Antec SOLO (P150) negativa synpunkter

Permalänk

Antec SOLO (P150) negativa synpunkter

Hade tankt kopa ett Antec SOLO, de ar P150 i svart och utan natagg.

Det som antagligen kommer finnas i ladan ar en conroe E6600, ett Antec Neo HE 500W, kanske x1900xt och lite annat.

Ni som har P150 eller har hort om det, vad finns det som ar daligt med chassit? finns det natt att klaga pa??

Hur ar luftcirkulationen?

Ar det nagra problem med plats for stora kylare?

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem

jag har haft mitt Solo ett tag nu och jag gillar lådan skarpt
stora kylare ska nog inte vara några probs då jag utan problem får platts med min zalman 9500.
luftcirkulationen är bra och lådan är allmänt trevlig
till det negativa...
lådan har en del vassa kanter...(dock inget man bryr sig om ) sedan så har lådan ingen löstagbar moderkortsplatta... vilket är lite jobbigt (tex när man ska buta chipsetkylare som jag nyss gjort ) och till sist så väger den lite mer än jag trodde men det är kanske för att jag hade ett aspire skitchassi innan med supertunn plåt

men jag rekomenderar lådan varmt
underbar sak som ag inte ångrar att jag inskaffade

//Stefan

Permalänk

ok super tack for dina synpunkter

Det later ju inte alls illa, allt kan jag leva med och tycker inte ngt av de du namner kanns speciellt jobbigt, kanske vikten lite, men det kan man leva med de ocksa.

Kommer nog bli ett SOLO.

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem

Jag köpte en p150 för några dagar sen, det första som va trasig är den där lilla knappen man trycker på för att mata ut cd spelaren. En liten skit plast bit som lär gå sönder så fort man rör på den. undra om jag ska maila antec och klaga lite och se vad dom säger.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

de va tråkigt att höra. RMA är väl de ända att göra åt saken, om dom inte kan skicka bara den lilla plastbiten så du kanske kan fixa det själv.

Antec SOLO har ifs ingen sån front för att mata cd/dvd, antar att den finns på P150 för att vita cd/dvd spelare inte är speciellt vanliga.

Hoppas de löser sig.

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem

är det plastfront på burken???

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Jo nog är det plast front, lackad sådan och den måste man öppna/avlägsna när man ska mecka med diskarna, diskarna sätts in från fronten.
Lite mer plats hade inte skadat (trodde den var större när jag såg bild på den), kör med 3 diskar, dvd och dvd brännare i min P150 och det är lite trångt...fast det är det enda jag tycker är negativt, den är en trevlig skapelse

Fint med plats för två stycken 92mm fläktar framför diskarna och den medföljande 120mm fläkten bak som ventilerar ur värmen
Mitt xfx Geforce eXtreme 7800GT blir dock lite varmt under spelande (orginalkylare) så lite bättre ventilation runt grafiken hade vart bra, ska fixa det vid tillfälle (göra en egen sida till den med plats för en 120mm fläkt som blåser mot grafik/moderkort)

Enda trasiga delen så här långt är en av gummiupphängningarna till diskarna har gått sönder så nu kör jag med diskarna fastskruvade med dom medföljande siliconkuddarna imellan men det märks inte ljudmässigt, raptor disken är fortfarande knäpptyst även utan att hänga i gummitrådar...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det enda direkt negativa jag kommer på är att man inte kan plocka ur nätagget utan att montera loss moderkortet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det enda direkt negativa jag kommer på är att man inte kan plocka ur nätagget utan att montera loss moderkortet.

?? Nätagget måste altså vinklas och ner i burken, man kan inte ta den rakt ut ur sidan? Eller vad menar du?

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av littlewings
?? Nätagget måste altså vinklas och ner i burken, man kan inte ta den rakt ut ur sidan? Eller vad menar du?

Exakt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Finns det plats för vattenkylning i chassit?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Finns det plats för vattenkylning i chassit?

Plats o plats, det går om du inte har allt för många komponenter i lådan. Men direkt rymligt är det inte.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Plats o plats, det går om du inte har allt för många komponenter i lådan. Men direkt rymligt är det inte.

Jag tänkte ha en 2*120mm radiator i det i så fall nån ide vart man kan klämma in den?
Och ifall det är nån som har bilder på ett p150 eller p180 med vattenkylning så är jag intresserad av att se dom

PS. hoppas inte trådskapren blir elak av mina insticksfråor

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Jag tänkte ha en 2*120mm radiator i det i så fall nån ide vart man kan klämma in den?
Och ifall det är nån som har bilder på ett p150 eller p180 med vattenkylning så är jag intresserad av att se dom

PS. hoppas inte trådskapren blir elak av mina insticksfråor

Du får nog borra och såga om du ska ha in 2x120mm. Antingen i taket på lådan eller i botten. (Osäker på taket)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ifall man skulle ta p180 och sätta fast den i fläktuttaget i taket skulle det gå tror du?
Kanske blir lite mkt offT men men ;P

Permalänk
Medlem

Bra tänkt att köpa lådan utan nätagg själv köpte jag en vit med ett defekt nätagg, grrr
Själva lådan är kanon visst lite tung men det är ju inte så ofta man flyttar runt på den...fin lösning för hårddisk upphängning och den ljudisolerar bra, om du får ut nätagget utan att ta loss moderbordet beror nog mest på hur ditt moder bord är uppbyggt och sekundärt på vilken sorts kylning du har om nu processorn skulle sitta lite dumt till.
Negativa synpunkter skulle det ju vara......inte så lätt...verkar som om min enda är att den är tung.

Permalänk
Medlem

Jag har inte hittat något fel i förhållade tills vad den kostar ( P150 ). Än bättre lådan för dem pengarna lär bli svårt att hitta. Har bara nexus fläktar i den samt en artic freezer pro 64 och det låter inte mycket alls. Mina 4 diskar har aldrigt passerad 40 grader gränsen. Luft cirkulation är utmärkt, men som alltid för den delen krävs utöver fläkt placering bra fläktar samt att man lägger alla kablar snyggt buntade åt sida. Nästa lådan blir en solo eftersom jag kommer att behöva en kraftigare agg. Jag upplever chassie som bra genomtänkt och lätt att jobba med.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Väldigt bra chassi, perfekt för det übertysta systemet.

Nakdelar, som jag upptäckt:
Hårddiskgummisnoddarna som följde med p150 var värdelösta, antec har skickat nya modellen gratis till mig. antar att den kmr med solot.
120mm fläkten flyttar lite mkt lite luft på tysta läget.
Ett komplett system blir väldigt tungt.
Dioden för hårddiskarbete är för stark, jag kör med den urkopplad.
Avtagningsmekanismen för fronten känns lite plastig.

Men, detta är detaljer. Genomgående rekomenderar jag chassit.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Har haft min solo i en vecka nu och är mycket nöjd, bästa chassit jag haft.

- Bra lösning för hårddiskarna som tystas avsevärt.
- Den massiva konstruktionen med dämpmattor på insidan minskar ljudet mycket.
- Bra luftgenomströmning (faktiskt). Min chassitemp ligger stadigt på 28 grader med den medföljande fläkten på lägsta varvtal. Och mitt Bezerk-agg pumpar inte mycket luft.
- Suverän lösning för att få undan kablarna i lådan.
- Sobert utseende, trots att fronten är gjord av plast är det inget som ser billigt ut, snarare tvärtom.
- Förvånansvärt gott om plats inuti.

Kan dock hålla med om att frontens ljusdioder är lite för starka, de lyser upp hela sovrummet på natten. (Är tvungen att ställa en pärm framför datorn för att inte bländas när det är sovdags)

Jag bör ju kanske nämna innehållet också: AMD 64 3800+ med en freezer 64 pro, passivt 7600gt (stock), 1024 mb DDR2, två diskar.

Permalänk

Själv bytte jag till andra dioder, tyckte också de lös för starkt.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Knapparna för power och reset är lite känsliga, råkade trycka sönder resetknappen men det gick att laga med lite lim.

Annars är jag mycket nöjd med lådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Väldigt bra chassi, perfekt för det übertysta systemet.

Nakdelar, som jag upptäckt:
Hårddiskgummisnoddarna som följde med p150 var värdelösta, antec har skickat nya modellen gratis till mig. antar att den kmr med solot.
120mm fläkten flyttar lite mkt lite luft på tysta läget.
Ett komplett system blir väldigt tungt.
Dioden för hårddiskarbete är för stark, jag kör med den urkopplad.
Avtagningsmekanismen för fronten känns lite plastig.

Men, detta är detaljer. Genomgående rekomenderar jag chassit.

Ringde just komplett och även dom skickar ut nya snoddar gratis
Jag får 4-5 st nya på posten snart.

Permalänk

Tack allihopa för era utförliga beskrivningar av +/-

Jag har fått hem mitt Antec SOLO nu och än så länga bara installerat 2 nexus 92mm i fronten,
och en nexus120mm i baken istället för Antec Tricool, och givetvis kapat fläktgaller bak och fram. Satt in DVD och floppy.

Eftersom jag inte fått alla delar till min nya burk har jag inte kommit längre än så.

Men mitt intryck av SOLO efter lite pillande är mycket positivt.

Som någon sa ett sobert utseende, bra med hdd upphängningen, kabelkrokarna
avtagbara fronten och Antec avtagbart fläktfilter där fram.

Ja de e lite trångt i lådan, men anledningen för att jag inte köpte P180, den är för stor tycker jag.

Får se hur dioderna lyser när jag kopplat in allt och om det måste fixas.

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Medlem

Nu bryter jag tråden lite:)
Vad är det för skillnad på antec solo och p150 förutom hur dom ser ut?

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Nu bryter jag tråden lite:)
Vad är det för skillnad på antec solo och p150 förutom hur dom ser ut?

nätagg följer med p150

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
Nu bryter jag tråden lite:)
Vad är det för skillnad på antec solo och p150 förutom hur dom ser ut?

Inget nätagg med, svart ist för vit, fronten har inga luckor för cd/dvd. Tror jag fick med allt?!?

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk

Har fått hem mitt solo idag, har bara hunnit stoppa in två fläktar i fronten samt en diskettstation så jag kan inte säga så mycket, dock kan jag ge Antec lite negativ kritik för att de är så snåla att de inte skickade med manual, utan jag var tvungen att skriva ut från nätet. Sen så skulle det finnas sex st 5.25"-monteringskit (två per enhet) men jag hade bara fyra.

Fast de uppvägs helt klart att den gedigna känslan man får från chassit, jäklar vad det känns fint att bara kolla på!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Ni vet att det finns 2 versioner av Solo, en version har plats för en 80 mm fläkt på sidan, samt följer ett nätagg med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Har fått hem mitt solo idag, har bara hunnit stoppa in två fläktar i fronten samt en diskettstation så jag kan inte säga så mycket, dock kan jag ge Antec lite negativ kritik för att de är så snåla att de inte skickade med manual, utan jag var tvungen att skriva ut från nätet. Sen så skulle det finnas sex st 5.25"-monteringskit (två per enhet) men jag hade bara fyra.

Fast de uppvägs helt klart att den gedigna känslan man får från chassit, jäklar vad det känns fint att bara kolla på!

konstigt att du inte fick manual med? Tror min låg i botten inne i en av förpackningsklossarna tror jag, på nått skumt ställe va de iaf.

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //