Usel hastighet med comhem efter modembyte

Permalänk
Medlem

Usel hastighet med comhem efter modembyte

Hej

Jag har allvarliga problem med min uppkoppling just nu. Igår när jag använda mitt svarta Motorola-modem fungerade det helt perfekt. Kunde komma upp i ungefär i 1mb/s med mitt 8/1-mbitsabonnemang.
Vi har gått över till att även ringa via comhem och har därmed fått ett nytt modem. Det är efter jag har kopplat in det problemen har börjat komma.
Nedladdningshastigheterna är pinsamt låga efter modembytet, ca 20kb/s får både sunet, fragzone samt här från sweclockers.

Vad kan det vara för fel?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Du kan inte få igång båda modemen samtidigt?
Ha ena inkopplad via multimedia utaget och andra via antennen?

Undrar bara om det funkar.
För övrigt vet jag inte vad ditt problem kan bero på, bäst att ringa och höra med supportet eller testat starta om modemet.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Båda går ju via antenn utaget,man får något cp:modem att koppla både bredband och telefon i,stod det i pappren som vi fick som reklam här om dan för vi har deras bredband

Permalänk
Medlem

Jag hade samma symptom på mitt motorola modem efter jag byta server och NIC. tankade i typ 20kBps... Jag ringde och fråga vad ja skulle göra, och han sa att de va därför ja körde 100-full mellan modemet och datorn. Jag prova byta, men de hjälpte inte

Sen så stoppa jag in ett 3com 905TX... då fungera det perfekt, även på 100-full

Det inbyggda va knappast något dåligt, ett Intel 10/100 Pro. Men de fungera inte med modemet konstigt nog...

EDIT: skrev fel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa

Sen så stoppa jag in ett 3com 509TX... då fungera det perfekt, även på 100-full

Jag trodde att 3c509 endast var 10Mbit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Jag trodde att 3c509 endast var 10Mbit?

sant.. skrev fel

menade 3c905