Permalänk
Medlem

Playstation 2 tappat i backen...

Satt mig ner en lördagskväll och skulle spela lite Kingdom Hearts.
Som vanligt brukar jag linda sladden runt kontrollen och då blir den rätt "korvig" och når oftast inte fram till fåtöljen.
Ett ryck i kontrollen och poff så med en hård smäll låg mitt playstation nere på golvet.

När jag startade om PS2:an så verkar allt vanligt men när man kommer till skärmen där det står "Browser, osv" stannar den och när man går in på browser så står det "Reading disc..." och sen händer inget mera.

Jag gissar på att det är lasern som har fått sig en dänga?
Finns det något sätt att reparera det här eller är den slut.

Jag var inne på en lokal spelbutik och killen i disken sa att skicka in den på lagning skulle kosta lika mycket som att köpa ett nytt Playstation.
Finns det något ställe som kan fixa sånt här billigt?

Visa signatur

"Growing old i mandatory, growing up i optional."

Permalänk
Medlem

Är du duktig så http://www.console.se/ps2/ReservPS2/

Kan ju vara bra att veta vad som är trasigt först iofs. Går antagligen att hitta billigare med eftersom jag tog första bästa sida bara.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

självrisken på försäkringen kanske är billigare

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Re: Playstation 2 tappat i backen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qrb
Satt mig ner en lördagskväll och skulle spela lite Kingdom Hearts.
Som vanligt brukar jag linda sladden runt kontrollen och då blir den rätt "korvig" och når oftast inte fram till fåtöljen.
Ett ryck i kontrollen och poff så med en hård smäll låg mitt playstation nere på golvet.

När jag startade om PS2:an så verkar allt vanligt men när man kommer till skärmen där det står "Browser, osv" stannar den och när man går in på browser så står det "Reading disc..." och sen händer inget mera.

Jag gissar på att det är lasern som har fått sig en dänga?
Finns det något sätt att reparera det här eller är den slut.

Jag var inne på en lokal spelbutik och killen i disken sa att skicka in den på lagning skulle kosta lika mycket som att köpa ett nytt Playstation.
Finns det något ställe som kan fixa sånt här billigt?

Skicka in den på lagning behöver ej vara så dyrt. Skicka den till mig så skall jag ta mig en titt vad det kan va. Jag jobbar med sådant. Skulle det vara lasern så skulle det kosta 690:- plus frakt att byta. Dock så tror jag ej att den har gått åt skogen bara av att du tappar Ps2:an, det ska mer till.

Pm mig om du vill ha hjälp.

Permalänk
Medlem

skaka lite våldsamt på den, i vertikalled. lasern är upphängd i ett par små plastarmar som fokuseras med en elekromagnet, de kanske hängt sig för lång upp eller ner som nån var inne på.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

tror lasern fast nat i "kuggstången" som den åker fram o tillbaka på...
blev så me dmin Cd-spelare engång..

Permalänk
Medlem

Att linda sladden runt DS2 borde vara förbjudet enligt lag.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dek
Att linda sladden runt DS2 borde vara förbjudet enligt lag.

Hmm... okej.

Skaka på den, det kan hjälpa.

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Verkar inte så säkert att skaka på den. Är nog bättre att hitta ett ställe som man kan lita på och se om det inte blir billigare än att köpa ett nytt.

Visa signatur

IBM R40