Nvidia Forceware 91.47

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Forceware 91.47

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas den har fixar buggarna i Counter-Strike 1.6

EDIT: Buggarna är borta. \o/

Permalänk

GAGAGAAHAHHAAHHA! @ COltrasten... Påverkar detta oss *nixare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Hoppas den har fixat buggarn i Counter-Strike.

Vad för cs bugg??

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler
Vad för cs bugg??

När man sköt så blev det svarta fyrkanter istället för rök. Samt var radarn buggad. nana

Permalänk
Medlem

coltrasten jepp det gjorde den.. laddade ner den igår men tänkte inte på att den var ny

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Fan vad härligt att buggarna i cs är fixade Trodde att det var mitt grafikkort som var defekt. Provade ni att sjuta genom glasdörrarna nere på nuke? Det var inte det lättaste att träffa nån därigenom

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk

grymt skönt ska testas bra att dom svarta boxarna är borta, instalerade dom direkt när jag köpte denna dator :/ då fick man panik när det blir svarta boxar i ens favorit spel.

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem

men ge oss lite prestandasiffor, och kommentarer på kontrollpanelen, ni som vågat installera!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Mitt sli sköt upp i prestanda! av nån anledning <.<

Permalänk

jupp skönt att dom tog bort buggarna i 1.6..... men deras control(l) panel... suck det känns som om man ska göra något måste man gå igenom hundra guider för något som hade kunnat löst med två klick i de tidigare versionerna

Permalänk
Medlem

Är det lönt att uppgradera till denna drivrutin med ett 6800GT??
Om inte.. Vilken version är den sista som är bra (Bäst) till ett 6800GT??
Nu kör jag 77.77 o allt funkar bra än.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

De-interlacingen i PureVideo-decodern för DVD blev märkbart bättre med 91.47 och till min lycka så försvann V-sync-problemen som jag hade när jag spelade upp film i VMR9-läge!

Nya kontrollpanelen är dock lika jobbigt seg som tidigare.

Permalänk
Medlem

Ja de funkar fint...har kört de sedan i fredags. Håller med om kontrollpanelen. Fattar inte varför både Nvidia och Ati ska jävlas med oss och släppa såna skitkontrollpaneler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Ja de funkar fint...har kört de sedan i fredags. Håller med om kontrollpanelen. Fattar inte varför både Nvidia och Ati ska jävlas med oss och släppa såna skitkontrollpaneler.

Nvidia har haft bra fram tills nu.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

hmm något jag stör mig på är att de inte har auto overclock funktionen. Den fungerade kanon bra:/

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

de börjar komma upp i riktigt saftiga storlekar på drivrutinerna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Hoppas den har fixar buggarna i Counter-Strike 1.6

EDIT: Buggarna är borta. \o/

Ja! Fan va nice. Trodde det var fel på mitt grafikkort.
Fick problemet när jag satte in min nya X2a. Tänkte inte på att jag installerade om win och även satte in "senaste" grafikdrivisen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
hmm något jag stör mig på är att de inte har auto overclock funktionen. Den fungerade kanon bra:/

Den finns hoss mig iaf, och för att komma till den gjorde jag såhär:

Skivbordet höger klick/ Egenskaper / Inställningar/ Avancerat/ GeForce XXXX XX/ Klassiskt läge/ Inställnigar för klockfrekvens/ Manuell Överklockning/ Prestanda 3D/ Identifiera optimala frekvenser.

För att "Inställnigar för klockfrekvens" skall dyka upp i listan måste jag först starta RivaTuner och krysa i rutan "Enable driver-level hardware overklocking"

Skönt att rutan som poppade upp vid varje start och påpekar att jag inte kör i SLi fast att jag har ett AGP system nu är borta

/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Medlem

Lite offtopic kanske... Men jag har inte Nvidia kort längre så jag har inte kunnat hjälpa min far med ett litet problem.

Han har ett 7800GTX och Asus P5B... Det tycks komma upp något felmeddelande om "SLI ***********". min fråga är då, var i hela världen hittar man inställningen för att stänga av SLI? Jag var inte människa till finna svaret när jag kollade...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Lite offtopic kanske... Men jag har inte Nvidia kort längre så jag har inte kunnat hjälpa min far med ett litet problem.

Han har ett 7800GTX och Asus P5B... Det tycks komma upp något felmeddelande om "SLI ***********". min fråga är då, var i hela världen hittar man inställningen för att stänga av SLI? Jag var inte människa till finna svaret när jag kollade...

Oftast stänger du av SLI på moderkortet med en jumper eller liknande. Se manual för ditt moderkort. Jag vet dock inte om det är det som är felet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Är det bara en massa CS-spelare på SweClockers? :/ Ni som klagar över den nya kontrollpanelen kan ju välja den gamla istället. Då ser det ut precis som vanligt.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Är det bara en massa CS-spelare på SweClockers? :/ Ni som klagar över den nya kontrollpanelen kan ju välja den gamla istället. Då ser det ut precis som vanligt.

Då skall man tydligen gå miste om vissa funktioner:)

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Då skall man tydligen gå miste om vissa funktioner:)

Vilka funktioner då?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Lite offtopic kanske... Men jag har inte Nvidia kort längre så jag har inte kunnat hjälpa min far med ett litet problem.

Han har ett 7800GTX och Asus P5B... Det tycks komma upp något felmeddelande om "SLI ***********". min fråga är då, var i hela världen hittar man inställningen för att stänga av SLI? Jag var inte människa till finna svaret när jag kollade...

Har din far v91.47 då? Låter annars som standardproblemet med v91.31 som behandlas i flera andra trådar.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

prestanda förbättring med 150 3dmark03 på mitt 7800gt klockat till 500/1196

Permalänk
Medlem

jag kom inte in i windows med 91.47.. efter windowsladdningen blev det bara svart.. bytte tillbaka till en äldre så fungerade det sen.
91.47 kanske inte tycker om mitt 7600gt

Permalänk
Medlem

"Identifiera optimala frekvenser" funkar ju inget vidare - ville jag skulle ha 460/1150 på mitt 7800gt - men jag vet att det funkar kalas i 530/1220 - kört 500/1196 sen jag satte på zahlman kylningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Vilka funktioner då?

Kontrollerna för färger etc. för video finns inte i den gamla panelen. Och i den nya går det inte att få fram listan för att låsa uppdateringsfrekvens vid olika upplösningar (överklockning har jag dock fått fram) samt ändra display timing mode och doublescan etc.

Det går ju enkelt att byta mellan dem och ändringar sparas, men det är ju ändå irriterande att de inte kan porta över alla inställningsmöjligheter mellan dem. (Eller åtminstone flytta över allt till den nya, då de sagt att de avslutat utvecklingen av den gamla.)

Permalänk
Medlem

Det där med färgerna + gamma och grejer kan jag hålla med om. Jag kör med custom-gamma inställningar till vissa spel och då måste jag ha den klassiska panelen för att kunna justera.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300