler e på!

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Avstängd

jo lite tid finns det! om vi får ihop ett gäng snabbt så

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem

Ah någon bumpa upp tråden "åt mig" så jag kan få dra på vidare.
Körde en liten bana idag med 3 AI:s. En AI höll sig mest i sin bas, sen fick jag se anledningen. När vi andra fortfarande (för att vara lata) med krigande med en grund av level 1 enheter hade satens AI fått ut en Orcone. Shit var ju förnamnet.
Fick upp en intimidator som jag satte på att försöka få bort monstret, hjälpte ju inte så mycket eftersom den mest knalla runt (och kriga med de andra AI:na).
Sen bestämmde den sig för att gå till mig, jag jag fick in ett antal träffar men den hade fortfarande 2/3 i hälsa och närmade sig så den var inom skjutavstånd. Efter att jag fått upp intimidatorn hade jag haft lite tid och fått upp ett fusion kraftverk. Sätter alla pengarna på ett kort... Cloakare commandern och sätter "no fire". Smyger mig upp bakom Orconen och sätter D-gun i ryggen Hehe jag var riktigt skraj att det skulle gå åt helsike där.
Jag fick upp kraftigare försvar och kunde bygga på lite fritt. Men orka bygga stora arméer när man kan bygga en eller två karganeth?
Sagt och gjort och sen avslutade jag spelet med att krossa fiendena hehe.

Eftersom jag kör oftast själv mot AI:n så använder jag väldigt frekvent pauseknappen för att inte vara stressad. Hur ska jag fixa det tills vi spelar online? Har för mig pause funkar i nätverksspelen också, inte så populärt kanske att pause:a var och varannan minut.
Hmm får hitta på något, typ sätta en liten plastbit över så det inte går att trycka på knappen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

man pausar inte heh

se till så du har en clean installed med bara de officiella enheterna, som jag skrev i PMet

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk

okej.. ja e på! Ska bara instalera om spelet.. så ja kan dra på patchen.. ska se om brossan min e på också!

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Hedersmedlem

Ja vilken dag blir det vi spelar?
Jag är klar med tentor och sådant för en tid framöver så nu är kvällarna lediga. Tomten skulle ju bort så det är väl i morgon kväll eller?

Btw läste på någon sida med tweaks för TA att man behövde port-forwarda från bredbandsdelaren. Problemet är att jag sitter på ett stort nätverk med NAT:ning som jag inte kan påverka alls. Kommer det fungera ändå?

Annars finns ju alternativet med hamachi

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Ja tänkte mig att vi kanske kunde lira en runda ikväll? runt 22:00 kanske? Vilka är med i sånna fall?

Edit: Vem kan vara server? (sitter på 0.5 så ja avtackar mig de gärna hehe)..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Avstängd

vi kan spela idag,

jag skall inte bort förrens den 13 nu iofs .. men jaghar lite annat för mig

lägg till mig på msn: ondjultomte@hotmail.com
icq 368954

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är med ikväll. Någon som känner sig manad att bara dra igång TA och se om det funkar bakom NAT utan att öppna portarna? Bara gå in i lobbyn och starta spelet, inte köra en omgång. Så man hinner försöka vidta åtgärder utifall det skulle vara problem

http://switeck.tauniverse.com/TA_Config.txt

Citat:

You need to set it to route packets from ports
2300-2400 (TCP/UDP inbound/outbound [for TA]),
28800-29000 (same setting [for TA]) and
47624 (TCP inbound/outbound [for TA])
to your computer's IP address.

2300-2400 (TCP/UDP inbound/outbound [for TA]), 28800-29000 (same setting [for TA]) and 47624 (TCP inbound/outbound [for TA]) to your computer's IP address.

The direct X ports are 47624 for DirectX 7, and 6073 for DirectX 8, you may or may not need to open them both (I use 7 and only have the 47624 port open). TA also requires another set of ports to be open, these are ports 2300 through 2400, other sources say to open more, but thats all TA apears to need.

Om det inte skulle fungera så ber jag å det ödmjukaste att alla installerar hamachi, det borde lösa problemet.

Btw jag har fixat så jag inte ska trycka på pause, körde en omgång igår och det gick bra. Fixen är en konstruktion av ståltråd över pause-knappen så den inte går att trycka på

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

ja det är bara att portmappa så fungerar TA perfekt

jag kan hosta spelen

kontakta mig på icq/msn

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Hedersmedlem

Spelet fungerar absolut inte utan att portar öppnas, och mina långa ideér om att tunnla det själv till en annan dator föll tillslut på att jag fick routningen att droppa alla paket utom det jag hade tänkt använda, så jag kommer inte åt den burken nu.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

hmm jävligt obra hehe.. hur löser du de då? Kan du ändå va me på nån vänster ikväll? Vill helst inte behöva instalera dedär hamachi för ja har redan för mycke skit på datorn..

Edit: Jag kan eventuellt fixa in oss på en vent server för oss som ska spela i samma lag om någon är intresserad?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Fan vad glad man blir när man för höra talas om TA. Så många timmar man lirat bort underbart

Drömmen borde ju vara att köra ett gigantiskt seabattle med lite airsupport. Måste se brutalt ut.

Varför känner jag inte igen alla units? Finns det mer än en unitpatch?

Visa signatur

Schmertz ist auch eine lust.

Permalänk

finns alla möjliga patchar, både stora o små..

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av internet
Fan vad glad man blir när man för höra talas om TA. Så många timmar man lirat bort underbart

Drömmen borde ju vara att köra ett gigantiskt seabattle med lite airsupport. Måste se brutalt ut.

Varför känner jag inte igen alla units? Finns det mer än en unitpatch?

Vet inte vad du kör med för någon, men Aqualize tipsade om UPC tidigare i tråden. Den tycker jag är riktigt skön.

Här finns lite information om UPC: http://www.planetannihilation.com/taucp/newuser_guide.txt, http://www.planetannihilation.com/taucp/main.htm.

Skulle lätt vilja vara med och spela lite, tyvärr är jag väl ganska dålig mot "riktiga" motståndare. Brukar endast köra mot AIn, och jag antar att det i verkligheten är lite svårare att vinna.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

hehe ja e osså en rätt stor amatör på TA men de e ju ett roligt spel! Det som är huvudsaken, man ska ha roligt.. så de kommer väl o skrattas en del åt mina moves Men va säger ni inblandade? någon som vill in på en vent?

Visa signatur

Serru...