Permalänk
Avstängd

Söker laptop med grafik

Ska köpa alienware i usa , har en polare som får hem den till sig sen skickar han den till mig som gåva. Alltså Gift på paketet , jag har spannat runt på www.alienware.com och kommit fram till detta paket
http://www.alienware.com/configurator_pages/aurora_m9700.aspx...

nu är frågan , får jag nåt annat till samma pris i sverige och är alienware lika bra som ryktet eller är det kanske mer värt att köpa en Dell inspirion 6400 osv ?

Permalänk

Gift på paketet fungerar inte. Tullen är inte missbildade, de vet att folk har "lurats" på det här sättet tidigare, därför tullar de även på gåvor.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Gift på paketet fungerar inte. Tullen är inte missbildade, de vet att folk har "lurats" på det här sättet tidigare, därför tullar de även på gåvor.

Är du säker på det? Ska nämligen beställa från USA snart tror jag =/

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Om han skickar den i ett paket (utan kartong, kvitto osv såklart) med typ nån tröja, CD-skiav och lite underkläder och lägger i en lapp där det står typ "You forgot this, thanks for visiting" så lär det gå igenom. Dock så blir det ju klurigt med garanti-ärenden och så. Och Alienware är väl knappast kännda för smidiga garantier

Permalänk
Citat:

Jag kan lova att gift-tricket fortfarande fungerar.

Permalänk
Citat:

Knappast. Dom gör stickprover på paket, saker å ting slipper igenom tullen som gift titt som tätt men man ska vara beredd på att åka på tullavgifter då man kan ha oturen att dom kollar just sitt paket. Bästa sättet är att kolla med släkt,vänner, bekanta och så vidare om dom ska till usa i närmaste framtiden å be dom ta med datorn med flyget hem.

Mvh//Andreas

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Jag kan lova att gift-tricket fortfarande fungerar.

Om du har beställt mer än ett paket så vet du att du har fel, det kan jag lova.
För mig har det vart helt random vilka paket som blivit pockade känns det som, Gift eller ej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Knappast. Dom gör stickprover på paket, saker å ting slipper igenom tullen som gift titt som tätt men man ska vara beredd på att åka på tullavgifter då man kan ha oturen att dom kollar just sitt paket. Bästa sättet är att kolla med släkt,vänner, bekanta och så vidare om dom ska till usa i närmaste framtiden å be dom ta med datorn med flyget hem.

Mvh//Andreas

Jag ska själv till Florida men det blir inte förrän typ Januari och så länge orkar jag verkligen inte vänta på min bärbara dator >_>

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Om du har beställt mer än ett paket så vet du att du har fel, det kan jag lova.
För mig har det vart helt random vilka paket som blivit pockade känns det som, Gift eller ej.

För mig har de flesta sakerna gått igenom utan att tulla. Jag har dock inte köpt flera saker som sändes i ett enda kolli. De försändelser som har fastnat för mig innehar en eller flera av dessa egenskaper: objektet är inte markerade som gift, objektet är deklarerad för högt, objektet är försäkrad, objektet innehåller uppgifter som visar att det är skickad från ett företag.

Permalänk
Medlem

Lite trist om man beställer en dator för över $3000 och så är den inte tillräckligt högt deklarerat, om olyckan skulle vara framme t.ex...

Bättre att köpa av Dell genom ett svenskt företag så slipper man momsen garanterat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Värdet på "gåvan" måste understiga 500 SEK, värde måste anges.

Garantin från Alienware gäller förstås ej om paketet kommer bort.

Alla paket från företag granskas extra, gäller ju inte i ditt fall.

Ett lotteri.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Har en släkting som kommer från usa som ska hällsa på under hösten. Om hon skulle lägga datorn i en väska tror ni inte man skulle komma undan moms och tull etc?

Visa signatur
Permalänk

Alienware's datorer finns också under andra namn och då ofta till lägre priser. m7700 är ju tillverkade av Clevo och m9700 av Arima. Att köpa från USA tycker jag verkar vara en krånglig väg. Går precis lika bra att köpa från t.ex. Tyskland (www.alienware.de). Inom EU är det inget krångel med tullen. Varor från USA beläggs med den svenska momsen (tror att datorer är tullbefriade, åtminstone är det så med datakomponenter). Att sitta och hoppas på att den ska slinka igenom tullen låter inte roligt, kan lätt bli 900 $ extra.... Har bara få ett paket att slinka igenom utan tull och moms under de 30 år jag har handlat från USA.
Den nya m9700 verkar vara behäftad med rätt tilltagna leveranstider. Ett aber är förstås att grundpriset (1700 €) luras lite, med lite optioner hamnar slutpriset lätt på det dubbla eller mer.... En sådan dyr maskin kräver rejäla garantier och att service finns lätt tillgänglig. Om garantin kräver inskick till en verkstad i USA blir det inte roligt! Originalförpackning är nästan ett måste om man ska skicka till service.

Ett test av ett förserieexemplar http://www.hothardware.com//viewarticle.aspx?page=1&articleid... .