Permalänk
Medlem

Brorsan välte datorn = Trasig = Hjälp

Hej det här är nu min andra tråd på denna fina sida Men jag tror snarare att det är för att datorerna inte gör som jag vill. Blixten slog ner i datorn förut med det tror jag är fixat. Den kom hem från servicen och jag provade den den verkade funka fint. Min brorsa var sjuk dan efter och då lyckades han välta ner burken ( Ganska hårt tror jag ) då han skulle gå och svara i telefonen . Problemet som nu har uppstot är att då man startar upp datorn så ser man BIOS och sedan ser man xp loggan och den blåa raden som åker fram och tillbaks men då man ska se inloggningsbilden ( Windows xp) då stängs skärmen av till stand-by läge . Lampan på skärmen ändrar färg från grönt till orange. Jag har provat tagit ut grafikkortet och stoppat in det men det hjälpte inte

Tack på förhand =D

Visa signatur

Jag är Ny Har Snälla Reta mig inte Bara Hjälp mig ...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad* Du får bättre hjälp här..

Har du kollat att alla andra kort sitter som de ska? Känn efter så att ingenting glappar.

I värsta fall så kan hårddisken ha fått sig en rejäl smäll vilket kan ha gjort att den inte mår så bra längre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Allt siter som det ska och hårdisken ska , Men nu kan jag komma in i datorn via felsäkert läge och då funkar det som ska funka. Så jätte fel kan det inte vara.DS

Visa signatur

Jag är Ny Har Snälla Reta mig inte Bara Hjälp mig ...

Permalänk
Medlem

Har du testat att starta Windows i felsäkert läge för att se om du får bild?

Permalänk
Medlem

En polare hade bränt sitt heta GF2 grafikkort.. då kunde han också bara få bild i felsäkert läge och skärmen stängdes av precis innan man skulle komma in till skrivbordet. Så jag tippar på ett pajat grafikkort

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
En polare hade bränt sitt heta GF2 grafikkort.. då kunde han också bara få bild i felsäkert läge och skärmen stängdes av precis innan man skulle komma in till skrivbordet. Så jag tippar på ett pajat grafikkort

Jag har också varit med om att få bild i felsäkert men ej i Windows. Detta berodde på att jag kom emot ett snabbkommando (Alt eller Ctrl + F5 har jag för mig att det var) för att inaktivera min bildskärm och istället göra TV:n till primär skärm. Får man bild i felsäkert läge men inte normalt så betyder det garanterat inte att grafikkortet är trasigt.

Permalänk
Medlem

Har du provat installera om drivrutinerna till grafikkortet, i felsäkert läge?:cool:

Visa signatur

LAN-------- >>>http://www.strikeoutlan.se

64 3000+, 1024 Ddr, ATI Radeon 9800pro

Permalänk

Du har väl för hög upplösning inställt!?
Starta i felsäkert läge och ändra upplösningen till 800x600.

Permalänk
Medlem

Ta en försäkring innan du gör NÅGONTING annat

Visa signatur