PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
skulle vara trevligt med oblivion till ps3 men tror inte direkt på att det kommer

Skulle vilja se det komma bara för att få reda på om det segas ner och man måste tömma cachet på konsollen som på keksboksen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Nu ska vi inte gå händelserna i förväg, många av patenten som tas realiseras aldrig. Det hade varit intressant med ett alternativt sätt att kontrollera spel även på PS3, men vad jag förstår har väl Sony inte sagt att detta kommer att vara tillgängligt vid launch?

Känns lite sent för ett sådant uttalande om Sony inte kan få fram en färdig produkt till release, alternativt kanske man väntar ut marknaden lite då förhandsbokningarna förmodligen kommer sälja slut och ett nytt sätt att kontrollera spel skulle sälja konsoller bara det. Det kan mycket väl bli en anledning att köpa en PS3 om ett år eller så, med lägre produktionskostnader och naturliga prissänkningar kan den marknadsföras som en Wii60-killer, konkurrera med X360 vad gäller HD-spel (kanske även i pris) och med Wii vad gäller revolutionerande kontroll. Nackdelen är då att PS3 inte har denna form av kontroll som standard och det kan då vara svårt att få spelutvecklare intresserade.

Saken är den att den här "revolutionerande" kontrollen som de pratar om är en vidareutveckling av eyetoy.
Rykten säger att PS3 kommer att levereras med den nya eyetoy kameran även om jag starkt tvivlar på det.
Att folk säger att Sony kopierar Nintendo är tokigt då de bara har utvecklat sin gamla eyetoy och det är i de spelen man kommer att kunna styra i "3D" med hjälp av kameran.

Det är eyetoy "2" bara.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

http://ps3.ign.com/articles/720/720195p1.html

PSP som fjärr till PS3. Nu är det officiellt.

Citat:

It turns out that the PSP will "definitely" work as a remote control for the PS3. According to the speaker, it will have additional functionality and interactivity with Sony's next-generation PlayStation 3, but more details weren't revealed

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

allexz: jo det är väl inte omöljigt att samma problem skulle kunna dyka upp på en eventuell ps3 version. men å andra sidan så kanske utvecklarna lyckas pilla lite i sina inställningar och komma undan

psp som fjärr låter bra. speciellt iom att man har en redan och att man inte är fast i homebrew träsket och därmed slipper stå och vela mellan att uppgradera eller inte

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Sötast

Jag funderade en del på förbokningen om PS3an, hade egentligen tänkt köpa den ett halvår efter release eller så... men.

PSPn var väldigt öppen när den släpptes, men har blivit mer och mer låst med tiden.

OM det skulle vara ett liknande scenario så skulle man självklart vilja ha en tidig version av PS3an också Vad tror ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag funderade en del på förbokningen om PS3an, hade egentligen tänkt köpa den ett halvår efter release eller så... men.

PSPn var väldigt öppen när den släpptes, men har blivit mer och mer låst med tiden.

OM det skulle vara ett liknande scenario så skulle man självklart vilja ha en tidig version av PS3an också Vad tror ni?

Sony har sagt att de vill få folk att se PS3:an som en dator mer än bara en spelkonsol och det tolkar jag så att den kommer vara rätt öppen när den släpps. Att man tex kan koppla in tangentbort och skriva på den, surfa etc som man gör med sina datorer. Men eftersom Sony motverkar piratkopiering utan dess like så tror jag att allt eftersom folk använder PS3an på det sätt som Sony inte ville att man skulle använda den på så kommer de spärra den mer och mer. Som PSPn (kanske blir värre till och med eftersom PS3:an är kapabel att göra mycket mer än en PSP).

Lite synd om det nu skulle vara så.

Permalänk
Medlem

Det är kul att vara först. Men jag skulle inte köpa en tidigt på de preferenserna...

Med en autoupdate ala 360 så spelar det väl ingen roll, så fort du går upp mot nätet så...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Ny Motorstorm trailer:

http://eu.playstation.com/ps3/hd_video.html?images/Motorstorm...

Ser bara bättre och bättre ut IMO.

Edit:

direktlänk:

http://eu.playstation.com/ps3/images/Motorstorm.mov

Så jävla cool det verkar!

Fick värsta carmageddon-vibbarna av det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Sony har sagt att de vill få folk att se PS3:an som en dator mer än bara en spelkonsol och det tolkar jag så att den kommer vara rätt öppen när den släpps. Att man tex kan koppla in tangentbort och skriva på den, surfa etc som man gör med sina datorer. Men eftersom Sony motverkar piratkopiering utan dess like så tror jag att allt eftersom folk använder PS3an på det sätt som Sony inte ville att man skulle använda den på så kommer de spärra den mer och mer. Som PSPn (kanske blir värre till och med eftersom PS3:an är kapabel att göra mycket mer än en PSP).

Lite synd om det nu skulle vara så.

tror inte att sony hade i åtanke att folk skulle utnyttja pspn så som dom flesta gör idag.

många kör med homebrews och liknande varvid dom inte köper lika många spel och sony förlorar pengar.

med ps3 så har sony en önskan att den ska vara mer öppen.
kommer dock säkert komma emulatorer och sådant till den med som sony kommer förebygga men trots allt så tror jag inte att emulering av nes och amiga hör till deras planeringar på vad ps3 kan användas till

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Citat:

tror inte att sony hade i åtanke att folk skulle utnyttja pspn så som dom flesta gör idag.

många kör med homebrews och liknande varvid dom inte köper lika många spel och sony förlorar pengar.

med ps3 så har sony en önskan att den ska vara mer öppen.
kommer dock säkert komma emulatorer och sådant till den med som sony kommer förebygga men trots allt så tror jag inte att emulering av nes och amiga hör till deras planeringar på vad ps3 kan användas till

Det är ju precis det jag menar. PSPn var inte gjord för att vara en öppen plattfrom mer än bara spel, video, musik och bilder. Nu när PS3 rankas som en dator enligt Sony och därav kommer vara mer öppen så är det ju rätt logiskt att den kommer att hackas och användas till "fel" sätt (ett sätt som inte Sony vill att den ska användas till). Då kommer de förmodligen patcha upp den och tillsist begränsa/låsa den.

Permalänk
Sötast

Just min tanke, även därför jag tänkte på att skaffa en "lågversion" men jo som sagt, PS3an lär ju vara inkopplad på nätet precis som vilken dator som helst, och troligtvis ha en Autoupdate som sagt.

Anledningen till att jag egentligen inte vågar förboka är för att Sony har sagt "PS3an kommer köra linux" och sedan dess har det varit knäpptyst, får lite skumma vibbar av det, min tanke var att göra sig helt av med PCn, och köra på PS3an, om den nu kan köra en "fulllfjädrad" linuxdist, så lär PS3an fungera precis som man behöver, spel, film och ett os att fixa resten på.

En annan tanke jag hade om det nu inte skulle vara såhär, var att köra PS3/Mac mini

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Just min tanke, även därför jag tänkte på att skaffa en "lågversion" men jo som sagt, PS3an lär ju vara inkopplad på nätet precis som vilken dator som helst, och troligtvis ha en Autoupdate som sagt.

Anledningen till att jag egentligen inte vågar förboka är för att Sony har sagt "PS3an kommer köra linux" och sedan dess har det varit knäpptyst, får lite skumma vibbar av det, min tanke var att göra sig helt av med PCn, och köra på PS3an, om den nu kan köra en "fulllfjädrad" linuxdist, så lär PS3an fungera precis som man behöver, spel, film och ett os att fixa resten på.

En annan tanke jag hade om det nu inte skulle vara såhär, var att köra PS3/Mac mini

Man får hoppas att Sony verkligen lever upp till sitt uttalande om att PS3:an är en dator. Att den fungerar som en helt vanlig dator och man kan göra vad man vill på den. Då är den faktiskt rätt billig helt plötsligt.

Men förmodligen kommer det inte blir så.

Permalänk
Medlem

jo som ni säger så kommer dom säkerligen göra mkt för att täppa till eventuella hål som tilllåter användare att göra vissa saker.

auto-update är iofs inte osannolikt men i de skulle också kunna göra som med psp och låta folk välja om de ska uppgradera eller inte.

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Citat:

jo som ni säger så kommer dom säkerligen göra mkt för att täppa till eventuella hål som tilllåter användare att göra vissa saker.

auto-update är iofs inte osannolikt men i de skulle också kunna göra som med psp och låta folk välja om de ska uppgradera eller inte.

Jag har en känsla att det inte kommer vara så. De hade problem med folk som inte uppdaterade sina PSPs och sen tittar de nog på andra operativsystem som tex Windows där man inte direkt har något val än att uppdatera.

Permalänk
Medlem

jo det är nog det mest sannolikt att det blir någon form av auto update eller iaf att man måste uppdatera för göra vissa saker.
den räknas ju enligt dom själva mer som en dator och därav så finns ju ett större behov att uppdatera den eventuella firmwaren.
frågan är dock vilken roll som linux har i det hela. kommer det ha någon inverkan på vad man kan göra eller inte göra på maskinen

Visa signatur

0100
0010

Permalänk

Har just för tillfället en enorm beslutsångest, ska jag förbeställa eller inte? Nu har jag gått och väntat så länge så det känns nästan lite overkligt att den snart skall släppas.

Nån som hört något mer om hur spelning uppkopplad mot nätet skall läggas upp? Sist så läste jag något brev på Gamereactors hemsida att förmodligen så skulle Live-funktionen vara gratis och finansieras av försäljning av retrospel och annat lull-lull som kan skickas över internetuppkopplingen.

Att konsollen ska bli regionsfri passar mig perfekt, det är svårt att få tag i baseball-spel i Sverige

Såg att man kunde förbeställa MGS4 nu på Webhallen, såg även fler titlar av intresse. Blev faktiskt överraskad av att spelen endast kostar 598kr...

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Medlem

dom har inte satt ngt pris på onlinespelande och kommer antagligen inte göra det heller. däremot så tror jag det är möjligt för speltillverkarna att ta fram spel som kräver betalning för att spela online tex mmorpgs

Visa signatur

0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenclick
Har just för tillfället en enorm beslutsångest, ska jag förbeställa eller inte? Nu har jag gått och väntat så länge så det känns nästan lite overkligt att den snart skall släppas.

Ångesten går över när du lagt en bokning.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

- nods to the series fans: Exclamation and question marks above the soldiers heads will return in 4. Also Meryl has an earring - a bullet attached to a chain which is a nod to Policenaut's fans.

Va? Skulle dom inte ta bort utropstecknena för att det skulle vara mer verkligt och grejs?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Ångesten går över när du lagt en bokning.

Det är ju löning på tisdag så då blir det väl en bokning. Känner mig som ett barn innan julafton, herrejävlar vad trevligt det ska bli med en sprillans ny Playstation.

Visa signatur

"Chuck Norris doesn't read books. He stares them down until he gets the information he wants."

Permalänk
Medlem

Ja, det är nått speciellt med Playstation. Alltid kul att vara först...

Antox-Lindberg:
Det hade jag med hört, så jag undrar hur det blir. Inte för att det står och faller på den frågan, men om de nu kan visa detaljerade ansiktsutryck så borde det vara lite överflödigt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=111327

Citat:

GI: What do you like about working on the PS3? How about the Xbox 360? Will there be any major differences between the two versions?

Högdahl: So far the two versions look pretty much the same – quite unsurprisingly, since we use the same shader source code and content for both platforms. They will be identical gameplay-wise. There will only be very minor cosmetic differences, such as the PS3 will have better quality video for the in-game TVs and on the Xbox 360 we have a bit more room for textures in memory.

Ja, jippie bättre kvalitet på filmer som visas i tv-apparaterna ingame. -_-

Nästan så att jag hade betalat en tusing mer för PS3 bara för att få 1 GB XDR minne i den.

Edit: åtminstone 512 MB som minimum då konsollen trots allt ska hålla i 10 år.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

512mb i båda så det borde inte vara någon skillnad

edit: dessutom borde väl högre kvalitet på filmerna som visas in-game ta upp mer minne också

starbreeze är ju xbox utvecklare så det skulle inte förvåna mig om dom gav 360 versionen liiiite bättre texturer bara för att jävlas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88

edit: dessutom borde väl högre kvalitet på filmerna som visas in-game ta upp mer minne också

starbreeze är ju xbox utvecklare så det skulle inte förvåna mig om dom gav 360 versionen liiiite bättre texturer bara för att jävlas

Cell är byggd för att kunna processera mycket media så som film etc, så det trpr jag stämmer.

Starbreeze kanske har en målplatform som de utvecklar till för att seda porta spelet till de andra konsollerna men att ge en annan konsol sämre grafik för att jävlas skulle nog vara mer till skada än något annat (tänker på deras ryke).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88

Skillnaden är väl att PS3 har 256MB RAM och 256MB VRAM medan 360 har 512MB som alla komponenter kan använda sig av, kan vara det som begränsar PS3.

Angående Starbreeze ser jag ingen som helst mening i att försämra ett spel på en plattform, och det tvivlar jag väldigt starkt på. Har du några fakta som grund för detta påstående?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

det var ett skämt -_-

nya resistance fall of man scans
http://forums.e-mpire.com/showpost.php?p=1160601&postcount=93

ser mycket bra ut imo

Permalänk
Medlem

Svårt att läsa från scans, men jag gjorde det iallafall. De använder en egen motor och kommer dra nytta av Blu-ray. Alla versioner hamnar på samma disk, de har mycket högre bitrate på ljuden, och mycket dialog. De verkar bli en release-titel, och Ted är en av dom som vet mest om PS3. De har jobbat många år och spelet är i stort sett nästan klart. De jobbar nu på att pröva ut hur tilten ska användas på bästa sätt och kanske får vi se mera vid TGS.

De siktade på 60fps men har låst det på 30. De har slängt in så mycket godis att de fick göra den kompromissen. Inga "drops" hur fullt det än blir på skärmen. Det går alltså aldrig under 30fps...

Vidare så kör det i 720p, som de flesta release-spelen, men detta blir nog ett av de bättre. Alla vapen har en tanke, och de ska vara roliga att använda i multiplay. Vidare kommer nybörjare att få spela mot nybörjare, även ett år efter release, tack vare ett smart rankingsystem.

Jag har trott att detta spel skulle vara ett FPS i mängden, men allt verkar genomtänkt och välarbetat. Kan bli riktigt stort...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Skillnaden är väl att PS3 har 256MB RAM och 256MB VRAM medan 360 har 512MB som alla komponenter kan använda sig av, kan vara det som begränsar PS3.

Angående Starbreeze ser jag ingen som helst mening i att försämra ett spel på en plattform, och det tvivlar jag väldigt starkt på. Har du några fakta som grund för detta påstående?

Men eftersom grafikkretsen i PS3 kan använda hela minnet på 512 (sina "egna" 256 och "allmänna" 265) så bör det inte heller spela någon roll.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Sötast

Kan inte sony bara avslöja mer om Linux snart? jag blir galen

http://www.youtube.com/watch?v=AC3bqyq9QQY

Starwars Pre-Vis
Kan vara realtime, kan vara förrenderad. Kan vara vad som helst, men den är iaf riktigt skoj att se på