Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crude3
Fast det får bli mer minne på måndag....hårddisklampan blinkar som en galning *S*

Hehe jag beställde också mer minne idag. 2024mb bör fixa mycket av segheten jag upplever.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Är det nån som har hittat en Large Weapons trainer än? Jag har tänkt satsa på två-hands svärd men har fortfarande inte hittat någon som kan träna det vid level 12. Börjar bli lite jobbigt då jag inte vill spendera LP på att bli bättre med enhandsvapen samtidigt som jag får stryk för att min karaktär är så dålig med enhandsvapen.

av någon anledning så har dom döpt det till Axe skill...
så du kan träna oss vilken fighter trainer som helst

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
av någon anledning så har dom döpt det till Axe skill...
så du kan träna oss vilken fighter trainer som helst

GHAAA! Helt sjukt! Jag som har letat som fan och varit asvek. Tog till och med points på shield parrying för att se om det var bra, men det var rått värdelöst. Tack för hjälpen i alla fall!

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Självklart köper jag det inte bara för grafiken jag vill ju ha ett riktigt tungt skönt RPG (mina favorit spel är might and magic serien och speciellt might and magic 6) så grafiken är inte det viktigaste utan själva storyn och strids systemet...

Skön inställning till grafik! Hoppas du lirat...

...för det är enligt mig världens bästa RPG! Freeware dessutom!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Skön inställning till grafik! Hoppas du lirat...

...för det är enligt mig världens bästa RPG! Freeware dessutom!

Laddade hem spelet men det går inte att instalera. För gammalt spel gissar jag.

Sjukt sugen på att de släpper NWN2 nu..............

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylon
Skön inställning till grafik! Hoppas du lirat...

http://pici.se/thumbs/aUIJlc.jpg

...för det är enligt mig världens bästa RPG! Freeware dessutom!

Jo en riktig klassiker det har jag spelat för några år sedan (strax efter det blev abandonware) sjukt bra spel...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starliner
Laddade hem spelet men det går inte att instalera. För gammalt spel gissar jag.

Sök på google ang windows xp så får du upp en guide om hur du får igång spelet...

Men visst är det gammalt inget snack om saken...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starliner
Sjukt sugen på att de släpper NWN2 nu..............

mmm längtar bra nog på det nu...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte spelet är så farligt buggigt som alla säger. Det värsta jag varit med om efter 6 timmars spelande är att handen går igenom skölden.

Det som är riktigt irrriternade är att det tar en sådan tid att ladda och spara.

kör allt på max utan några märkbara lagg.

En värdig uppföljare enligt mig!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crude3
TA dej en klunk ur den vita flaskan med blått kors

Level 15 nu, äntligen får jag inte storstryck av goblins vargar bloddflies å andra mesmonster *S*

Fast det får bli mer minne på måndag....hårddisklampan blinkar som en galning *S*

Woot

Själv är man i lvl 24 nu master i swordfighting.
Jag tycker dock att till skillnad från oblivion så känns spelets grafik bättre på avstånd, som någon nämnde tidigare så har dom lagt någon "blurr" på avståndet som faktiskt är ganska snyggt.

Jag tycker att kraven är nästan lite högt satta, jag kör allt maxat med ett mobo på 1Gb DDR2 800Mhz, E6400@ 2.4 Ghz, X1900XT.

Fast ett till gig minne hade inte satt fel på grund av att ibland så stannar spelet i nån secund.

BTW; vita flaskan FTW

Permalänk
Medlem

lvl 39 nu, ugh, blir lite svårt ibland, som t.ex tidigare idag.. mötte 8 st ice wolves samtidigt, det var..... roligt
har bästa i enhands, 200 str 200 hunting, går efter bästa "dualweild" nu.. behöver bara hitta nån som kan lära ut det
någon som har någe tips? pma gärna så slipper vi spoila ^^

Permalänk

Mer screenshots!

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
*snip* pma gärna så slipper vi spoila ^^

Spoiler text:
Det är lätt att skriva spoilertext med BBcode Extension

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Har sett på olika ställen på nätet att man ska defragmentera hårddisken. Ska tydligen snabba upp save/load tiden.

Håller på att defragga själv nu.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

så står de överallt. fast ja märker sällan nåm skillnad. 1.5 år sen sist..

fast datorn kan krasha oftare i detta läge =/

(gör de när ja orkar, som ja sist sade för 6mån sen)
no space left. va me crap man kan sammla upp 500gig med =(

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Har man en lagom kass dator som jag har (a64 3200+, 1gb ram, 6800nu) så bör man tänka sig för innan man köper spelet. För att det ska flyta måste jag ställa ner allt på det lägsta mer eller mindre och det blir då fruktansvärt fult, värre än G2 grafikmässigt. Saker hoppar fram några meter framför en bara hehe.
Bara en liten varning.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk

Jag kör på en dator enligt specs nedan och har bra FPS på medium/high inställningar. Dock hackade första sekvensen i spelet när man slåss mot en massa orcer sönder även med allt på lägsta. Blev jävligt orolig då, men så fort den sekvensen var slut kunde jag nästan maxa inställningarna. Dock skulle det som sagt inte skada med en extra gig minne.

Dock måste JoWood fixa ett antal buggar som är helt inacceptabla. Som till exempel att armour är helt värdelöst. Det enda det gör är att blocka 1/10hp av armour-ratingen. Så ifall du har bästa armourn i spelet så blockar den ändå bara 10 hp. Sen så behöver combat-systemet en rejäl overhaul. Tyckte det var bättre i tvåan. Nu dör man mot animals bara de får in ett enda slag på en på Hard. Antingen dödar man dem med en hel combo, utan att förlora nått liv, eller så dör man själv rått. En annan sak är att människor/orcer/undeads är hur lätta som helst 1 on 1 då man kan juggla dom till döds med en enda combo för att de blockar så mycket.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem

Då är det bara att gratulera dig
Jag har datorn enligt min profil och det är i stort sett omöjligt att spela bra i high och 1280*1024...fruktansvärda fps-drops och hårddisklagg...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren

Dock måste JoWood fixa ett antal buggar som är helt inacceptabla. Som till exempel att armour är helt värdelöst. Det enda det gör är att blocka 1/10hp av armour-ratingen. Så ifall du har bästa armourn i spelet så blockar den ändå bara 10 hp. Sen så behöver combat-systemet en rejäl overhaul. Tyckte det var bättre i tvåan. Nu dör man mot animals bara de får in ett enda slag på en på Hard. Antingen dödar man dem med en hel combo, utan att förlora nått liv, eller så dör man själv rått. En annan sak är att människor/orcer/undeads är hur lätta som helst 1 on 1 då man kan juggla dom till döds med en enda combo för att de blockar så mycket.

Jag har upplevt samma problem faktiskt. Även om det fortfarande är kul att spela så överväger jag att skjuta på det några veckor tills de patchat de mest rubbade delarna av spelet.

När det gäller armour så har jag iofs hört en alternativ förklaring i att skada reduceras med .4 procent per armour-poäng. Dvs att med 100 i armour så reduceras skada med 40%. Om det gäller så förklarar det de konstiga resultaten som vissa har fått, medans de de dyraste rustningarna åtminstone är användbara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Starliner
Laddade hem spelet men det går inte att instalera. För gammalt spel gissar jag.

Med DOSbox rullar det

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Vad jag märkte är att om man kör med medel så laggar det MER än vad det gör om jag kör med High!

Jag tror att när man kör i låg/medium så laddas inget på avstånd in på cacheminnet vilket gör att om du kommer till en stad så måste alting laddas först. Jag kör med mitt mobo i High, med högsta på allt och i en upplösning på 1024*768 och det flyter på väldigt bra. förutom när jag ska teleportera mig :P, då fryser datorn i nån minut
Um, till er som har 1gb i minne, stäng av alla onödiga processer i bakgrunden, som MSN och andra saker och ställ upp cache nivån till max.
då tar spelet ~700mb minne och då flyter det fint
(Om jag stänger av alla processer så ligger jag på 340mb använt)
Så det skulle inte skada med ½gb minne till :).
Men det funkar ^^

Jag tycker att några bugger ska fixas som t.ex. att slås mot djur är väldigt mycket för svårt, fast då är det bara att ta fram pilbågen/crossbow

Permalänk
Medlem

********EV. SPOILER********

Någon som har en snilleblixt om hur man ska "befria" Montera?
Jag har sprungit med lappen från Sanford till Roland i Okara, men där fick jag bara ytterligare uppdrag ang. Gotha och en teleporter stone.
Jag skulle även behöva veta var "stray wolves" är någonstans vilket skulle öka mitt rykte i staden. Jag har 69 nu.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem

Hmm fick nyss hem spelet och började spela men det krachade (stavning?) nästan direkt (han typ döda 2-3 orcer bara).

Ändå har jag lagt in patchen.

Ja, ja, får ta och testa igen men det bådar inte dirket gott det här...

Edit/ Hade nog bara otur har inte haft några fler kracher nu./Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maingate
********EV. SPOILER********

Någon som har en snilleblixt om hur man ska "befria" Montera?
Jag har sprungit med lappen från Sanford till Roland i Okara, men där fick jag bara ytterligare uppdrag ang. Gotha och en teleporter stone.
Jag skulle även behöva veta var "stray wolves" är någonstans vilket skulle öka mitt rykte i staden. Jag har 69 nu.

********SPOILER********
För att befria staden finns det bara ett sätt som jag vet och det är att börja hacka alla där. Tar en bra stund men det går.

vargarna är i en grotta utanför staden. om du går tillbaka mot den första staden den korta vägen förbi banditerna då ska du se den.

********SPOILER********

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När går ens Str, Dex och Con upp?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
När går ens Str, Dex och Con upp?

Precis som i de tidigare spelen måste du träna upp alla stats med learning points från tränare.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Precis som i de tidigare spelen måste du träna upp alla stats med learning points från tränare.

inte hunnit köpa spelet men ska
måste då fråga dig str = styrka , dex för dexterity men vad tusan står con för ?

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keefa
inte hunnit köpa spelet men ska
måste då fråga dig str = styrka , dex för dexterity men vad tusan står con för ?

constitution=fysik.

Visa signatur

Go for the eyes, Boo, GO FOR THE EYES! RAAAAAAAAAAAURGH!!!

Permalänk

Börjar fundera på att köpa detta spel men undrar några saker.
Är det många jobbiga buggar i det?
Kräver det mycket på grafik-kortet?
Är det värt det? (gillade 2:an)
Är fighting systemet förbättrat sen 2:an?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Börjar fundera på att köpa detta spel men undrar några saker.
Är det många jobbiga buggar i det?
Kräver det mycket på grafik-kortet?
Är det värt det? (gillade 2:an)
Är fighting systemet förbättrat sen 2:an?

Jag ska försöka svara lite på dina frågor men ha i bakhuvudet att jag fick hem mitt spel igår så jag har bara spelat det i kanske 6-7 speltimmar än så länge...

Det är en jobbig bugg som kastar ut en ur spelet ibland (har hänt mej 2ggr nu) sen är spelet segt att starta och att ladda/spara ibland (som jag tror beror på kopierings skyddet).

Det kräver en hel del av grafiken om du vill köra det med högsta inställningar och i hög upplösning (flyter på bra för mej med allt på högsta i 1600x1200 men sen har jag en hyffsad burk också) sen så har jag hört att det ska vara segt om man har under 2gb i minne.

Jag tycker det är värt det, jag älskar spelet så här långt!

Jag har inte spelat 2:an men jag tycker det funkar bra så länge man inte möter någon ödla eller något vildsvin i närkamp eftersom man då blir knuffad till döds (man hinner inte springa om motståndaren har börjat "slå" på en och att slå tillbaka och blocka går inte heller för ens gubbe bara ramlar till lite vid varje träff så man hinner inte återfå kontrollen).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Har nu äntligen fått dual wield, efter en lång tur i öknen och en massa döda djur och människor.

I öknen hade jag väldiga problem med buggen som gör att hela skärmen flimrar vitt och jag kom fram till att den har något med lens flare grejen att göra. Jag fick bort den genom att dra Post Processing sildern hela vägen till höger i Details options. Slöade inte ner märkbart så länge jag befann mig i öknen men när jag stack till Myratana igen så fick jag dra ner på den igen. Men där uppträder inte buggen lika mycket(nästan aldrig)

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.