Bränd film hackar mot slutet..

Permalänk
Medlem

Bränd film hackar mot slutet..

Hej..

Håller på för fullt med lite bränning..

Jag bränner med Ritek silver surface 8X skivor och det går bra att bränna med dom.. MEN!

Efter att ha tittat en mycket lång bit in i filmen så börjar den att hacka och mer och mer pixlar dyker upp och till slut så fryser den sig..

Jag har ingen lösning på problemet.. Finns det någon som har samma problem eller har haft det innan så vill jag väldigt gärna veta hur ni har löst detta..

Jag bränner för övrigt i 4X..

/mabzor

Permalänk
Medlem

Re: Bränd film hackar mot slutet..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mabzor
Hej..

Håller på för fullt med lite bränning..

Jag bränner med Ritek silver surface 8X skivor och det går bra att bränna med dom.. MEN!

Efter att ha tittat en mycket lång bit in i filmen så börjar den att hacka och mer och mer pixlar dyker upp och till slut så fryser den sig..

Jag har ingen lösning på problemet.. Finns det någon som har samma problem eller har haft det innan så vill jag väldigt gärna veta hur ni har löst detta..

Jag bränner för övrigt i 4X..

/mabzor

Jag hadde samma problem med ritek skivor.. det löste sig genom att byta skivor

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bränd film hackar mot slutet..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
Jag hadde samma problem med ritek skivor.. det löste sig genom att byta skivor

Till verbatim eller något liknande?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bränd film hackar mot slutet..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mabzor
Till verbatim eller något liknande?

Ja dom ska inte vara något problem. Vad har du för brännare? Du kan köra ett kvalitetstest på cdspeed finns här: http://www.cdspeed2000.com/

Permalänk
Medlem

Kan det kolla kvaliten på brända skivor eller ?

För min Samsung DVD brännare låter illa när man bränner Verbatim +R 16x skivor i 16x...
Och då funkar dom inte i min dvd spelare.
Min syster brände en film på Sony 8x skivor, dom funkade i dvd spelaren, men så provade jag bränna samma film med samma skivor fast med min brännare, då började dom hacka en pytteliten bit in i filmen !

Så jag tror inte Samsung är nåt att rekomdendera..
Tänkte jag skulle kanske köpa mig ensån där Pioneer brännare på Datorbutiken.com, är den bra ? verkar ju bra om man byter firmware, enligt recensioner jag läst !
För jag vill kunna bränna i 16x också !

Visa signatur

Abit KN8-Ultra - Athlon64 Venice 3200+ 2,0GHz @ 2,7GHz - Corsair 2048mb - Saphire X800Gto2 @ 530/600.
3DMark05: 6563.