Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med min sida

Jag använder mig utav Firefox, när jag kollar på min sida så ser den bra
ut i Firefox.. men när jag byter till Internet Explorer så stöter jag på
en del problem.

1. Jag har en space div som är inställt på 10px
I Firefox funkar det bra men i INTERNET EXPLORER så blir det för tok för mycket, vet inte om den räknar 10px + lite till?

2. Har en sökfunktion som har koden:

<form method="post" action="?sida=linkadder/search.php"> <div> <input type="text" name="search" size="14" maxlength="25" /> <input type="submit" name="submit" value="Sök" /> </div> </form>

I Firefox så blir den precis perfekt, inga onödiga mellanrum... det är skillnad i Internet Explorer som flippar ut totalt och det verkar nästan som att skiten vill förstöra för mig eller något.

Om ni jämför min sida i Internet Explorer och Firefox så blir jag jätteglad om någon ger mig en lösning på alla problem som jag har med sidan...

www.restavfall.se/beta

Permalänk
Medlem

har för mig att minsta höjd/bredd på en div i IE är 20px

edit: du får sätta margin = 2px eller någe i cssen för formen så löser sig det nog

Visa signatur

Jag hatar att vara förkyld!

Permalänk
Medlem

Ie är lite spännande, sätt font-size till 0px så kommer du kunna ha mindre divs.

edit: Din nuvarande sida är mycket snyggare än betan, kanske blir bättre när den är klar, men just nu är det för mycket ränder och annat som gör att man inte kan läsa texten. Fast den nya logo:n är snyggare.