Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayor
TheBoyLO: Har du fått rätt patchfil? Finns en corrupt patchfil. Den "rätta storleken" är 147 067 375 byte.
Den felaktiga är 147 741 044 byte.

Annars prova att ta bort din Battlefield2 mapp i "Documents and settings" och sedan starta om spelet igen.

Om det inte funkar så prova att avinstallera och sen installera spelet igen

Gha BF2mappen i dokumenten tog jag bort, samma sak. Drar ner patchen från fz.se nu, lär väl installera om hela skiten

Visa signatur

You couldn´t come on time even if you jerked off in front of clocks

Permalänk
Medlem

Bah, efter att spelat 1.4 i ett 2-3 timmar nu har jag fått "Connection Problems" felet 2 gånger. Man hade ju hoppats på 0 sådanna fel, men jaja.
Annat än det så fungerar det finfint och Road to Jallahabad är en riktigt rolig bana.

Permalänk

Någon mer än jag som fick problem efter att installerat 1.4?
Datorn hakar bara upp sig. Det uppstår ett litet tjutljud innan.
Så man måste hålla in off-knappen i 3 sek.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Någon mer än jag som fick problem efter att installerat 1.4?
Datorn hakar bara upp sig. Det uppstår ett litet tjutljud innan.
Så man måste hålla in off-knappen i 3 sek.

Låter ju som om nåt i datorn blir överhettat. Datorn släpper nämligen ut ett tjutljud och hakar upp sig för att skydda komponenten från av överhettas sönder. Kolla så att alla fläktar snurrar och rengör dem, du kan även kolla tempen i grafikkortet eller CPU:n med vissa program, kommer inte på namnet såhär på rak arm.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ja jag kan inte längre sätta på "dynamic shadows" längre Den sätter sig automagiskt på "off" hur jag än gör ???

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Ja jag kan inte längre sätta på "dynamic shadows" längre Den sätter sig automagiskt på "off" hur jag än gör ???

Kan du inte aktivera det genom att ändra i textfilen som hanterar grafikinställningarna? "Video.con" hette den har jag för mig, och den ligger i Mina Dokument -> Battlefield 2 -> Profiles -> 0001 (eller vilken profil det är du använder) -> Video.con. Dock vet jag inte om det hjälper något om man fifflar i den, värt att prova.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Kan du inte aktivera det genom att ändra i textfilen som hanterar grafikinställningarna? "Video.con" hette den har jag för mig, och den ligger i Mina Dokument -> Battlefield 2 -> Profiles -> 0001 (eller vilken profil det är du använder) -> Video.con. Dock vet jag inte om det hjälper något om man fifflar i den, värt att prova.

Jag fick ställa om alla inställningar till "high" på allt och sen låta spelet optimera om allt igen så funkade det. Konstig bugg eller vad det nu var.
Men nu funkar det i alla fall igen

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Låter ju som om nåt i datorn blir överhettat. Datorn släpper nämligen ut ett tjutljud och hakar upp sig för att skydda komponenten från av överhettas sönder. Kolla så att alla fläktar snurrar och rengör dem, du kan även kolla tempen i grafikkortet eller CPU:n med vissa program, kommer inte på namnet såhär på rak arm.

Nej, temperaturerna är stabila.
CPU ungefär 53 grader, GPU: 60 vid load.
Alltså det är inget sånt tjutljud, utan de låter typ som om hårddisken snurrar jättesnabbt under en kort tid, det är mer som ett sus.

Jätteskumt iallafall, sen ja installerat 1.3 igen har detta ej hänt, men de kanske är för att ja inte spelat bf2 sen dess. När jag hade 1.4 installerat så hände det även så i windows.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Efter att jag installerat 1.4 så joobar som datorn i vågor laggar 2 sekunder går bra att spela 2 och håller på så. Testade andra spel men är fortfarande så.

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk

HAHAHAH allt är som vanligt!!! Inte lirat bf2 på ett tag nu o tänkte började lira det nu o installerade 1.4 o efter 5min max så blev det fel på anslutningen o jag åkte ur. nu Går det inte att starta kommer bara tillbaks till skrivbordet. Sitter med skivan i handen o funderar på om man ska bryta av den!!!!

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Tjhoo, BF2_Patch_1.4.exe 530,98 MB funkar klockrent. Inte en enda Connection Problems efter 9 timmars spelande. Jippi ca yeah.........

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Inga Connection Problems av 9 timmars kontinuterliga spelande leder definitivt till andra 'Problems' i längden.

Har själv inte märkt några nya seriösa buggar, men då har man inte haft tid att lira särskilt mycket heller.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

jag installerade precis bf2 efter ett långt uppehåll, och laddar då ner version X --> 1.4 patchen, när jag sedan installerat den och skall spela, så ser jag att det fortfarande står att det är v 1.29 eller något sådant? :s

Permalänk

Kappy: Har för mig att det var så hos mig också. Kan du lira infantry only och på banan Road to Jalabad så ska det vara rätt patchat.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

jag har sett Banan Road to Jalabad i serverbrowsern iaf, men måste jag kunna gå in på den? vad menas med "infantry only"?

Permalänk
Medlem

Kappy: Infantry Only = Det finns inga fordon på banorna.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

ok :> är det möjligt att låsa upp andra vapen än vad man har låst upp sen innan?

jag låste upp den snipern som man kunde låsa upp innan, men den träffar ju fanimej inte ett enda skott. så jag vill låsa upp den andra snipern, (hoppas den är bättre) är det möjligt att ta bort de gamla upplåsningarna och låsa upp de nya vapnen+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
HAHAHAH allt är som vanligt!!! Inte lirat bf2 på ett tag nu o tänkte började lira det nu o installerade 1.4 o efter 5min max så blev det fel på anslutningen o jag åkte ur. nu Går det inte att starta kommer bara tillbaks till skrivbordet. Sitter med skivan i handen o funderar på om man ska bryta av den!!!!

ctrl - alt - delete
och sätt bf2 på EN kärna så blir du utan det problemet.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Hedersmedlem

Spelade hela natten igår utan det förhatliga "There is a problem with your connection"
dök upp!

Allt flöt på utan något laggande också så det ser bra ut men visst några AT skott gick rakt igenom som vanligt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

vad trött man blir får förfan bara en en massa black screen skit nu när jag spelar kan gå 2min eller 2tim det kommer lite varstans och det har blivit värre nu med den nya patchen och det slutar med att jag måste starta om datorn bah skit spel får mfan hitta nått annat fps online shooter..

skiten får nog fara å flyga idag...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick det med mitt gamla 6800LE också men inte med mitt X1800XT.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
vad trött man blir får förfan bara en en massa black screen skit nu när jag spelar kan gå 2min eller 2tim det kommer lite varstans och det har blivit värre nu med den nya patchen och det slutar med att jag måste starta om datorn bah skit spel får mfan hitta nått annat fps online shooter..

skiten får nog fara å flyga idag...

Öppnat pipes? Klockat? Satt bilduppdateringsfrekvensen i spelet till samma värde som i desktop? Klen lina?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

inte klockat/trixat med pipes tillräckligt med power till kortet, kör med 100hz 1024 i spelet kör med högre upplösning på skrivbordet samt 100hz....har testa alla olika upplösningar i spelet och även lägre Hz men samma sak...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
inte klockat/trixat med pipes tillräckligt med power till kortet, kör med 100hz 1024 i spelet kör med högre upplösning på skrivbordet samt 100hz....har testa alla olika upplösningar i spelet och även lägre Hz men samma sak...

Du vet att Gainward hade problem med sina 6800le och svart skärm?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Hej, jag har ett stort problem.
eftersom när jag spelar på nätet så typ 2-5 min så bryts min anslutning till servern, finns det någon som har haft samma problem?
MVH Pontus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gummitarzan91
Hej, jag har ett stort problem.
eftersom när jag spelar på nätet så typ 2-5 min så bryts min anslutning till servern, finns det någon som har haft samma problem?
MVH Pontus

För mig brukar det komma efter en 45min. - en timma. Men det varierar hur ofta det händer.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du vet att Gainward hade problem med sina 6800le och svart skärm?

jo jag vet men vafan inte bara det som är problemmet sen att det ska va bf2 som drabbas som värst,så skiter i det där och går vidare till nått annat....får väll damma av Bfv...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

ang frågan vf man server anslutningen bröts.
har gjort allt som stod i svaret men får ändå inte det att funka.
har en amd athlon64 x2 (dual core) snälla hjälp mig blir frustrerad

Permalänk

Spelade på några pistol/kniv-banor igår, och där pausade adminen spelet lite då och då för att repetera reglerna, jag visste inte att det gick att pausa liret? Har det gjort det länge?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Spelade på några pistol/kniv-banor igår, och där pausade adminen spelet lite då och då för att repetera reglerna, jag visste inte att det gick att pausa liret? Har det gjort det länge?

Ja.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz