Permalänk

Är detta ett bra val?

Hej, jag ska köpa en rätt kass dator hade jag tänkt som jag ska använda till att se film, surfa och lira gamla spel, som t.ex. cs 1.6. Men det visade sig vara väldigt svårt att hitta vad jag ska köpa. Vill inte lägga ut särskilt mycket pengar, men ändå få en så bra burk som möjligt.

Fick tips av en kompis om www.it-auktion.se och där finns många prisvärda datorer. Visserligen märkesdatorer med Intel processorer hela bunten, men det få man stå ut med.
Hittade iaf denna:

Produktnummer: 9957
Fabrikat: Dell
Produkt: Pentium 4 - 2,8 GHz
Modell: Dimension 8250
Systemkrav:
Beskrivning: P 4 - 2,8 GHz. 512 MB Minne. 200,0 GB Hårddisk. Med DVD-Rom, CD/DVD-Brännare +RW, tangentbord+mus, grafikkort ATI Radeon 9700 128mb DVI+VGA, ljudkort, modem, nätverkskort, 6+2 USB, Firewire 2st . Recovery cd med Windows XP Home. Färg: Midnattsgrå. OBS!!! EJ Skärm!!
Övrigt: Begagnad, Funktionstestad. Frakt 400 kr.

Pris: 2500kr. Dom tar 17,5% i provision och med frakten inräknat blir det slutgiltiga priset 3337,5kr. Det fanns ungefär 6st. ute på auktionen och bara en har bjudit på en av dom så priset lär inte öka.

Frågan är då om detta är ett bra val? Det bör ju räcka gott och väl till mina krav, men kan man få det billigare?
Auktionen avslutas imorgon (söndag) klockan 00:00 och jag funderar på att köpa denna. Men är det en bra deal? Skulle behöva lite respons.

mvh

Permalänk

Tycker det ser bra ut. Skulle ha kört på den.

mvh

Permalänk
Medlem

haha roligt:D tjenare gammelsmurfen som också nickar nissekatt:S ere samma person??:P hehe

d e bra pris woohoo

Permalänk

Produktnummer: 9898
Fabrikat: Dell
Produkt: Pentium 4 - 3,4 GHz
Modell: Dimension 8400
Systemkrav:
Beskrivning: P4 550 - 3,4 GHz. 1024 MB DDR2 PC2-4200 Minne. 2 x 160 GB SATA hårddiskar. Med grafikkort Geforce 6800GT 256mb 2x DVI, CD/DVD-Brännare +- R/RW, DVD-Rom, ljudkort SB Audigy2 ZS, modem, integrerat nätverkskort, firewire, 6+2 USB, trådlöst tangentbord och mus. Recovery-CD med Win XP Pro, Office 2003 Pro. Norton Internet Security 2004. EJ Skärm!!
Övrigt: Begagnad, Funktionstestad. Frakt 450

Startbud: 4600 kr

Tycker jag ser bra ut på samma sida...

EDIT: Såg inte att det var rätt kass dator du skulle ha ., Men jag tycker du ska satsa på den där endå , du kommer säkert vilja spela ngt annat en dag , som jag , Nu när Hitman BloodMoney kom som semesterbild...

Visa signatur

/ käbab

Intel Core2Quad Q6600, DFI BloodIron, Asus Extreme Radeon HD4850, Corsair XMS2 PC6400 4096MB, Antec Three Hundred

Permalänk

Tjena igen. Fan jag missade auktionens slut förra gången. Var dundertrött på söndagen och gick och la mig utan någon som helst tanke på att bjuda.

Dock gör detta ingenting eftersom det har kommit upp några likadana igen. Men jag hittade en annan som kanske är intressant.

Produktnummer: 1198
Fabrikat: Dell
Produkt: Pentium 4 - 2,4 GHz
Modell: Dimension 4550
Systemkrav:
Beskrivning: P 4 - 2,4 GHz. SAKNAR Minne. 120 GB Hårddisk. Med CD/DVD-Brännare +RW, DVD-Rom. Grafikkort ATI Radeon 9700 128mb med DVI/VGA/TV-Out, tangentbord+mus, ljudkort, modem, integrerat nätverkskort. 4+2 USB, 2 FireWire. Inklusive Högtalarpaket ADA 745 4.1 Recovery cd med Windows XP home, Microsoft Office XP PRO. Färg: Midnattsgrå. OBS!! EJ Skärm!!
Övrigt: Begagnad, Funktionstestad. Frakt 400 kr.

Pris 1700kr. 2100kr med frakt.

Produktnummer: 1250
Fabrikat: Dell
Produkt: Pentium 4 - 2,8 GHz
Modell: Dimension 8250
Systemkrav:
Beskrivning: P 4 - 2,8 GHz. 512 MB Minne. 200,0 GB Hårddisk. Med DVD-Rom, CD/DVD-Brännare +RW, tangentbord+mus, grafikkort ATI Radeon 9700 128mb DVI+VGA, ljudkort, modem, nätverkskort, 6+2 USB, Firewire 2st . Recovery cd med Windows XP Home, Microsoft Office XP. Färg: Midnattsgrå. OBS!!! EJ Skärm!!
Övrigt: Begagnad, Funktionstestad. Frakt 400 kr.

pris: 2650kr. 3050kr med frakt. Denna har en person redan bjudit på och det skulle ju kunna betyda att priset kan öka.

Plusen med att välja 1198 är ju att det blir billigare samt att högtalare ingår. (något jag annars hade behövt köpa separat)
Minusen är att den saknar minne (billigt och lätt att fixa dock), 80gb mindre hårddisk samt en sämre processor.
Det enda jobbiga är väl egentligen den mindre hårddisken, men och andra sidan har jag andra datorer med större utrymme där jag har filerna så det gör inte så mycket egentligen.
Mina krav är ju som sagt låga och 1198'an bör ju räcka gott och väl. Sparar ju dessutom en tusing + utgifterna för högtalare. Dessa pengar kan ju lägga till att köpa en nice skärm istället.

Tror jag antagligen kommer bjuda på 1198'an, men av någon anledning så skulle ajg gärna vilja höra vad ni skulle valt.

Kan förresten nämna att jag redan har en bra speldator som jag lirar alla krävande spel på. Denna kommer jag ju mest att använda till film som jag skrev tidigare.

mvh christian

Permalänk
Medlem

Personligen brukar jag akta mig för DELL, har bara haft dåliga erfarenheter om dem. har dock aldrig ägt en själv, så mina erfarenheter kan ju även bero på ägeren.

Visa signatur

ASUS A8N-E| AMD Athlon 64 3200+@2380Mhz 100% Prime stabilt (Zalman 7700-CU)| sapphire X800 256Mb @447.43Mhz/428.14Mhz(856.28Mhz DDR)(Zalman VF700-cu LED)| 1024Mb Corsair XMS3200C2| OCZ modstream 520W| 23576poäng i 3DMark 01 1337 i 06 :)
"Non violence has never solved anything!" - Homer

Permalänk

Jo det svider att köpa ännu en märkesdator. Vi har en hp 4196.se som bråkar, och hp är sällsynt dåliga på att åtgärda det.

Men jag har inte lyckats hitta så här bra priser någon annanstans så man får nog stå ut med Dell och Intel.

Permalänk
Inaktiv

Intressant med It-auktioner på datorer, någon som känner till en liknande sida fast utan märkesdatorer iaf så att man slipper dell och intel?